Toon posts:

Niet elke multiplier op Abit KT7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het maximum van mijn Athlon 700 gehaald te hebben (36%OC) heb ik net de processor van mijn vader (Athlon 900) maar eens in mijn Abit KT7-Raid gezet.

Nu stuit ik op een eigenaardigheidje, hij wil namelijk niet elke multiplier nemen die ik hem voorschotel.
Als de multiplier in het bios op x9,5 zet, start hij gewoon op en post hij op 950MHz. Maar als ik hem op x10 zet post hij nog steeds op 950MHz, zet ik hem dan op x10,5 dan doet hij het ook weer gewoon op 1050MHz. x11 en x11,5 doet hij ook weer gewoon maar bij x12 post hij weer op 1150MHz.

Is dit gewoon een kwestie van een slechte unlock? en moet ik dit dus gewoon weer opnieuw doen? of ligt het ergens anders aan?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ja, juiste conclusie. Een van de L1-bruggen maakt niet goed contact en daarom mis je een aantal multipliers. Even uitgummen en opnieuw inkleuren :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt
zal het zo laten horen of het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft geholpen hij post nu wel op 1200MHz
Alleen windows kom ik hiermee niet meer in.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op dinsdag 02 juli 2002 14:24 schreef MiWa-r het volgende:
Het heeft geholpen hij post nu wel op 1200MHz
Alleen windows kom ik hiermee niet meer in.
Probeer anders je fsb omhoog te gooien. Dan wordt je systeem ook nog eens sneller door.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eigen processor Athlon 700 was niet gelocked vandaar deze vraag. Gelukkig ben ik van mening dat ik best wel weet hoe het werkt. Het probleem bij VIA KT133 chipset is dat deze een hekel aan fsb overclocking hebben, hier zal je dus nooit ver mee komen. Niettemin heb ik het natuurlijk wel geprobeerd maar bij 11,5x102 werd hij al instabiel.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
probeer eerst eenlagere mp, bijv. 10, en als je ziet dat die mp werkt je fsb naar 102/3/4 etc omhoog gooien, dan weet je in ieder geval zeker dat de cpu niet op z'n top qua MHz'en zit.

Workstation

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 00:37 schreef BusMastah het volgende:
probeer eerst eenlagere mp, bijv. 10, en als je ziet dat die mp werkt je fsb naar 102/3/4 etc omhoog gooien, dan weet je in ieder geval zeker dat de cpu niet op z'n top qua MHz'en zit.
IDD want meestal moet je (standaard) toch wel op seg 110/112 FSB kunnen komen. (uitzonderingen nagelaten die op tweakers gemeld dan).

Daarnaast effe opletten of je alleen de instelling HOSTCLK of HOSTCLK en PCICLK aan hebt staan. Met namelijk draait je geheugen op 1.33x multiplier harder dan zonder, altijd leuk natuurlijk. Zelf haalde ik met KT7-RAIDv1.0 en Atlhon 1200: 13x112=1456MHz en geheugen draaiend op 149MHz
Pagina: 1