Toon posts:

Problemen Quicknet/Multikabel met Edimax router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hulp nodig!

zou iemand mij kunnen vertellen of quicknet/multikabel kan zien of je een router hebt aangesloten? ik ben namelijk van plan zo'n kreng te kopen *D

ik hoorde ook dat de instellingen nog lastig zijn voor zo'n ding. ik heb de edimax 6004 + op het oog, lijkt me een goede keus. maar ik hoorde al wel dat andere quicknet/multikabel klanten in Noord-Holland problemen hebben gekregen met hun provider omdat ze deze router gebruikten, maar ligt dat niet aan de instellingen of een verouderde firmware??

ik hoop dat iemand mij hulp kan bieden

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Hoi ik heb ook quicknet / multikabel dit in samen werking met de zelfde router en geeft hier geen probleem.

Het enigste waar je op moet letten is dat als je de router aansluit en de pc's je je kabelmodem moet resetten.

Ik heb filmware 1.07

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Ik weet uit ervaring dat een goed geconfigureerde router niet te traceren is voor quicknet. Alleen zodra je extra zaken zoals servers etc wil gaan draaien, je dan sneller en gemakelijker door de mand valt. Kennisen van mij werken al anderhalf jaar met een router met z'n 5'en.

Daarnaast heb ik wel gezien dat freesco router prog bij andere wel ontdekt is. Ik kan alleen niet zeggen hoe men eventueel kan zien of er een router is aangesloten. Ik denk dat men het dataverkeer in de gaten houdt of iets dergelijks.

Ik weet niet of er tools zijn om te kijken of er een router is aangesloten.

Net te laat, je dient wel het modem te resetten want het hw-adres van je nic wordt opgeslagen in de modem, dus je kan niet zomaar je pc verwisselen voor je router. That's all folks :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde ook bij velen dat het wel werkt, maar als quicknet het merkt wordt je afgesloten van internet bij wijze van waarscguwing, daarna nog een keer zoiets en je bent je abonnementje voorgoed kwijt!! dat is bij een bekende van mij gebeurd...

ik zou dus toch maar een beetje oppassen.....hoe lang heb je hem al?

• stunter
  • Registratie: December 2000
Ik draai nu 1 jaar met de router en 3pc's en heb best wel veel data verkeer door edonkey en heb nog niks gehoord van quicknet.

2 vrienden van mij hebben ook quicknet en deze router.

Het enigste wat ik aan de router heb gedaan is 2 poorten open zodat edonkey sneller loopt.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001

Edd

Ik heb ook die router en QuickNet... gebruik het al een tijdje.. en nog geen problemen gehad met QuickNet...

Ik denk wel dat je moet uitkijken dat je niet te veel upload (servers) genereerd. En daarbij komt dat ik niet zoveel download...

-

Verwijderd

Topicstarter
maar hebben jullie nog wat speciaals ingesteld in de router?? ik heb nl. ff de handleiding geleend van een vriend van mij, en daarin staat zoveel waar ik geen reet vanaf weet!! 8-)

MAC-address klonen enzo, heeft dat nog wat nut?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Zover ik weet, gewoon de stekker van het modem er uit halen (+/- 5 min), dan de router verbinden met het modem, router aanzetten, even wachten en dan pas het modem aanzetten en klaar is kees :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
dat klinkt gemakkelijk :) om van te: :Z

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm meschien is dit dan toch wel intressant om mee te nemen in je keuze :)

[topic=495711/1/25]

en trouwens men kan altijd wel zien of je router heb / inet deelt door naar header van tcp / ip pakketje te kijken zien ze achterligende ip, en der zijn nog paar manieren (tis al is eerder hier besproken) waar op ze het zouden kunnen zien als ze echt willen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik had hem al bekeken, ik ben er toch nog niet helemaal uit.....ik wil voor geen goud door quicknet/multikabel (wat is het nou eigenlijk?!) gdist worden, iik wil de eer aan mezelf houden!!
ik ga nog even verder kijken voor ik de aankoop doe ;)

Verwijderd

misschien moet je even de zite van computeridee of computer totaal checken, hier staat maybe nog wel wat info voor je

Verwijderd

Topicstarter
lots of info, maar nix wat er echt mee te maken heeft: problemen met quicknet, zoals vrienden van mij hebben/hadden, worden niet gemeld tussen al deze artikelen, en je moet wel een freak zijn om ze allemaal te lezen!! ;)
Pagina: 1