BPM monitor loopt traag

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Sindskort maar een tweede geluidskaart ingebouwd, want met BPM Studio wou ik de monitor over de koptelefoon vooraf beluisteren. Het luisteren gaat perfect, alleen loopt hij ongelijk als ik zowel de monitor als de speakers gelijktijdig hetzelfde nummer laat afspelen.
Dan hoor je duidelijk dat de monitor een halve seconde acheterloopt.

Dus als je in de speakers een bepaalde stem hoort, dan hoor je dat pas een halve seconde later door de monitor-koptelefoon.
Is dat ergens in te stellen zodat het gelijk gaat lopen, of is er iets anders waar ik op moet letten ??
Wie helpt ??

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dat lijkt me een verschil in de latency's van je geluidskaart(en)

Via Options kun je die gelijk zetten. Dat zou dan de oplossing moeten zijn denk ik. :)

• MuTTLeYs
De latency staat van beide geluidskaarten op 30ms.
Bij monitor, player A, player B, sampler en cd-speler staat er Latency: 30ms achter.
Alleen bij Driver staat niets onder, alleen Direct Sound Driver.

Verder zie ik niets waaruit blijkt dat ik de Latency kan wijzigen.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kun je anders niet de ASIO of de Kernel drivers installeren en kiezen?

De Directy sound driver heeft als probleem dat de latency tot 300 ms kan oplopen. En daar heb jij denk ik last van.

• MuTTLeYs
Hoe moet ik die installeren ??

Ik kan ze wel kiezen bij de optie DRIVER, maar dan kan ik niets kiezen bij MONITOR en PLAYER A en B enz enz.

Ik had in de manual wel gelezen dat de KERNEL-driver de snelste is, maar ik weet niet hoe ik die moet instellen of installeren.

• MuTTLeYs
Ik heb 2 geluidskaarten, een Creative Ensoniq Audio PCI, en op mijn mobo (MSI K7T Turbo) zit onboard audio, AC97.

Hoe kan ik daarmee Kernel-drivers installeren, en is dat mogelijk ??
In het boekje van mobo staat : Direct Sound AC97 Audio.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ow... Je gebruikt je onboard sound? Ja euh... Dat zou wel eens de grote oorzaak van het probleem kunnen zijn.

En nu ben ik eerlijk... Ik weet het dan ook niet. De drivers zou BPM zelf moeten installeren, maar dat zal ie blijkbaar niet goed hebben gedaan voor je on board.

• MuTTLeYs
Hmmm....dus ik zal er nog een geluidskaart bij moeten stoppen en de onboard uitschakelen.
Misschien dat het dan wel gelijk loopt, monitor met de speakers.

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Kernel krijg ik niet voor elkaar.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja, ik ben er zelf ook mee bezig geweest. On board kreeg ik nooit goed werkend. Ik heb er uiteindelijk een Audiotrak Maya ingezet. en superkaart met twee stereo in- en uitgangen.

Maar ja, dat is wel een redelijk dure oplossing (iets van 140 Euro nu), maar dan heb je best of the best. :)
Pagina: 1