.WAV van 8 GB: programma's snappen 't niet

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Aanstaande zaterdag ga ik naar Sensation en wil ik graag de hele nacht opnemen (thuis).

Ik ben al een tijdje aan het proberen maar ik kon nog geen ideale oplossing vinden. Veel programma's kunnen óf niet op bepaalde tijd opnemen, of sluiten sessies niet netjes op elkaar aan. Tot nu toe heb ik het aardigste resultaat nog met Messer bereikt.

Vannacht heb ik 13,5 uur (zo lang wordt Sensation uitgezonden) non-stop opgenomen naar een WAV bestand; totaal 8 GB (ik gebruik NTFS + WinXP). Het lukt me echter niet om
- te encoderen naar MP3 (LameEnc begint na 80% telkens overnieuw)
- te openen in Winamp (Winamp herkent de boel niet)
- te openen in CoolEdit (ziet maar 6,75 uur van de 13,5)
- te openen in Wavelab (die loopt altijd vast bij mij)

Wat moet ik hiermee nou doen? Ik wil eigenlijk het liefste die 13,5 uur opnemen zonder onderbrekingen. Iemand suggesties?

Verwijderd

record in delen van 2 uur en dan encoden naar mp3 en aan elkaar plakken met virtual dub:) gaat tikloos en heb zo ook vorig jaar innercity gedaan

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja als mp3 opnemen, maar daarover kan je genoeg vinden door even te zoeken:
[search=mp3 opnemen]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Inderdaad, splitten...

voor de volgende keer: je kunt met Messer toch realtime mp3 encoden met de lame_enc.dll? Dan is je probleem opgelost en dit scheelt nog tijd ook...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 16:45 schreef Lawrence het volgende:
record in delen van 2 uur en dan encoden naar mp3 en aan elkaar plakken met virtual dub:) gaat tikloos en heb zo ook vorig jaar innercity gedaan
dat plakken dat lukt wel, maar waarmee neem jij op dan? als ik met messer opneem zit er tussen 2 sessies zo'n 15 seconden (ja sorry maar 15 seconden verzin ik niet dicht... je zal net op een leuk punt in een mix zitten :()

edit:

een 6 uur sessie gaat wel goed, maar het sluit dus niet aan als je er daar 2 van doet

Op dinsdag 02 juli 2002 16:49 schreef Canard het volgende:
Inderdaad, splitten...

voor de volgende keer: je kunt met Messer toch realtime mp3 encoden met de lame_enc.dll? Dan is je probleem opgelost en dit scheelt nog tijd ook...
volgens mij is dat niet realtime, hij doet dat bij mij achteraf; en ik weet niet of mijn compu'tje dat snapt. (is maar een PII@300...)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Op dinsdag 02 juli 2002 16:52 schreef Korakal het volgende:
volgens mij is dat niet realtime, hij doet dat bij mij achteraf; en ik weet niet of mijn compu'tje dat snapt. (is maar een PII@300...)
Realtime encoden kun je instellen... maar inderdaad: een PII@300 is niet echt snel voor mp3-encoden...

Je zou eens kijken wat AudioGrabber kan als alternatief.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 16:58 schreef Canard het volgende:

[..]

Je zou eens kijken wat AudioGrabber kan als alternatief.
ik heb net Audiograbber geprobeerd; deze is wel op de seconde nauwkeurig in te stellen maar de fade in&uit is niet uit te zetten; de tracks sluiten dus nog niet op elkaar aan!

ik zou graag nog even van Lawrence horen wat hij voor programma gebruikt om op te nemen?

Verwijderd

Met Winamp kun je zelfs MP3 realtime encoden. Zo heb ik ooit radio via de line in opgenomen. Je moet een plugin hebben dat je de input van de line in kan beluisteren. En je moet de MP3 diskwriter plugin hebben.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 17:48 schreef wieikke het volgende:
Met Winamp kun je zelfs MP3 realtime encoden. Zo heb ik ooit radio via de line in opgenomen. Je moet een plugin hebben dat je de input van de line in kan beluisteren. En je moet de MP3 diskwriter plugin hebben.
zou mijn PII@300 dat trekken gedurende 13 uur?

edit:

enneh... die kan niet op een bepaalde tijd gaan opnemen, dus die valt af :(

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Probeer eens TotalRecorder. Kan realtime MP3 opnemen. Kun je het adres van dat mp3-tje wat eruitkomt ook ff posten. Ben wel benieuwd.

