nieuwe PC slaat vast of reset

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:06
ik heb regelmatig dat mijn gloednieuwe PC vastslaat of uitzichzelf reset. heb echt geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen; WinXP is al 2x opnieuw geïnstalleerd geweest dus dat is het niet. Het geheugen is wél in de tussentijd vervangen (van PC2100 naar PC2700).

ik krijg de melding:
Het systeem is hersteld van een ernstige fout.
(na overnieuw opstarten)

met het volgende foutrapport:
code:
1
2
BCCode : 1000008e     BCP1 : C0000005     BCP2 : BF998DD5     BCP3 : F3EEC5D8
BCP4 : 00000000     OSVer : 5_1_2600     SP : 0_0     Product : 256_1

Ik kan er nix mee.. ben benieuwd of iemand een idee heeft.

-toevoeging-

specs staan in m'n sig..
het vastslaan komt gek genoeg alleen voor als ik bezig ben in Windows.. in Verkenner, Internet Explorer, Outlook, Windows Commander, e.d. Niet in spellen.

Wat ook zo is, is dat mijn HD afspint alsof mijn PC uitgaat zodra de vastloper voorkomt. Als de PC dan in de reboot bij het BIOS komt spint ie weer op net als ie een koude start maakt!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ga maar terug naar je leverancier ;) Ik zou denken dat je hdu defect is of misschien ligt het toch aan dat geheugen cq moederbord?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• ScuL
De HD gebruik ik al sinds Januari (heb ik ook gebruikt in m'n P3). M'n mobo+geheugen zijn gloednieuw, mobo is al eens omgeruild geweest omdat ze me een RMA plank perongeluk hadden meegegeven. Geheugen lijkt in orde als ik het test dmv test-programma's. Is ook al 2x geruild geweest, eerst een defecte PC2100 en daarna naar PC2700 omdat ik dat in eerste instantie had willen hebben.

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Wat is je CPU en Mobo? En heb je er wel goeie voeding in? Als je AMD hebt heb je meestal toch wel 300 Watt voeding nodig, misschien licht het daaraan.

http://flickr.com/photos/itommy/

• ScuL
Op woensdag 03 juli 2002 13:42 schreef Exercy het volgende:
Wat is je CPU en Mobo? En heb je er wel goeie voeding in? Als je AMD hebt heb je meestal toch wel 300 Watt voeding nodig, misschien licht het daaraan.
zie sig:
[Epox 8K3A+] [AMD XP2000+]

Voeding is 300W, gloednieuw, speciaal ervoor gekocht.

Verwijderd

Weet je heel zeker dat het je geheugen niet is?

Heb een soortgelijk probleem gehad en dat bleek aan een kapotte geheugenbank te liggen. Probeer eventueel win98 SE er op te zetten. Dat liep toen wel op mijn computer, terwijl XP dikke problemen gaf. Probeer maar zo'n geheugentest.

Het enige wat ik anders zou weten is een andere harde schijf te proberen. Of onderdeel voor onderdeel te proberen. Ben er achter gekomen dat XP alleen goed draait op een foutloos systeem. Kleine foutje? XP bagger!!!

Succes !!!

• ScuL
Mja je weet het natuurlijk nooit zeker maar ik betwijfel eerlijk gezegd dat het aan de hardware ligt.

Ik werk nu al sinds vanochtend vroeg zonder problemen in Windows. Normaalgesproken had de vastloper allang voor moeten komen. Denk eerder dat het een softwareprobleem is.. (ook omdat het alleen voorkomt in Windows, niet tijdens games ofzo).

• mlevd
  • Laatst online: 13:17
Je zegt dan in de tussentijd je geheugen vervangen is, had je daarvoor al dezelfde problemen ?

Verwijderd

Misschien dat Norton Systemworks je meer kan vertellen?

Die haalt er af en toe leuke fouten uit.

Dat de fouten moge wegblijven :)

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
het bovenstaande probleem is al vaker langs gekomen,
en is in een paar gevallen veroorzaakt door de fan van de voeding!
die bleek een draadje te hebben die aangesloten moets worden op het mobo, vreemd misschien, maar wel waar.

dus check ff of er nog een draad uitkomt die nog aangesloten moet worden.
bij mijzelf was het probleem toen over.

• ScuL
Er zit geen extra kabel aan m'n voeding en m'n fan draait gewoon.

Het lijkt wel alsof de crashes worden veroorzaakt door Trillian. Ik heb hem nu voor de grap eens uitgeschakeld staan en er komt helemaal geen crash meer (gisteren ook al niet....) :o

Verwijderd

Is dat niet zo'n vliegspelletje net als Raptor?

Draaien die games dan nog onder XP?

• ScuL
Op donderdag 04 juli 2002 19:10 schreef Grunneger het volgende:
Is dat niet zo'n vliegspelletje net als Raptor?

Draaien die games dan nog onder XP?
Neej da's een messaging client (ICQ/MSN/AOL/YahooIM/IRC in 1). http://www.trillian.cc

• ScuL
Weet je wat het nou eindelijk geweest is..

De afhouder van de backplate boven mijn USB aansluiting maakte contact met de aansluiting zelf waardoor er kortsluiting ontstond.

Hoe kwam ik daarachter :?

Opeens viel mijn USB-muis uit.. ik dacht dat ik eens even de 2e USB poort (die ik niet gebruik) moest proberen om te zien of hij het dan wel weer deed. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid die plug erin. Blijkt dus dat die afhouder vol in m'n USB-poortje zit |:(

Pagina: 1