Toon posts:

Is dit soort game mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijdje zoŽn idee en heb met enige game studios in Nederland hierover gesproken. Zij zeggen dat het te doen is, maar veels te veel werk zou zijn en dat verschillende studios moeten samenwerken (en dat kost al moeite)

Ik had het idee om games met elkaar te laten fuseren. Dus dat je in elke game de optie hebt om te battelen tegen een ander game.

Bijvoorbeeld ik heb starcraft, henkie warcraft en pimmetje dune. Wij selecteren dan de optie waarbij we tegen elkaar kunnen spelen en wordt er voor de messt voor de handliggende platform gekozen om tegen elkaar te battelen.

Lijkt dit jullie wat? (als ik het tenminste goed heb uitgelegd) :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 20:35

mulder

ik spuug op het trottoir

Er zijn toch flightsims waarbij dat kan?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

lijkt me niet dat dit kan want het zijn toch 3 heel verschillende games... als je t nou doet met C&C1 C&C2 dan misschien maar niet met verschillende games, 3 verschillende engines

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 15:33

Gerco

Professional Newbie

Technisch is het inderdaad best te doen. Met games van 1 studio is het zelfs mogelijk dat het ooit gebeurt, maar het vereist ENORM veel werk (tenzij de games op dezelfde engine draaien en dan is het nog steeds veel werk).

Het samenwerken van verschillende studios is een groot probleem, aangezien ze allemaal denken dat hun eigen systeem het beste is en geen duimbreed zullen willen toegeven.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 14:34 schreef Don Facundo het volgende:
Er zijn toch flightsims waarbij dat kan?
Die zijn allemaal van Microsoft dacht ik zo..

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Zou niet echt een eerlijk gevecht zijn nietwaar? Siege tanks en Carriers tegen peasants en archers :D

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Lijkt me wel koel :D

Eerder was het wel zo, dat Delta Force en een ander Tankspel (naam weet ik niet meer) wel online samen konden werken. Dan had je dus zeg maar de infanterie (Delta Force) en de Tanks die elkaar hielpen!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 14:35 schreef DroogKloot het volgende:
Zou niet echt een eerlijk gevecht zijn nietwaar? Siege tanks en Carriers tegen peasants en archers :D
Indien een arrow van 2 cm een impact heeft van een atoombom geeft mij dan maar 10 archers :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 14:35 schreef DroogKloot het volgende:
Uiteraard moet het een eerlijk gevecht worden. Ieder game heeft zo zijn bonus misschien :)

Verwijderd

Novalogic heeft dit gehad, kon je op NovaWorld of zoiets met Flightsims, Tanksims, Deltaforce en volgens mij ook een Helicoptersim op 1 groot slagveld samen vechten. Heb er nooit meer wat van gehoord dus neem aan dat het of niet werkte of teveel werk kosten en daarom niet rendabel.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Dit lijkt mij ook wel gaaf :D alleen word technisch een beetje moeilijk..

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat het dan nog een lange tijd zal duren voordat dit uit zla komen..

Het zou namelijk een game extra meerwaarde geven, dacht ik zo.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Monolith wou dit d8 ik ook doen met de lithtech engine ten tijde van Blood 2 en shogo.. het idee was om die 2 samen te kunnen spelen.. nooit meer wat van gehoord

Bier, Whiskey en Metal!!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Op dinsdag 02 juli 2002 14:44 schreef Marieke22 het volgende:
...
off-topic onzin:
hey kewl
ik ben precies 1 dag ouder als jou :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 14:51 schreef Phusebox het volgende:

[..]

off-topic onzin:
hey kewl
ik ben precies 1 dag ouder als jou :D
:D

Verwijderd

ik hoorde net iets over shooters, blood2 ofzow

da zouden ze met cs en ut moeten doen :D

komt de een met een glock aanlopen terwijl de ander een redeemer heeft :P

Verwijderd

Als ze het doen moeten ze niet dingen maken als:
AOE 2 VS Red Alert.
Maar:
UT VS Quake

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 15:02 schreef Apehaar het volgende:
Als ze het doen moeten ze niet dingen maken als:
AOE 2 VS Red Alert.
Maar:
UT VS Quake
>:) Railgun vs. Instagib >:)

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 00:53
Mogelijk: tuurlijk. Haalbaar/waarschijnlijk? Nee.

Helaas is de gamesindustrie buitengewoon commercieel, en dus willen gamesbedrijven in zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk games maken. Het maken van 1 game is al een enome onderneming. Het maken van zo'n work-together ding vergt echter meer dan veel werk;

Een belangrijk deel van het ontwikkelen van een spel, is zorgen dat het gebalanceerd is, dat niet bijv. 1 wapen buitensporig/onevenredig veel sterker is. Da's al lastig genoeg. Maar stel je nu voor, dat je spel in eens 2 keer zo groot wordt, en dat je over de helft volledig geen zeggenschap hebt. Probeer dan maar es een gebalanceerd spel te krijgen.

Kortom: leuk idee, alleen denk ik niet dat iemand er brood in ziet, en dus denk ik niet dat iemand er veel geld in wil stoppen om het te ontwikkelen.

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

Raimond613

Simracer

zo'n soort idee heb ik ook al een tijdje:

een F1-manager game waarbij je ook zelf kunt racen.
en natuurlijk kun je dan ook een voetbalmanager en voetbalspel mixen (het zou kunnen dat dat al bestaat; ik ben niet zo op de hoogte van voetbalgames).

maar helaas zal het er waarschijnlijk nooit van komen :(

iracing profile

Verwijderd

kiss*

weinig toegevoegde waarde denk ik zo, alleen genre mixing zou leuk zijn.
Maar dat bestaat al

*keep it simple stupid

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat is niet mogelijk zonder een keiharde rewrite van die games. Het zijn niet verschillende interfaces voor hetzelfde spel, het zijn volledig verschillende spellen. Je zal ze allemaal, qua units, mogelijkheden, etcetera, aan elkaar gelijk moeten maken - en dan heb je dus feitelijk x maal hetzelfde spel alleen dan steeds met een andere interface.

Kan je beter verschillende interfaces voor hetzelfde spel gaan schrijven, lijkt me minder werk. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
het probleem is dat wanneer je 2 spellen wilt combineren je dus een spel hebt wat eerder uitkomt die dus moet kunnen interacteren met een game die pas later uit zal komen. Wanneer je daar nummer 3 op moet aansluiten moet je weer game 1 en 2 veranderen. Met een soort plugin architectuur moet dit inderdaad wel kunnen.

Maar wat blijft dan de reden dat je game 1 koopt en niet game 3? Het uiterlijk? dan krijg je dus dat je voor elke fractie een game hebt en dat die fracties onderling verschillen. Eentje die vooral op lucht georienteerd is en een die bijvoorbeeld ondergronds vecht etc.

Denk dat zoiets er in de toekomst zeker wel zal komen omdat je wanneer je met 3 gamestudio's werkt je veel meer budget hebt en met elkaar een betere game kan maken dan apart. Een betere game zorgt voor meer verkopen.

Human Bobby

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 15:22 schreef p00pz0r_p4wn3r het volgende:

[..]

>:) Railgun vs. Instagib >:)
dan is het alsnog instagib, want zo heet dat ook gewoon in q3 :P

(en ik speel dan liever met q3 weps ;) )
Pagina: 1