[SMS] distributie punten*

Pagina: 1
Acties:

• Cisk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2024
Is het mogelijk om 1 Site server te gebruiken met de volgende situatie. Twee kantoor gebouwen, 1 in zoetermeer en 1 in den-haag. De verbinding tussen de twee gebouwen is snel. Toch wil ik gebruik maken van twee servers (distributie punten) om de verbinding tussen de twee gebouwen niet onnodig te belasten. Zien de clients dan ook welke dichtsbijzijnde distributie punt?

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
Ja hoor, als je met novell draait is dit netwerk geen probleem. Wat de clients doen is op zoek gaan naar de dichts bijzijnde server.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

titel edit

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-04 23:10

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Op dinsdag 02 juli 2002 13:59 schreef EnsconcE het volgende:
Ja hoor, als je met novell draait is dit netwerk geen probleem. Wat de clients doen is op zoek gaan naar de dichts bijzijnde server.
Hoe zoeken die clients het dichtbijzijnde Dis. Point dan?

'Gewoon' op snelheid v/d verbinding?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Nope novell clients gaan vanaf hun context (oftewel hun locatie in de nds"database") omhoog zoeken naar de meest dichtbije plek waar deze een (bij de nieuwe versie van Novell) authenticatie krijgen van de NLSLSP.

Dit object hangt vaak dichtbij de userobjecten of de usercontainers en zal dus wanneer de client gaat zoeken als eerst aangesproken worden.

Hij krijgt dan via de novellserver een "handshake" welke verifieerd of het wachtwoord klopt de context waarin de user hangt en er een vrij license certificate is voor een nieuwe connectie naar de server dan wordt de gebruiker met de aangevraagde netwerkservices en resources verbonden.

NLSLSP is ook al verkrijgbaar voor oudere versies van Novell Netware dus het hoeft niet specifiek vanaf Novell Netware 5.1 te werken. in Novell 5.1 ziet NLS 5.03 standaard ingebouwd

• Cisk
Het gaat om een Win2K netwerk.
De Primairy Site staat in Zoetermeer met een distributie punt en een client access point en in den-haag wil ik dus een distributie punt en een clien access point.
Dit moet dus gewoon gaan werken, lijkt mij.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien moet je er even bij vertellen dat het om Microsoft SMS (Systems Management Server) gaat; dan houdt dat gezeik over Novell (Netware heet dat, heren) misschien op.

Voor je Distribution Points moet je aparte sites definiëren anders gaan ze loadbalancen; dus over je trage lijn. Sites definieer je op basis van IP subnets. Als je niet in een site server wilt investeren, kun je van een van beide sites een secondary site maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Cisk
Misschien moet je er even bij vertellen dat het om Microsoft SMS (Systems Management Server) gaat; dan houdt dat gezeik over Novell (Netware heet dat, heren) misschien op.
Voor je Distribution Points moet je aparte sites definiëren anders gaan ze loadbalancen; dus over je trage lijn. Sites definieer je op basis van IP subnets. Als je niet in een site server wilt investeren, kun je van een van beide sites een secondary site maken.

Sorry klopt. Een Microsoft SMS 2.0

Het gaat niet zozeer om het investeren, spullen zijn er no problem. Het gaat er een beetje hierom: Twee gebouwen waar veel tussen verhuist wordt en veel tussen gependelt met notebooks. Om het geheel makkelijk tehouden dacht ik aan 1 Site zodat ze niet constant van site's veranderen omdat ze in een ander subnet zitten en dus eventueel een package krijgen over de "trage (2x34 Mb en later 1Gig/sec" lijn.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 02 juli 2002 18:52 schreef Cisk het volgende:
[..]Sorry klopt. Een Microsoft SMS 2.0

Het gaat niet zozeer om het investeren, spullen zijn er no problem. Het gaat er een beetje hierom: Twee gebouwen waar veel tussen verhuist wordt en veel tussen gependelt met notebooks. Om het geheel makkelijk tehouden dacht ik aan 1 Site zodat ze niet constant van site's veranderen omdat ze in een ander subnet zitten en dus eventueel een package krijgen over de "trage (2x34 Mb en later 1Gig/sec" lijn.
In dat geval (2x34Mb) zou'k me niet te druk maken over het gebruik van die lijn. Laptops die tussen twee sites switchen is een drama, dat wil je absoluuut niet. Hou het mooi 1 site en accepteer dat clients wel eens de distributie server aan de andere kant benaderen; dat overleven ze wel. Over enige tijd komt SMS 2.5 uit. Daarin kun je een aparte site voor roaming clients definiëren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
[KNIP]
Bij nader inzien toch maar niet laten staan....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Cisk
Op dinsdag 02 juli 2002 21:07 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

In dat geval (2x34Mb) zou'k me niet te druk maken over het gebruik van die lijn. Laptops die tussen twee sites switchen is een drama, dat wil je absoluuut niet. Hou het mooi 1 site en accepteer dat clients wel eens de distributie server aan de andere kant benaderen; dat overleven ze wel. Over enige tijd komt SMS 2.5 uit. Daarin kun je een aparte site voor roaming clients definiëren.
Precies!
Maar voor de rest zoeken de clients toch gewoon hun dichtsbijzijnde distributie punt op? Tenminste dat is wat ik begrijp en waar ik vanuit ga en dat er eventueel een enkele keer een client een package over die lijn haalt....... moet kunnen.
Pagina: 1