Goedkope Mini-TL tip

Pagina: 1
Acties:

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Hoi.

Ik wou dit toch even kwijt.
Ik heb zelf een aantal goedkope tl-buisjes weten te bemachtigen. Deze kosten in de winkel vaak al zo'n 8 EUR, en dan moet je vaak nog een aanjager erbij kopen a 8-10 EUR.

Wat ik heb gedaan is een aantal oude SCANNERS (voor papier, niet die om de politie af te leggen) geopend.
Deze TL's worden meestal daarin gebruikt om het juiste aantal lumens te halen.
De aanjager is meestal apart gemonteerd ipv op het bordje dat voor de PC-aansturing zorgt.

Met een beetje Glasverf (EUR 2 bij de gemiddelde hobbywinkel voor de knipvellen van je vrouw/moeder) kun je ze aan aardig kleurtje geven. Ook de warmte neemt niet echt toe met deze actie.

Opletten dus als je zelf nog een oude scanner hebt liggen, of anders langs de kant van de weg op vuilnisophaaldagen.

Misschien binnenkort wat pics hierover. 8-)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Das wel handig ja. Alleen ik koop voor die 15 euro toch liever een kant & klare ;)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

da`s toch gewoon een CCFL??

die zijn idd even duur als je erboven zet jah...

Electronics development

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
En de levensduur van zo een scannerlampje? Volgens mij is dat bijlange na zo veel niet.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Lache idee , heb ook nog zo'n oude hand zw handscanner liggen daar daar kan ik ook iets leuks mee doen :), het lampje daar in is natuurlijk wel maar zo'n 15 cm.

Verwijderd

ik haal me liever een kant en klare CCFL voor €12,00 bij de regenboog in plaats van me scanner te molle |:(

• dmace
Ik heb het ook niet over mollen. Mijn scanner (een primax 4800) was toch al kaduuk en wilde het niet echt lekker doen onder XP. Het viel me laatst op m'n werk op dat er in alle HP-scanners precies hetzelfde lampje zit.

En als dat ding toch al stuk is, dan maakt het niet meer uit toch? Je moet natuurlijk geen werkende scanners ervoor slopen, maar ik zie die dingen ook geregeld bij het vullis staan, en een beetje sjouwwerk en 5 minuten schroefjes weghalen is erg goedkoop en scheelt een heel stuk reizen naar de dichtsbijzijnde elektroboer.

Wat betreft de levensduur van zo'n ding:
Ik lees hier op tweakers vaak genoeg dat deze dingen het begeven als je ze "verhuisd".
De meeste scanner waar ik tot nu toe ervaring mee heb houden het al gauw een jaar of 5 vol bij veelvuldig gebruik.
Dat zit wel goed dus. ;)

Verwijderd

Hee, dat is een goed ID.. :P

Ik ga morgen ff naar de winkel een paar scanners halen... :+

(disclaimer: /me is niet meer helemaal helder, negeer deze post...)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Hé, dat kan toch ook met die TL-buisjes (?) uit een laptopscherm?
Leuk, kan ik ze daar ook uithalen als ik die bij de vuilnis zie liggen :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

die in de scanner worden hartstikke warm stelletje mafkezen, als je toch een warme comp wilt wl ik mijn Tunderbird 1400 wel ruilen tegen een AThlon XP

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op dinsdag 02 juli 2002 15:25 schreef Fire69 het volgende:
En de levensduur van zo een scannerlampje? Volgens mij is dat bijlange na zo veel niet.
de scanner van mijn pa, 4 jaar oud.. staat nu al 54 jaar aan.. en nog is de ccfl niet kapot.. de scanner moet je uitzetten na het scannen stat in het boekje.. maar wij doen dat nooit.. dus dit is onzin!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 00:13 schreef jeuuron het volgende:

[..]

de scanner van mijn pa, 4 jaar oud.. staat nu al 54 jaar aan.. en nog is de ccfl niet kapot.. de scanner moet je uitzetten na het scannen stat in het boekje.. maar wij doen dat nooit.. dus dit is onzin!
beetje vreemd he. Back to the future gekeken ofzo :?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 18:44

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ach en dan zou dat lampje stuk gaan...ik vind het wel de moeite waard om te proberen. Mislukt het dan kan ik alsnog voor een Euro of 15 een CCFL kopen en anders heb ik mijn kwaliteiten als Tweaker weer eens laten zien B-)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op woensdag 03 juli 2002 00:13 schreef jeuuron het volgende:

[..]

der is wel een verschil tussen aan en standby. Ik geloof dat je scanner niet de hele tijd zijn lampie laat branden. Die van mij ging iig alleen maar effies knipperen als die moest scannen en dan weer uit.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Als je een HP 7450 scanner hebt, zit daar zo'n XPA bij, das een lichtbak om dia's mee te scannen.

Aangezien bijna niemand nog wat met dia's doet liggen die dingen overal en nergens in de kast te rotten.

Nou in dit apparaatje zitten dus 2 L-vormige (witte) ccfl's in een een dubbele inverter (1 inverter voor 2 ccfls).

Dus mocht je zo'n ding hebben liggen in de meeste gevallen is hij het slopen waard!!!! >:)

• dmace
Da's ook een aardig idee. Eens kijken of we hier nog zo'n ding hebben liggen.
die in de scanner worden hartstikke warm stelletje mafkezen
Die in een scanner zijn identiek aan wat je in de winkel koopt, dus wie is hier nou de mafkees???
Daarnaast mag je ook wel eens aan je Nederlands gaan werken, want van punten, comma's en hoofdletters heb je ook nog nooit gehoord.

Verwijderd

Ooooeh.... ik ga donderdag zeker weten bij de dump kijken!
CybErik droomt van tot de rand toe gevulde containers, vol met gebruikte computers, monitors, matrixprinters en scanners...
Pagina: 1