Ik heb een AMD K7 550 @ 650 (1.65 V) lopen m.b.v. een GFD. Mijn CPU is bij deze snelheid ongeveer 33 graden Celcius.
Op 700 Mhz (1.65 V tot 1.9 V) heb ik last van vastlopers. Het vreemde is echter :
1) Deze vastlopers krijg ik alleen als ik een MP3 afspeel of MediaPlayer run.
2) Het koetje doet het gewoon zonder problemen; ik heb zelfs de overklokkers test doorstaan met de koe (zie Dnet)
3) Zo lang ik geen MP3 afspeel of MediaPlayer run haal ik geen lagere uptimes dan voorheen op 650 Mhz.
4) Uitzetten van L2 cache in BIOS helpt niet (dus divider naar beneden ook niet...)
5) Bij 700Mhz is de temperatuur van de CPU bij 100% belasting zo'n 35 graden Celcius.
6) Spanning opvoeren naar 1.9 V (theoretisch maximum van de GFD) helpt niet zichtbaar.
Verder nog wat specs :
AMD K7 550 (Corespeed onbekend)
Asus V6800 DDR
SBLive
Biostar MK7MKA mobo (staat bekend als zeer stabiel)
Win98SE
GFD Ninja Freespeed Pro
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Heeft iemand nog tips om mij te helpen met mijn edele doel tot meer blokjes per dag?
(650 Mhz -> 2.26 Mkeys
700 Mhz -> 2.45 Mkeys )
Alvast bedankt !
Op 700 Mhz (1.65 V tot 1.9 V) heb ik last van vastlopers. Het vreemde is echter :
1) Deze vastlopers krijg ik alleen als ik een MP3 afspeel of MediaPlayer run.
2) Het koetje doet het gewoon zonder problemen; ik heb zelfs de overklokkers test doorstaan met de koe (zie Dnet)
3) Zo lang ik geen MP3 afspeel of MediaPlayer run haal ik geen lagere uptimes dan voorheen op 650 Mhz.
4) Uitzetten van L2 cache in BIOS helpt niet (dus divider naar beneden ook niet...)
5) Bij 700Mhz is de temperatuur van de CPU bij 100% belasting zo'n 35 graden Celcius.
6) Spanning opvoeren naar 1.9 V (theoretisch maximum van de GFD) helpt niet zichtbaar.
Verder nog wat specs :
AMD K7 550 (Corespeed onbekend)
Asus V6800 DDR
SBLive
Biostar MK7MKA mobo (staat bekend als zeer stabiel)
Win98SE
GFD Ninja Freespeed Pro
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Heeft iemand nog tips om mij te helpen met mijn edele doel tot meer blokjes per dag?
(650 Mhz -> 2.26 Mkeys
700 Mhz -> 2.45 Mkeys )
Alvast bedankt !
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!