Asus P4S533 Cmos / no boot probs.

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Vandaag een Asus P4S533 / P4 1,8A en een reepje 256 PC2700 binnen gekregen. Netjes ingebouwd in een HQ48.
Beetje zitten rommelen met Cmos / Jumperfree mode.

Nu vermoed ik dat ik de eerste keer ben gaan booten met de jumpers op Clear Cmos ipv Jumperfree mode.
HDD spint niet op, koelers gaan netjes draaien en led blijft groen. Echter geen beeld.

Nu zit ik met de volgende problemen, en ik vermoed dat dit bordje al in zijn eerste kwartier is gesneuveld:

- Jumper op jumperfree mode resulteerd in *No boot* bordje doet helemaal nix.
- Jumper op jumper-mode -> bordje boot, HDD connected met mobo spint niet op. Koelers draaien maar geen beeld.
- Jumper op jumper-mode -> bordje boot, HDD NIET connected met mobo spint wel op. Koelers draaien maar geen beeld.

Verder heb ik de afgelopen tijd ca. 25 AMD systemen gebouwd, zero probs, met allerlei soorten borden, MSI, ECS, Asus etc. etc. Ga ik weer eens een P4 systeem bouwen krijgen we dit.

O ja, over de power connectors, dat zijn er in het geval van de P4 toch drie ? Op het bord that is..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Lastig probleem heb je daar..

Mmm Misschien iets om eerst even je mobo tot bezinking te laten komen door em van de backplate af te halen.

Statische elektriciteit eraf en dan hopen dat er iets meer kan gebeuren...

Suc6 :P

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
We zijn al wat verder gekomen na het plankje een nacht te laten liggen zonder batterij en op clear cmos.

Alles werkt nu zeg maar naar behoren alleen nog geen beeld. Piepjes echter ook niet :(

Met een diskette station goed aangesloten hoor je dus ook niet het bekende zoem geluidje...
Mij lijkt dat gewoon het hele bios niet start ??

• star-saber
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

als je de easy plug van asus gebruikt dan mag die atx 12v connecter er niet op.
als je ze beide gebruikt dan geeft dat problemen

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Wat is Asus Easy Plug ?

Met een PCI videokaart erin en die atx-connector eraf doet ie ook niets.. :(

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik vrees dan dat het bordje dood is...

Zijn er nog andere opties en of mogelijkheden wat het zou kunnen zijn dan ?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad, bleek - hoewel 5v en 12v op het moederbord (nagemeten) aanwezig was en het om een 400W voeding ging - toch de voeding was. Voeding verwisseld, en ja hoor weer bios en weer beeld. Dus probeer maar eens een andere voeding.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Helaas kan het aan de voeding niet liggen want er zijn hier 2 nieuwe geprobeerd. :)

Wordt straks nog lastig ook..

Vanavond eens met een ander bordje proberen, misschien is er wat mis gegaan met de clear CMOS.... :(

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41

BCC

Booten met de clear CMOS jumper erop beschadigd meestal je BIOS inderdaad. Heb je al geprobeerd te booten met alleen een PCI videokaart in het eerste slot en met een diskdrive eraan? Asus BIOSsen hebben namelijk een soort recover bios voor dit soort gevallen, waardoor je het bios opnieuw erop kan flashen mbv een diskette.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:45 schreef BCC het volgende:
Booten met de clear CMOS jumper erop beschadigd meestal je BIOS inderdaad. Heb je al geprobeerd te booten met alleen een PCI videokaart in het eerste slot en met een diskdrive eraan? Asus BIOSsen hebben namelijk een soort recover bios voor dit soort gevallen, waardoor je het bios opnieuw erop kan flashen mbv een diskette.
Dit heb ik al geprobeerd wat nog steeds niets geeft. Beeld blijft gewoon zwart en geen signal.

• BCC

BCC

Op woensdag 03 juli 2002 15:48 schreef Majestic het volgende:
Dit heb ik al geprobeerd wat nog steeds niets geeft. Beeld blijft gewoon zwart en geen signal.
Dan heb je nog twee mogelijk heden:

1) Bios op de één of andere manier flashen (programmer of hotswappen)

2) Bord terugsturen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het laatste is de beste optie :P

Vanavond maar ander bord proberen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Nu komt het mooiste nog !!!

Met een nieuw bord en een ander cpu krijgen we nog steeds niets. Geen signal.. HELEMAAL NIETS ! :(

Ik moet dus wat over het hoofd zien maar wat !!!

Bord staat nu op jumper free mode. Zit een AGP Videokaart in.. (Met PCI zelfde resultaat) en een reep van 256 DDR2700.

Powerconnector de normale zeg maar zit erop en de vierkante vierpins. En dus niet die andere die ook in een cd-rom drive passen zeg maar !!

Wie helpt me hieruit want ik begin nu toch echt gek te worden. En ben het spuugzat een intel Systeem te bouwen.. AMD's bouw je zo....

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Daar zit toch ook een postreporter op (zo'n stemmetje uit je pc :) ), deze zegt vaak wat er aan de hand is, lekker makkelijk.

Verwijderd

Ook al geprobeerd even zonder de "vierkante" plug op te starten?
Nogmaals, heb precies hetzelfde beleefd; twee borden, twee processoren, twee videokaarten en alles goed ingesteld en toch geen bios en zwart scherm.
Bij mij resultaat na het verwisselen van de voeding; die moet wel een goede en flink belastbare 12v volt lijn hebben.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
En wat was het ???

Het geheugen werkte niet op dit bord. Het is namelijk zo'n nieuw bord dat niet alle ddr merken getest zijn !!!

hehe maar het werkt ! :)

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan je even zeggen welk geheugen je dan gebruikt hebt zodat toekomstige tweakers dat probleem niet hebben (waaronder ik) ;)

• BCC

BCC

Op woensdag 03 juli 2002 21:45 schreef Majestic het volgende:
En wat was het ???

Het geheugen werkte niet op dit bord. Het is namelijk zo'n nieuw bord dat niet alle ddr merken getest zijn !!!

hehe maar het werkt ! :)
Daar hebben wel meer Asus borden last van (sommige van Gigabyte ook trouwens). Maar ik dacht dat je het geheugen al vervangen had (of heb ik dat willen lezen?)?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Winbond DDR2700

Die wil dus niet :)

Nu tijdelijk er 2200 in zitten.. Kheb een ander merk besteld wanneer die werkt zal ik zeggen welk merk het is... :)

Verwijderd

Samsung PC 2700 (origineel) werkt in ieder geval perfect en ook op 200Mhz
Pagina: 1