Toon posts:

[CME] hoe kan ik mijn fans netjes aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar fans in mn kast gehangen om mijn Dondervogel een beetje koel te houden maar nu zitten die vast met kroonsteentjes. Dat is niet zo mooi en handig. Dus wil ik dat anders hebben. Ik dacht aan molex-connectors maar die zijn volgens mij en vrij duur en niet echt makkelijk te verkrijgen. Is er misschien nog een goede oplossing hiervoor. Ik wil graag dat ik geen schroeven e.d. hoef open te maken om alles los te koppelen.
BvD

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Baybus?
Zo'n molex connector is echt niet duur, en afaik bij elke electronicaboer te kopen.
Wees creatief!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Volgens mij kost een molex echt niet meer dan 1 euro en zijn gewoon te verkrijgen bij de lokale elektroboer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon ze nergens op t inet vinden conrad.nl niet en na hier de serach gebruikt te hebben nog steeds niet. En ik heb geen lokale electroboer. Alleen de gamma :( (Omgeving Culemborg) er was er volgens mijn wel altijd een maar goed)

maar 1 euro is wel een goede prijs :D

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heel stoer:
fans in je case aansluiten met spiraalsnoer (denk aan een telefoonsnoer). Dat is in opgerolde toestand kort genoeg om je airflow niet te verstoren, en uitgerekt lang genoeg om de zijpanelen van je PC nog te kunnen verwijderen.
Uiteraard solderen en afwerken met een stukje krimpkous over de verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm neej ze moeten er ook makkelijk uit kunnen ik weet niet hoe lang ik met deze kast enzo zit. En ik verander voortdurend van alles en als het dan allemaal vastzit kan ik het niet meer gebruiken veranderen, maar op zich wel geinig als de omstandigheden het toelaten.

Verwijderd

wat is er mis met een kroonsteentje :?

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 16:57 schreef Myst1k4l het volgende:
wat is er mis met een kroonsteentje :?
ja is netjes zat anls het aan mij licht.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Met een luidspreker klem ziet het er netjes uit, en is het ook heel netjes afgewerkt. Alleen wel wat duurder dan €1,- meestal.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 16:58 schreef chefke het volgende:

[..]

ja is netjes zat anls het aan mij licht.
Ik moet die dingetjes altijd open schroeven als ik iets wil veranderen en daar heb ik een hekel aan. En je hebt nog niet in mn kast gekeken wat voor draden zooi het nu is.

• Felyrion
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

luidspreker klemmetjes zijn idd erg netjes (die dingen die je vaak aan de achterkant van luidsprekers/versterkers ziet) daar kun je de draadjes zo in klemmen en elk moment weer loshalen zonder dat het veel moeite kost.

dit soort dingetjes:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/329/G1/329185G1.JPG

die heb je ook wel in andere formaten en soorten

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Op dinsdag 02 juli 2002 20:04 schreef Falcon het volgende:
luidspreker klemmetjes zijn idd erg netjes (die dingen die je vaak aan de achterkant van luidsprekers/versterkers ziet) daar kun je de draadjes zo in klemmen en elk moment weer loshalen zonder dat het veel moeite kost.

dit soort dingetjes:
[afbeelding]

Thnx, dat idee had ik nu net nodig voor iets :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 20:04 schreef Falcon het volgende:

dit soort dingetjes:
[afbeelding]

Uhm neej zoe echt nog iets makkelijkers in mn kast heb ik weinig ruimte en dus is zoiets al redelijk klooien voordat het goed is. zijn er niet kleine stopcontactjes ofzo? Gewoon een plug die ik er in stop en een doos waar ik het ik kan doen. Ook "open" uiteindenis wat minder ivm kortsluiting.

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
kijk eens op conrad

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/978/M1/978752M1.JPG

kan conrad niet linken maar het zijn deze en staan in:

kabels --> computerkabels --> computerstroomkabels

zoals je ziet staan ze dus wel op conrad

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Deze linkjes werken niet echt. Kan je die ff repareren?

Maar ook ik ben al een tijd op zoek naar losse molex connectoren (M+F) en kan ze ook niet vinden. Molex is een verzamelnaam voor connectoren en ik zoek de HDD en FDD stekkertjes. Konden ze me bij conrad ook niet aan helpen.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ze dus graaglos hebben zonder draadjes. Anders kan ik moeilijk een fan dr aan zetten oh die links naar conrad:
code:
1
2
3
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID%22]=0201035921025675119&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=20747&TK_PAR[MEDIUM]=89

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID"]=0201035921025675119&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=77651&TK_PAR[MEDIUM]=89

sorry voor verneukte lay-out kan niet anders ff c&p

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds nix gevonden wat er op lijkt :'(

is de 1e dag vakantiewerk voor mij mag ik alleen internetten he das balen >:)

edit: zo duidelijk

hier hebben ze ze wel maar prijzen ho maar :?
http://www.hod-electronics.nl/KK254.html

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
leestekens zijn ook niet overbodig ... ik snap echt _niets_ van die zin ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/tempdisplay.JPG

via tulpjes.. de mooiste oplossing :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 17:42 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]

via tulpjes.. de mooiste oplossing :)
woej das ook mooi ja zijn die wel bij de conrad ofzo verkrijgbaar? en heb je daar nog speciale apparaten voor nodig of alleen een soldeerbout???

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

www.stuutenbruin.com staat niet op de site, gewoon ff mailen. 55 cent per stekker ofzoiets. Ik heb btw met enermaxen alles via molex gedaan. Ik kan dan de fans per 2 (heb 8 in totaal) van de drietrapsschakelaar in de fanbus halen en ik kan de hele fanbus met 1 molex van spanning halen en voorzien :P . Ik heb de fans per 2 op 1 draad gesoldeerd en dat heb ik in een molex gedaan (wel + en - apart in de de molex duh ) .. pics volgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 01:15 schreef Catch22 het volgende:
www.stuutenbruin.com staat niet op de site, gewoon ff mailen. 55 cent per stekker ofzoiets. Ik heb btw met enermaxen alles via molex gedaan. Ik kan dan de fans per 2 (heb 8 in totaal) van de drietrapsschakelaar in de fanbus halen en ik kan de hele fanbus met 1 molex van spanning halen en voorzien :P . Ik heb de fans per 2 op 1 draad gesoldeerd en dat heb ik in een molex gedaan (wel + en - apart in de de molex duh ) .. pics volgen.
Hebben ze daar alle soorten ik wil op mn voeding een 4 female en een male connector nog een 3 male + female en een oel 2tjes (getal = aantal draden stroom)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen geinterreseerd?? Dan is het weer wat goedkoper verzenden namelijk. En als ze toch zo slecht verkrijgbaar zijn moet er haast wel interrese zijn. Ik stuur nu wel even een mailtje naar stuutenbruin wat of ze allemaal hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen mail terug gehadt :( hebben ze daar vakantie ofzo??

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

je kan ze ook bellen op 0703604993

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 18:58 schreef Catch22 het volgende:
je kan ze ook bellen op 0703604993
Niet als ik aan t werk ben :( maar goed ik w8 nog tot dinsdag en dan ga ik ze slaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mai,l van ze gehadt ze hebben 4 polige male en female uitvoering en kosten Euro 1,33 per stuk. Verzendkosten zijn €5 en de kosten voor verzenden van mij naar jouw toe bij maximaal 10 stuks in totaal een Euro (envelop + postzegl(s)) Als er mensen zijn die dit willen ff een mailtje naar:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/email.php?id=29332 jullie hebben een week de tijd.

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

Verwijderd

Topicstarter
final schop
Pagina: 1