Ik ben een syteem aan het bouwen waarin ik al gebruik maak van een
opmaak.php
dan de variables $header en $footer bevat (dit worden nog funcite) in de header staat een link naar een stylesheet.
Nu ben ik ook wel geinteresseerd in het gebruik van Templates en template engines
http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/patTemplate/patTemplate1/print
ben ik nu aan het lezen.
als ik het goed begrijp krijg je toch een template per row.
dus als ik 3 tabellen heb die weergegeven moeten worden met alle 3 een andere hoeveelheid kolommen dan moet krijg ik een:
pffft. wat een bestanden
kun je dan niet net zogoed
typen ipv
Dat scheelt een boel bestanden en regels..
Waar-o-waar zit mijn denkfout. Templates zal wel handig zijn maar overtuig mij..
Welke template engine is het beste ?
Heeft iemand een "grote" voorbeeld app die leesbaar word door het gebruik van templates ? (nee geen scriptrequest, wat het ding doet boeit verder niet)
Heeft iemand een link naar aan aantal goede howto's ?
opmaak.php
dan de variables $header en $footer bevat (dit worden nog funcite) in de header staat een link naar een stylesheet.
Nu ben ik ook wel geinteresseerd in het gebruik van Templates en template engines
http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/patTemplate/patTemplate1/print
ben ik nu aan het lezen.
als ik het goed begrijp krijg je toch een template per row.
dus als ik 3 tabellen heb die weergegeven moeten worden met alle 3 een andere hoeveelheid kolommen dan moet krijg ik een:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| header template footer template een 2kollomtableheader template een 3kollomtableheader template een 4kollomtableheader template een 2kollomtablebody template een 3kollomtablebody template een 4kollomtablebody template een 2kollomtablefooter template een 3kollomtablefooter template een 4kollomtablefooter template |
pffft. wat een bestanden
kun je dan niet net zogoed
code:
1
| echo ("<tr>$var1<td></td>$var2<td></td><td>$var3</td></tr>"); |
typen ipv
code:
1
2
| $template->AddVar("sequence", $var1, $var2, $var3, $x);
$template->parseTemplate("sequence", "a"); |
Dat scheelt een boel bestanden en regels..
Waar-o-waar zit mijn denkfout. Templates zal wel handig zijn maar overtuig mij..
Welke template engine is het beste ?
Heeft iemand een "grote" voorbeeld app die leesbaar word door het gebruik van templates ? (nee geen scriptrequest, wat het ding doet boeit verder niet)
Heeft iemand een link naar aan aantal goede howto's ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad