waarom auto speed fan's in AMP

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
waaropm doen ze in disco versterkers snelheidsgeregelde fan's, ik had een verterker van een kennis, die was kapot gegaan(alectro 1 HE hoog) en dat ding was misschien door de warmte dood gegaan. dr zaten 2 40x40mm fans in, en die stonden echt zowa altijd uit, heel soms, op een lang avondje ging er 1 draaien. nu heeft ie een andere versterker (samson) en die heeft 2x80mm fan's, deze draaien gewoon altijd zachtjes, en gaan soms wat harder.

maar nu mijn vraag: waarom doen ze die snelheidsgeregelde fan's, en niet gewoon op een vaste snelheid. geeft misschien iets meer geluid, maar als je muziek aanstaat hoor je dat toch niet.

valt het ook makkelijk te veranderen dat je ze op een continue snelheid laat?

Verwijderd

das heel simpel eigenlijk. Op het moment dat je de fan zou kunnen horen draait de amp op een laag pitje en zal dus weinig warmte verstoken. Op het moment dat je em hoger zet komt er automatisch meer warmte vrij en zal de fan harder gaan draaien, maar die hoor je dan toch niet meer.

Ik kan me ongelofelijk ergeren aan goedkope fans in versterkers e.d. Ik erger me zelfs aan het loopmechanisme van een cdspeler die ik hoor als ik de muziek zachtjes heb staan. Stilte is imho zeer belangrijk

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 20:31

Jag

Op dinsdag 02 juli 2002 16:49 schreef _ferry_ het volgende:
waaropm doen ze in disco versterkers snelheidsgeregelde fan's, ik had een verterker van een kennis, die was kapot gegaan(alectro 1 HE hoog) en dat ding was misschien door de warmte dood gegaan. dr zaten 2 40x40mm fans in, en die stonden echt zowa altijd uit, heel soms, op een lang avondje ging er 1 draaien. nu heeft ie een andere versterker (samson) en die heeft 2x80mm fan's, deze draaien gewoon altijd zachtjes, en gaan soms wat harder.

maar nu mijn vraag: waarom doen ze die snelheidsgeregelde fan's, en niet gewoon op een vaste snelheid. geeft misschien iets meer geluid, maar als je muziek aanstaat hoor je dat toch niet.

valt het ook makkelijk te veranderen dat je ze op een continue snelheid laat?
Omdat pro audio =! disco. In een theater wordt het al heel erg snel storend het fan geluid. Bij ons in de kleine zaal is het versterkerrack (3x Australian monitor, 1x Crest) ook verplaatst uit de zaal naar een hok vanwege de fanherrie.