Ik heb in mijn Chieftec DA-01-WD 4 fans gezet. Deze kan ik met een schakelaar tussen 5 en 12 volt schakelen. 2 zijn er voor intake aan de voorkant, 2 voor outtake aan de achterkant. De fans zijn identiek. De temperatuur van de case is op 5 volt 28,1 graden en als ik mijn fans op 12 volt schakel loopt deze direct op om op 31,6 te stabiliseren...hoe komt dit?
Kan je misschien nog wat meer vertellen over de plaats waar ja kast staat. Misschien trekken de fans juist warme lucht aan uit je kamer.
\misschien krijg je bij hogere snelheden turbulentie in je case zodat er toevallig alle koude lucht word afgevoerd 
Wel grappig
misschien is het op 7V wel 25C
Wel grappig
Wel hoog. In mijn inwin q500 kast heb ik een fanduct voorin gemod met een 80mm fan op 7v en er gaat er 1 80 uit. In de voeding zit er ook nog een. En mijn case temp is 23 graden met de fans op 7v echt stil dan.
Verwijderd
Hoe heb je die 4 fans allemaal aangesloten? allemaal op dezelfde molex? het zou wel eens kunnen dat er dan zoveel over die draden loopt aan stroom dat juist die de warmte genereren.
Er moeten heel wat amperes door zo'n draadje lopen wil deze warm worden hoor. 4 fans kan makkelijk op één molex.Op dinsdag 02 juli 2002 17:29 schreef Aryante het volgende:
Hoe heb je die 4 fans allemaal aangesloten? allemaal op dezelfde molex? het zou wel eens kunnen dat er dan zoveel over die draden loopt aan stroom dat juist die de warmte genereren.
Mijn computer staat op zolder onder de dakkapel naast mijn bureau. In mijn case is het nu zelfs op 5 volt 22,8 graden. Als ik NU mijn fans op 12 volt zet dan koelt ie ineens naar 21,7. En de temp zakt nog steeds. Daarnet steeg ie toen ik em op 12 volt zette, en nu blijkt het wel te koelen. Het was vanmiddag wel warmer hier, maar de omgevingstemperatuur was toch lager als die in mijn case dus dan zou ie ook moeten hebben gekoelt?
Nu ik dit zit te typen is het inmiddels 21,5 op 12 volt. Gelijk aan de omgevingstemperatuur. Dit is dus wel het minimum nu denk ik. Wanneer ik em weer op 5 volt zet stijgt de temperatuur weer.
Ik denk dat het vanmiddag gewoon te warm was. snappen doe ik het niet maar nu werkt het wel zoals het zou moeten
Nu ik dit zit te typen is het inmiddels 21,5 op 12 volt. Gelijk aan de omgevingstemperatuur. Dit is dus wel het minimum nu denk ik. Wanneer ik em weer op 5 volt zet stijgt de temperatuur weer.
Ik denk dat het vanmiddag gewoon te warm was. snappen doe ik het niet maar nu werkt het wel zoals het zou moeten
Verwijderd
onder het dakkappel, stond de zon misschien op het dak te schijnen op dat moment?Op dinsdag 02 juli 2002 17:36 schreef miessie het volgende:
Mijn computer staat op zolder onder de dakkapel naast mijn bureau. In mijn case is het nu zelfs op 5 volt 22,8 graden. Als ik NU mijn fans op 12 volt zet dan koelt ie ineens naar 21,7. En de temp zakt nog steeds. Daarnet steeg ie toen ik em op 12 volt zette, en nu blijkt het wel te koelen. Het was vanmiddag wel warmer hier, maar de omgevingstemperatuur was toch lager als die in mijn case dus dan zou ie ook moeten hebben gekoelt?
ja..maar de omgeving temperatuur was wel lager als die in de case, als het vandaag weer zo warm word zal ik nog es kijken, ik denk dat ie t niet trok ofzo...t was maar 22.8 graden hier...dus lijkt me toch vreemd.
Pagina: 1