Toon posts:

Edimax BR6004+ met COM21 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Edimax BR6004+ aangeschaft en ik krijg geen verbinding met mijn kabelmodem COM21 van Wanadoo.
Ik ben nog niet erg vertrouwd met de kretelogie, die jullie gebruiken.
Ik heb de nederlandse handleiding van Mycom erbij genomen en alles geprobeerd wat mogelijk was. Ik kan wel met de router communiceren en als ik alles ingesteld heb en vervolgens verbinding wil maken met Wanadoo wil dat niet lukken.
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik weet niet wat.
Wie kan mij helpen?
PS. Wat is trouwens het begrip Firmware?

vr.gr.
Frank

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Firmware = de software in de router(of een ander apparaat).

Heb je de router wel goed aangesloten op het kabelmodem?

Verwijderd

Topicstarter
Beste SHOO7,

Ik heb de kabel van in het modem in de EWAN ingang geplaatst en van de ethernetkaart in de PC gaat er een rechte utp kabel naar een van de 4 poorten in de router.
Verder branden alle lampjes, die moeten branden van de router en het kabelmodem.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ehhm, heb er zelf niet echt verstand van maareeh..

maakt de router verbinding? weet jou computer (internet explorer)dat hij verbinding moet maken via de router.

Heb je al zo'n verbinding gemaakt?

weet niet zker of wat ik zeg betrouwbaar is :P

Verwijderd

Topicstarter
Beste Icey,

Ik zou niet weten, of ik dat ergens bij de explorer moet instellen. Ik denk niet dat dat nodig is.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag geen groeten/naam in elke post, zie Begroeting onder posts & replies</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Eerst ff dit dan! ;)

En welkom op GoT! :)

En je router maakt dus geen verbinding met 't modem :?

Maar je ziet de router wel in je netwerk :?
en je modem, kun je dat pingen (start uitvoeren ping <ip van 't modem> )

edit:

Predator was me net voor ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of mijn router verbinding met het modem maakt, ik zie hem ook niet in het netwerk. Pingen kan ik nu niet doen, want ik ben nu op mijn werk.
Vanavond na 23.00 uur kruip ik weer achter mijn pc om het te proberen.
Wat ik bij netwerkeigenschappen zie is: lan4, die is mijn netwerkkaart en ik zie wanadoo cable, als ik dat dubbelklik dan maak ik verbinding met wanadoo d.mv. een gebruikersnaam en een paswoord. Op deze manier werkt dat nog steeds.
Alleen nu ik router ertussen heb, niet meer.

Verwijderd

hoi, ik heb een wanadoo/com21 aan mijn 4-port Edimax hangen en dat gaat perfect. even een vraagje, staat het schuifknopje op normal of op uplink aan de zijkant?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 02 juli 2002 14:33 schreef fbrug het volgende:
Ik weet niet of mijn router verbinding met het modem maakt, ik zie hem ook niet in het netwerk. Pingen kan ik nu niet doen, want ik ben nu op mijn werk.
Vanavond na 23.00 uur kruip ik weer achter mijn pc om het te proberen.
Wat ik bij netwerkeigenschappen zie is: lan4, die is mijn netwerkkaart en ik zie wanadoo cable, als ik dat dubbelklik dan maak ik verbinding met wanadoo d.mv. een gebruikersnaam en een paswoord. Op deze manier werkt dat nog steeds.
Alleen nu ik router ertussen heb, niet meer.
Moet de router wel goed programmeren zodat ie wel gegevens door gaat geven... Heb je dat al gedaan :? en goed :? Controleren...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

ik heb ook een edimax6004+ van mycom maar ik moest het mac adres van mijn netwerkkart ingeven in de router .
heb trouwens net edimax aan de lijn gehad en hij stuurt me een nieuwe firmware op waarop het mogelijk moet wezen dat er ook netmeeting kan plaatsvinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende connection profiles geprobeerd, maar ik weet niet welke de juiste is, vooral omdat ik op de oude manier eerst verbinding moet maken met wanadoo, voordat ik ga internetten.
Ik heb zelfs gisteravond, de interface configuration geprobeerd van een ADSL aansluiting, terwijl ik op de cable zit. Mycom adviseerde dit, omdat ik in moet loggen bij Wanadoo met een gebruikersnaam en een wachtwoord

