[JS] Mail uitlezen...

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Topicstarter
Wij gebruiken een registratie systeem voor onze projecten, de projecten worden als volgt ingevoerd:

Ik sleep het mailtje vanuit Outlook naar een textarea in html. In die textarea ontleed ik dat mailtje (from, subject, enz...) door middel van een aantal indexOf's en substr's.

Na dat ontleden vul ik de diverse <input type="text"> in. Dan klik ik op bewaar en klaar.

Nu is dit niets anders dan de text ontleden van dat mailtje (sleep maar eens een mailje naar notepad). Er moet toch een beter manier zijn om een mailtje uit te lezen (clientside). Of dat ik dat mailtje met een formulier post en hem met ASP uitlees.

Daarbij denk ik aan een active-X-object of zoiets. Zodat ik gewoon de Mail.From en de Mail.Subject kan uitlezen zonder een rare manier van ontleden.

Verwijderd

Ik weet dat er zoiets mogelijk is. Zo ken ik voorbeelden van het slepen van bestanden van je eigen systeem naar een plek in de browser die het vervolgens upload. Ik heb me daar nog niet echt in verdiept.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
^^^ kick ^^^

Wegens 'importancy' een kick

Verwijderd

Ik zou niet weten of het er is, maar ik vind deze manier wel erg raar..
Waar het eigenlijk op neer komt is dus dat je knipt en plakt binnen dit mailtje !?

En waarom worden die gegegevens in dat mailtje niet direct doorgezonden via die form die jij in moet vullen ?!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:04 schreef Tizzwat het volgende:
Ik zou niet weten of het er is, maar ik vind deze manier wel erg raar..
Waar het eigenlijk op neer komt is dus dat je knipt en plakt binnen dit mailtje !?
Ongeveer, ik knip de tekst in het mailtje en plak dat in een textarea waar ik hem ga ontleden.
En waarom worden die gegegevens in dat mailtje niet direct doorgezonden via die form die jij in moet vullen ?!
Omdat we de mailtjes van klanten krijgen en die moeten in het formulier 'nieuw project invoeren' worden ingevoerd. Het hoeft helemaal niet doorgezonden te worden.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 08:06 schreef Yogho het volgende:

[..]

Ongeveer, ik knip de tekst in het mailtje en plak dat in een textarea waar ik hem ga ontleden.
[..]

Omdat we de mailtjes van klanten krijgen en die moeten in het formulier 'nieuw project invoeren' worden ingevoerd. Het hoeft helemaal niet doorgezonden te worden.
Ik denk dat je met een mailserver, een perl script en een stapel regexen ook een heel eind komt. Je forwardt het mailtje naar projectparser@mijndomein.nl, achter dit adres zit een Perl scriptje dat het mailtje uitleest, weet welke variabelen er in zitten en deze kan uitlezen met behulp van regexen, en deze gegevens vervolgens weer verwerkt, om ze dan tenslotte opgemaakt weer te mailen, of op te slaan in een database.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 08:48 schreef |HunterPro| het volgende:

Ik denk dat je met een mailserver, een perl script en een stapel regexen ook een heel eind komt. Je forwardt het mailtje naar projectparser@mijndomein.nl, achter dit adres zit een Perl scriptje dat het mailtje uitleest, weet welke variabelen er in zitten en deze kan uitlezen met behulp van regexen, en deze gegevens vervolgens weer verwerkt, om ze dan tenslotte opgemaakt weer te mailen, of op te slaan in een database.
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb hier geen beschikking over een mailserver.

Misschien is er een manier om de mailtjes rechtstreeks naar een script te mailen. Ik heb hier beschikking over een Windows 2000 Advanced Server met IIS 5.0. Dus asp kan ik gebruiken maar de smtp service mag niet aan (bedrijfs policy).

Uiteindelijk zou het mooiste zijn dat er een client side oplossing is. Want ik sleep het mailtje als object naar een html pagina, maar zodra ik het paste in een textarea maakt hij van dat object plain text.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 09:20 schreef Yogho het volgende:

[..]

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb hier geen beschikking over een mailserver.

Misschien is er een manier om de mailtjes rechtstreeks naar een script te mailen. Ik heb hier beschikking over een Windows 2000 Advanced Server met IIS 5.0. Dus asp kan ik gebruiken maar de smtp service mag niet aan (bedrijfs policy).

Uiteindelijk zou het mooiste zijn dat er een client side oplossing is. Want ik sleep het mailtje als object naar een html pagina, maar zodra ik het paste in een textarea maakt hij van dat object plain text.
Dan moet je kijken of je met Java(script) ook kan regexen :)

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 10:43 schreef |HunterPro| het volgende:

Dat kan wel, maar die methode gebruik ik nu ook al ongeveer. i.p.v. regexp gebruik ik nu een lading indexOf's en substr's.

Verwijderd

php heeft hier een hele rits functies voor... maar dan moet je wel met php kunnen werken ;)
zie ook php.net/imap

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

|HunterPro|:
code:
1
alert ( /^[a-z]+$/.test ( "sjaak" ) );

*D best geinig, hoor, JavaScript :+
</offtopic>

Is er niet op een of andere manier voor te zorgen dat de mail die binnenkomt op de server eerst door een dergelijk perl (of whatever) scriptje gaat? Dat hoeft dan niet perse op de mailserver zelf te zijn, maar als je IIS tot je beschikking hebt, zoals je zegt, moet je toch een eind kunnen komen :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1