Toon posts:

Welke gsm provider ondersteunt JAVA?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zou toch graag es willen weten welke providers (bijv BEN, Vodafone, KPN, Dutchtone, 02 enz.) JAVA ondersteunde, veel van de huidige mobiele telefoons hebben al java, maar doordat de providers nog geen java ondersteunen kan er nog geen gebruik van gemaakt worden. Welke providers ondersteunen wel JAVA

Verwijderd

:?

m'n sl45i doet ook java en daar zet ik gewoon programma's op via wap of via de datakabel. verder willen sommige programmaatjes een internet verbinding en dat is volgens mij geen enkel probleem bij welke provider dan ook zolang je maar dataverbindingen kan maken. (zelfde als internetten via infrarood met je laptop)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uhmz, Java is toch iets dat via het netwerk verzonden wordt? :? Naar mijn inzien, moet dat bij alle providers wel goed gaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

JAVA zit op je telefoon, heeft niets met provider te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel hoor, want op mijn MT50 kan ik geen gebruik maken van bijvoorbeeld het downloaden van JAVA games op mijn BEN abbonnement, nu heb ik met BEN gemaild, en kreeg ik dit terug
Beste meneer Cremers,

Ben heeft uw e-mail ontvangen.
Ben beantwoordt graag uw vraag.

U heeft een Siemens MT50 gekocht. U geeft aan dat u de spelletjes op de
Siemens MT50 niet kunt downloaden. De spelletjes op de Siemens MT50 draaien
op Java. Het Ben netwerk ondersteunt dit niet waardoor de spelletjes het dus
niet doen. Wanneer Ben Java gaat ondersteunen is nog niet bekend.
Snappen jullie et, ik meende ook dat ik vrij JAVA kon gebruiken, maar blijkbaar niet.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 14:57 schreef Wiebra het volgende:
JAVA zit op je telefoon, heeft niets met provider te maken.
Ow jawel, als je het alleen maar OTA kunt krijgen dan ben je wel afhankelijk van de provider. Dus zij moeten het ondersteunen. :)

Verwijderd

Wazig... JAVA is toch geen protocol ofzo! Ik zou zeggen dat je je JAVA progsels binnen haalt mbv WAP/GPRS ed.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 15:02 schreef Wiebra het volgende:
Wazig... JAVA is toch geen protocol ofzo! Ik zou zeggen dat je je JAVA progsels binnen haalt mbv WAP/GPRS ed.
Doe je ook, alleen moet de provider het downloaden van java programma's wel ondersteunen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maifiasven, zou je daar wat meer over kunnen uitleggen, snap et nie zo precies. Waarom wel wappen, maar geen games downloaden, infeite download je toch ook met wappen enzo:S?

Iemand al een antwoordt over welke het wel/niet ondersteunen?
KPN: ?
Vodafon: ?
BEN: NEE
Dutchtone: NEE (tenminste zei hebben het over iets vaags met GPRS ze snapten het niet)
Telort: ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de andere providers maar even gemaild, wil toch graag leuke games/progjes op me GSM, vandaar. niemand die het al heeft uitgeprobeerd?

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 21:38 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb de andere providers maar even gemaild, wil toch graag leuke games/progjes op me GSM, vandaar. niemand die het al heeft uitgeprobeerd?
Je had dit ook kunnen editten bij je vorige post. Waarom het niet kan, kan ik niet 100% uitleggen, kweet alleen dat de Nederlandse netwerken het gewoon nog niet ondersteunen.

Verwijderd

naja.. ik heb met mijn sl45i over het dutchtone netwerk weleens java midlets gedownload :) en in principe weet je provider toch niet wat je download lijkt me ?! ze kunnen het vast wel nazoeken, maar ze zullen heus niet actief dingen blokken.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik kan wel met de 6310i extra levels downloaden voor spelletjes,met kpn, die zijn toch ook java?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:12
Hier staat wat meer info: http://www.siemensinfo.de/javafree.htm. Zo te zien download je die progjes gewoon via wap of wap&gprs.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kreeg ik als e-mail van dutchtone:
Geachte heer Cremers,

Naar aanleiding van uw E-mail berichten wij u als volgt.

Wij vermoeden dat u met uw vraag onze GPRS dienst bedoelt. Deze wordt naar
verwachting eind najaar 2002 geïntroduceerd. Tegen die tijd zullen GPRS
pakketten aangeboden worden tegen aantrekkelijke prijzen.

Hopelijk kunnen wij u in de toekomst als Dutchtone klant verwelkomen.

Vanzelfsprekend is het mogelijk dat u na het lezen van deze E-mail nog
vragen heeft. In dat geval kunt u contact opnemen met de Klantenservice.
Deze is 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer 0800-0770. Voor algemene
informatie over Dutchtone kunt u ook terecht op onze website
www.dutchtone.nl.
Nu snap ik er helemaal de ballen van, klopt dit, GPRS heeft toch niks met dat JAVA gedeuns te maken?
Kan iemand me het wat duidelijker uitleggen wat BEN niet ondersteunt waardoor het niet gaat.

P.S> welke provider heeft JAVA profile instellingen, want die moet ik ook nog instellen.

Ik snap nu ook eindelijk de mail van KPN, dom van me, KPN heeft geen wap, die hebben m-info, daar kan dat nooit mee.
Geachte heer Cremers,

In reactie op uw eerder gestuurde vraag kan ik u het volgende
antwoorden:
JAVA OTA wordt niet ondersteund.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Nou jah, ik ga er maar vanuit dat het hier in nederland nerges doet, want de andere providers beantwoorden mijn vraag niet.
Dan maar ef in duitsland een simmetje kopen en spelletjes eroppleuren

<font color=red> MODBREAK: Vriendelijk verzoek de [img]'http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif'>[/img]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
Over 3 weken zou het er moeten zijn volgens Ben.

Verwijderd

Javagames en -utilities zijn via KPN M-Info (WAP) o.a. te downloaden met Nokia, Samsung en Siemens mobieltjes. (Andere leveranciers heb ik geen ervaring mee, SonyEricsson T610 toestel werkt echter niet.)

Er vanuit gaande dat normaal WAP al werkt via M-Info moet je nog de java settings aanpassen.
Zoek in je mobiel dus de java-instellingen.
Heb je GPRS stel dan in voor de APN: internet, Usernaam en password doen er niet toe.

Heb je geen GPRS: voer dan het V110 inbelnummer in van je internetprovider en voor usernaam en password de gegevens die je voor " gewoon" internet gebruikt.

Bij bijv. mijn Samsung mobiel (S-100) zijn de java instellingen goed verstopt.
Bij deze telefoon en wellicht ook voor andere types kun je de instellingen bereiken via code *#9998*5282#

Een gratis site is bijv. http://midlet.org/wap
Zoek hierin je telefoon of kies voor generic

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

'k Denk dat de topicstarter na een jaar al wel zelf een oplossing heeft gevonden :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.