Verwijderd

Topicstarter
Rapster, dit heb ik ook als eerste gedaan, opgave met een macadres, vervolgens router geconfigureerd met internet acces bij EWAN, obtain ip adres via DHCP, host name router, clone MAC enable en vervolgens MAC adress van ethernet-kaart ingetikt.
Daarna moet je de explorer starten en zou ik verbinding moeten hebben. Dit werkt niet. (Op de oude manier moet ik eerste verbinding maken met wanadoo, gebr.naam, wachtwoord, en daarna kan ik de explorer pas starten)

Verwijderd

nou ik ben helemaal klaar met edimax stelletje honden .
ik bel net met edimax krijg ik de nieuwste firmware gemaild is me hele verbinding weg en ook al me poorten die ik heb geforward.
op de doos staat dat je er mee kan netmeetingen nou bel de technische dienst maar is die schuiven het af dat ze wel even iets mailen naar je .
internet op zich werkt oke daar valt niks over te zeggen alleen de dingen waar ik hem voor gekocht heb werkt niet.
maar wat dat geval bij jou ja das vreemd welke firmware heb je?????

met vriendelijke groet almighty rapster

a gods gift to a woman

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat ding zaterdag op de pc-dumpdag voor Eur 99,- gekocht.
Ik zou niet weten welke firmaware ik heb, waar kan ik dat zien.
Maar dat is nog geen oplossing voor mijn probleem.

Verwijderd

is wel 20€ goedkoper
inprincipe is het eraan prikken mac adres invoeren en gaan met die banaan ik zit wel bij chello weet niet of dat anders is .
kan me dat niet voorstellen

Verwijderd

Topicstarter
als ik in mijn oude situatie het macadres opvraag bij ipconfig /all, dan geeft hij 2 macadressen.
Ik heb hier verderop gelezen dat je een ook een macadres kan laten simuleren, door de router zoek.
Weet jij hoe dat moet?

Verwijderd

Topicstarter
weet jij het telefoonnummer van edimax, misschien kan ik hen het probleem eens voorleggen

Verwijderd

Topicstarter
napster, ik ga nu naar huis.
Vanavond na 23.00 uur ga ik weer verder proberen.
Misschien krijg ik nog een paar goede tips
Bedankt.

Verwijderd

het telefoon nummer van edimax is 0499377344

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelfs gisteravond, de interface configuration geprobeerd van een ADSL aansluiting, terwijl ik op de cable zit. Mycom adviseerde dit, omdat ik in moet loggen bij Wanadoo met een gebruikersnaam en een wachtwoord
Ik heb het geprobeerd via PPTP en via PPP over internet.
Dit lukte echter ook niet.
Op alle verschillende configuraties geprobeerd te pinnen, maar ik kreeg geen antwoord.

Wie weet er nog raad?

Verwijderd

Topicstarter
hallo spaceben, het schuifknopje aan de zijkant staat op normal, ik neem aan, dat dat goed staat dan.

Verwijderd

als dat knoppie maar nietop uplink staat dan is het goed

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen edimax gebeld en zij hebben mij een handleiding gestuurd voor de BR6004+ met wanadoo. Maar dat is een handleiding voor windows98. In XP heb ik daar niets aan. Ze hebben meteen de firmware 1.11 gestuurd.
Ik hoop dat de router gemakkelijk te upgraden is.
Een ding snap ik niet, ik weet ook niet of dit normaal is, maar als ik van de oude situatie uitga (zonder router) en ik zet mijn pc aan, dan wordt er eerste verbinding gemaakt met de ethernetkaart (bijvoorbeeld LAN4).
Als die tot stand gekomen is, dan moet ik de LAN verbinding wanadoo-cable aanklikken. Ik krijg dan een menu waar ik mijn gebruikersnaam met paswoord in moet tikken en dan pas heb ik verbinding.
Als nu de router ertussen zit, weet ik niet meer hoe het dan moet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
rapster, heb jj nog een idee of oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk verbinding kunnen krijgen met Wanadoo en de router.
Alleen Outlook Express werkt nog niet.
Als ik straks een 2e pc op de 2e poort van de router aansluit en daar wil ook op gaan internetten, kunnen ze dan bij wanadoo niet zien dat er 2 pc aanhangen, want je mag natuurlijk maar 1 internetverbinding hebben.

