Toon posts:

XP2200 unlock methode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de liefhebbers....

Hier schijnt iemand zijn XP2200 te kunnen te unlocken door 1 L3 brug te verbinden.

Alle multipliers van 12.5 en lager werken dan.

Zou mooi zijn als het idd werkt....

Verwijderd

Zou dit ook kunnen werken bij de oudere XP's? Ik heb bijvoorbeeld een nog gelockte XP2100+ welke ik op deze manier best zou willen unlocken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of het werkt.....

Ik zag het staan en ik dacht DAT moeten de tweakertjes ook weten :)

Maar het komt erg overtuigend over zoals daar wordt verteld.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 13:08 schreef Gordijnstok het volgende:
Zou dit ook kunnen werken bij de oudere XP's? Ik heb bijvoorbeeld een nog gelockte XP2100+ welke ik op deze manier best zou willen unlocken :)
De XP 2100+ is van de vorige generatie en moet je unlocken met alle L1 bruggen te verbinden.
Vanaf XP 2200+ moet je alle L3 bruggen verbinden

Verwijderd

Topicstarter
Niet alle L3's dus :P

Tenminste.... volgens dat bericht

Verwijderd

Er zijn er daar dus 2 die het gelukt is.. Beter hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Yep....

en als ik het zo lees heeft één van die 2 hem unlocked met een potlood :9~
I got it unlocked (finally). I ended up going directly over the bridges. From all of my attempts (a lot), I was unable to get it unlocked by going around the cut (with a pencil). However it was really easy to go directly over it. When I get my pen I will go around though. Anyway, here's what I'm at right now: 10X200 @1.82 volts. I was able to leave my memory at turbo too, which I was unable to do with my tbird. I'm going to do a mem bench now, brb...

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 13:14 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Niet alle L3's dus :P

Tenminste.... volgens dat bericht
Neen, want er zijn er al 2 verbonden

Verwijderd

Das dus kut, de XP2100+ is weer qua unlocken anders als de XPs ervoor en ook weer anders als de XP2200+

De XP2100+ unlocken vereist wat dremel werk ;(

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zeer goed nieuws :)
Ik had t toevallig 5 minuten geleden op de frontpage gesubmit... Ik denk dat het een kadotje van AMD voor de OCers is om de aankoop van T-breds te stimuleren nu de Pentium 4's zo verdomde goed OCen..

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 21:19 schreef m-m het volgende:
Zeer goed nieuws :)
Ik had t toevallig 5 minuten geleden op de frontpage gesubmit... Ik denk dat het een kadotje van AMD voor de OCers is om de aankoop van T-breds te stimuleren nu de Pentium 4's zo verdomde goed OCen..
LOL, alsof het unlocked dat goed maakt! Die Tbreds oc'en echt voor geen meter! Komt nog wel(hoop ik). AMD houd trouwens echt geen rekening met tweakers hoor. Is niet eens 1% volgens mij.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:17 schreef Fewture het volgende:

[..]

LOL, alsof het unlocked dat goed maakt! Die Tbreds oc'en echt voor geen meter! Komt nog wel(hoop ik). AMD houd trouwens echt geen rekening met tweakers hoor. Is niet eens 1% volgens mij.
Ze houden misschien geen rekening met tweakers, maar de meeste tweakers kiezen wel voor AMD

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 02 juli 2002 23:17 schreef Fewture het volgende:

[..]

ja de engeneering samples :Z
alsof dat wat zegt

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:58 schreef m-m het volgende:

[..]

ja de engeneering samples :Z
alsof dat wat zegt
Volgens mij is dat niet waar. Zag er op dat forum dus 1 die hem tot 2000Mhz kreeg met waterkoeling. Das dus maar 200Mhz erbij. Klokt dus voor geen meter over :Z Pas met nieuwere steppings wordt het misschien beter.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:21 schreef stuartje het volgende:

[..]

Ze houden misschien geen rekening met tweakers, maar de meeste tweakers kiezen wel voor AMD
Tja, zie m'n specs zou ik zeggen ;) Ben trouwens niet pro AMD of Intel ofzo hoor. Alhoewel een P4 erg aantrekkelijk is op het moment.
Denk dat er nu toch wel aardig wat tweakers zijn die een P4 gaan kopen/gekocht hebben/zouden willen. Tenminste, als ik Smokey The Bandit z'n sig zie zou ik me dat kunnen voorstellen. Das pas overklokken.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Op woensdag 03 juli 2002 00:49 schreef Fewture het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet waar. Zag er op dat forum dus 1 die hem tot 2000Mhz kreeg met waterkoeling. Das dus maar 200Mhz erbij. Klokt dus voor geen meter over :Z Pas met nieuwere steppings wordt het misschien beter.
Ja maar is het niet dat het resultaat van die +200 mhz amd ongeveer gelijk staat aan iets van +1000 mhz intel ofso..??

SysSpec

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 10:00 schreef lak2k het volgende:

[..]

Ja maar is het niet dat het resultaat van die +200 mhz amd ongeveer gelijk staat aan iets van +1000 mhz intel ofso..??
De Xp 2200+ draait aan 1800 Mhz, + 200 Mhz is 2000 Mhz = Xp 2500+ dus dat is toch niet zo slecht zou ik zo zeggen, zeg ik zo

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Op woensdag 03 juli 2002 11:48 schreef stuartje het volgende:

[..]

De Xp 2200+ draait aan 1800 Mhz, + 200 Mhz is 2000 Mhz = Xp 2500+ dus dat is toch niet zo slecht zou ik zo zeggen, zeg ik zo
Dat bedoel ik! En volgens mij blaast een 2500+ een P4 2.4 er met gemak uit...

SysSpec

Verwijderd

En wat nog meer is, de P4 2400 kost ongeveer 600 EUR, een AMD 2200+ slechts 300 EUR! Voor mij is de keuze snel gemaakt

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Voor zover dat ik ervaren heb is de XP2100+ een appart verhaal qua unlocken dan, ik heb hem zelf ook unlockt.
Daar moet idd de 5 L1 bruggen gemaakt worden, en de L10 (dat zijn er 2) wisselen, degene die open is moet dicht en vise versa!

De XP2100+ unlockt krijg ik niet hoger dan 1904Mhz, maar de FSB is wel stabiel te krijgen op 188 Mhz Is dus 1880 Mhz!! Met de MP op 10x dan hé.
Ow ja het verschil qua Mhz tussen met en zonder lock is er niet, dus maakte (bij mij) niets uit, enkel de FSB kan je goed gaan gebruiken, dat geeft een behoorlijke mem boost :P Is toch goed voor 25% snellere mem!

Wat de Xp2200+ betreft, WAAR KAN JE DIE KRIJGEN :?

Idd ik heb ook gelezen dat de XP2200+ makkelijk te unlocken is, er hoeft maar één brugje gemaakt te worden.
Wat de resultaten betreft, ik ga het uitvissen zodra ik hem binnen krijg. Eerst proberen of hij het doet, en hoe hoog de FSB kan zonder dat de PC flipt. En dan unlocken, en nog een keertje probben, YEP ik heb er zin in ;)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:40 schreef Extra300s het volgende:

Wat de Xp2200+ betreft, WAAR KAN JE DIE KRIJGEN :?
http://www.eynstein.nl
Pagina: 1