Maxtor 40Gb: vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Aced
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 08:44
Ok, het zit dus zo:

Sinds een aantal dagen begin ik een beetje last van ruimte tekort te krijgen op m'n 40Gb Maxtor schijf... Dus ik ben een beetje bestanden enzo gaan zitten verwijderen om weer wat extra ruimte erbij te krijgen. Maar het vreemde is nu, dat wanneer ik iets van de schijf verwijder, de totale vrije ruimte niet aangepast wordt! Ik krijg constant in My Computer(Windows XP) te zien, dat er maar zo'n 287Mb van de 37.9Gb vrij is, terwijl wanneer ik alle directories selecteer en dan de Properties daarvan bekijk, dit in totaal maar zo'n 34.8Gb is... Bestanden die dus ook groter zijn dan de aangegeven vrije ruimte, wil ie ook doodleuk niet kopieeren, omdat de ruimte er niet beschikbaar voor is...

Wat kan ik hier nu aan doen? Ik heb al verscheidene scandisk sessies gestart, en ook die tool van Maxtor gebruikt om de schijf te controleren, maar beiden vinden geen fouten...

Verwijderd

Ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan dan maar goes is het niet, snelheid zal ook wel een stuk omlaag gegaan zijn. Ik zou zeggen formateren die troep en alle sopnieuw erop zetten, en dan alleen wat je echt gebruikt.

P.S. vergeet niet een back up te draaien ;)

Verwijderd

norton diskdoctor gebruiken

Verwijderd

Prullenbak? :P

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:21
Maak je ook de prullebak leeg.

Kijk ook eens in verborgen directories en scan je drive eens met scandisk.

edit:

te laat

Verwijderd

In de eerste plaats heeft het feit dat je een Maxtor 40 gig hebt nix met je probleem te maken (tis niet een bekende bug bij deze maxtor serie ofzo). Waar jij last van hebt is de bekende 'free disk space is not displayed correctly under win xp' bug. (we zagen ut trouwens ook al eerder in win 98) Gewoon ff de windows-update downen of norton diskdoctor dr overheen. Simpel als dat!

Verwijderd

en maak ook een eerst een tweede partitie 37,9 als eerste schijf, is veel 8 gb is genoeg.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
prullenbak legen :? (ja sorry, maar iedereen ziet dat wel eens over het hoofd ;))

• Aced
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 08:44
Op dinsdag 02 juli 2002 16:09 schreef Red_rocketeer het volgende:
In de eerste plaats heeft het feit dat je een Maxtor 40 gig hebt nix met je probleem te maken (tis niet een bekende bug bij deze maxtor serie ofzo). Waar jij last van hebt is de bekende 'free disk space is not displayed correctly under win xp' bug. (we zagen ut trouwens ook al eerder in win 98) Gewoon ff de windows-update downen of norton diskdoctor dr overheen. Simpel als dat!
Die Windows update heb ik al een tijdje geinstalleerd, voor zover ik weet... Net nog gecontroleerd, en hij komt niet tussen de mogelijk te installeren updates lijst te staan...

Ik ben nu in ieder geval bezig Norton Discdoctor te bemachtigen, dus ik hoop dat dat werkt, en anders wordt het maar een format...
prullenbak legen?
Als ik dingen van m'n HD's verwijder, gebruik ik daar altijd de Shift + Del combinatie voor, geen zin om omslachtig bezig te zijn... Dus er zal zich niet zo snel iets in mijn prullenbak bevinden...
Pagina: 1