Verwijderd

nope dat kunnen ze niet echt zien volgens mij want hun zien de router (dat geloof ik ??)als een pc en verder als de router kennuh ze neit kijken.
wat betreft die firmwar eik heb 1.18 opgestuurd gekregen van ze nou dat was een drama hij gooide me hele verbinding ermee plat en met 1.11 werkt het perfect

Verwijderd

contact me anders voor vragen

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is mooi waardeloos.
Heb je alles weer voor elkaar kunnen krijgen?
Zo te zien heb je het al weer voor elkaar gekregen.
Ik had gisteravond geluk, want het is mij maar 1 keer gelukt om verbinding te krijgen en na vanavond is het mij nog steeds niet gelukt.
Ik snap er geen moer meer van.
Een keer lukt en daarna niet meer.
Het upgraden naar 1.11 ging prima.
Alleen het communiceren met de router gaat zo traag, is dat bij jou ook zo?
Ik heb een handleiding voor de BR6004+ met Wanadoo gemaild gekregen van Edimax. Maar die is voor Win98 en niet voor XP. In XP is het toch allemaal anders.
Ik weet niet hoe ik nu verder moet.

Verwijderd

dat bedoel ik dus met die handleiding van edimax schiet je wienig o die heb ik ook gehad als ik hun bel over vragen van netmeeting dan zegt die gozer van de TD wat is u email adres dan mail ik u alles toe .
wacht je op je mailtje krijg je em binnen ga je zitten lezen nou alles wat ik kan vinden over netmeeting NIKS!!!!!
maar dat je helemaal geen verbinding krijgt vind ik wel heel erg raar als je nou alles heb ingevoerd en dan reset sluit je explorer af en opnet opnieuw je explorer doet ie het dan nog neit??????

ps daar ging ik in de fout maar nu draait alles zlegfs msn alleen ja netmeeting neit eigenlijk waar ik dat ding gekocht voor had

Verwijderd

Topicstarter
Netmeeting moet je toch ook op de een of andere manier aan de praat krijgen.

Vanmiddag bel ik vanaf thuis naar Edimax en dan gaan we samen kijken, waarom ik geen verbinding krijg.
Ik hoop dat we er dan uitkomen.
Dat moet jij ook doen.

Verwijderd

OKE MAN IK HOOR HET WEL VAN JE
JE KAN IN IEDER GEVAL DE ROUTER ZONDER VERBINDING CONFIGUREREN

Verwijderd

Topicstarter
Rapster, hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De service is geweldig. je moet naar Martijn Barrink vragen.
Router met seriele kabel gereset. Deed hij nog niets.
Bleek uiteindelijk een vinkje bij de internet-explorer verkeerd te staan. Toe deed hj het.
Je moet maandag gewoon die jongen bellen, misschien dat hij je kan helpen met jouw probleem.
Het beste is natuurlijk wel, dat je achter je eigen pc zit.
Hij is aanwezig van 8.30-17.00 uur.
Geef je email-adres aan mij door, dan kan je me op de hoogte houden.
De mijne is fbrug@wanadoo.nl
Succes

Verwijderd

wat betreft dat vinkje dat zal wel in de internet opties hebben gezien INSTELLINGEN VAN EXPLORER AUTOMATISCH OVER NEMEN zijn geweest of niet????

Verwijderd

Topicstarter
Ja, natuurlijk, kon jij mij dat niet vertellen.
Pagina: 1