Used to be Down Under... Foto gallery

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
www.cdwave.com

wave splitter, misschien kan je het daarmee openen. goed programma.
kan je op de sample naukeurig splitten (duizendsten van seconden) en cuelists aanmaken

Human Bobby

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 18:00 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Probeer eens TotalRecorder. Kan realtime MP3 opnemen. Kun je het adres van dat mp3-tje wat eruitkomt ook ff posten. Ben wel benieuwd.
total recorder heeft een nog grotere gap, zo'n 20 seconden voor het einde van de (op de seconde nauwkeurig) ingestelde eindtijd nokt ie 'm af :(

de cd-wave editor ga ik zometeen proberen; ik ben op dit moment BladeEnc aan het proberen voor het encoderen (omdat LameEnc 't niet snapte; misschien snapt BladeEnc het).

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
CD wave editor heeft na pak 'm beet een uur :? rekenen 'm kunnen openen. Hij geeft alleen aan dat Messer de headers niet zo netjes heeft geschreven. Het lijkt er dus op dat messer > 6,75 uur niet zo leuk vindt.
Ik denk dat ik toch maar genoegen moet nemen met 1 of 2 x een gap van een paar seconden? :'(

of iemand moet nog een andere goede suggestie hebben

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ene programma eerst laten lopen, dan laatste 5 minuten (of andere gewenste tijd) laten overlappen door een ander programma (of nog een instantie van t ene programma)..
Maar of je P2 dat trekt.. geen idee..

XBO: Michaël#3318

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 21:06 schreef Nefiorim het volgende:
Ene programma eerst laten lopen, dan laatste 5 minuten laten overlappen door een ander programma (of nog een instantie van t ene programma)..
Maar of je P2 dat trekt.. geen idee..
nja... ik heb 2x messer langs mekaar laten lopen met een overlap van 5 minuten en 1 minuut, maar beide keren kon het 2e programma spontaan geen bestanden meer schrijven (bij gewone wav methode, nog niet eens bij MP3 encoderen)

misschien idd nog een id om 2 verschillende progs te laten draaien! (heb nog een paar dagen om het te testen, ben al iedere nacht bezig om messer op stabiliteit te testen :))

ik zal nog wel even moeten zoeken naar hum... een goeie hum...cr*ck (8>

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Haha... ja daar kan ik je nie mee helpen.. sorry :)
Maar emm... laat nog maar weten of t is gelukt.
IIG veel succes!

XBO: Michaël#3318

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Realtime MP3 kun je altijd proberen...

En anders OC je hem een beetje >:) Misschien dat ie het dan wel trekt.

overclockers.com :

Pentium II 300 Results....

Total Entries in Database for Pentium II 300 - 206
Average overclocked speed - 463 Mhz

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
soundforge

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
volgens mij heb ik de combinatie te pakken voor naadloos opnemen:

Messer (2 of 3 sessies)
overlap dmv Audiograbber

Die 2 lijken elkaar niet te bijten, itt andere progsels die ik heb geprobeerd.
Met VirtualDub moet de boel wel te plakken zijn.

Ik laat het resultaat nog wel even weten!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
Bespaar je de moeite, die lifesets worden
altijd opgenomen door mp3 groepen.
Van een dance/techno (whatever) radio zender.

Wil je het toch zelf doen
gebruik dan toch het liefst LAME! encoder.

SucceS!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 21:04 schreef Korakal het volgende:
Messer (2 of 3 sessies)
overlap dmv Audiograbber
Deze formule heeft goed gewerkt: 4 sessies met Messer opgenomen en telkens aan beide kanten 5 minuten overlap met Audiograbber.
Ik heb nu alles al lokaal staan, terwijl de 'downloads' al over hun limiet zijn :7
Nou nog even netjes over elkaar heen plakken en alles is af!

en Sensation zelf was super!!!!! de muziek thuis terugluisteren geeft toch wel een zeer OK deja-vu...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 10:50 schreef Korakal het volgende:

[..]

Deze formule heeft goed gewerkt: 4 sessies met Messer opgenomen en telkens aan beide kanten 5 minuten overlap met Audiograbber.
Ik heb nu alles al lokaal staan, terwijl de 'downloads' al over hun limiet zijn :7
Nou nog even netjes over elkaar heen plakken en alles is af!

en Sensation zelf was super!!!!! de muziek thuis terugluisteren geeft toch wel een zeer OK deja-vu...
Wat je kan doen is winamp streamripper aanzetten.
met een beejt geluk zend ik van de week @ 160K uit Zie hieronder voor info.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een jaar geleden ofzo met mijn Celeron@464 een mix van 10 uur opgenomen met Messer zonder problemen. Ik had de Lame-encoder @128 kbps geselecteerd en er kwam zonder problemen een mp3 van bijna 600 MB uitrollen na de sessie. Dus gewoon in 1 stuk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1