vraag over printplaat maken.

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
hoi ieder,
ik zou een apperaat moeten hebben die gaat zoemen (geluid maken) als mijn accu 11v ipv 12v geeft. het is voor op een boot, als ik stil lig en radio aan het luidsteren ben wil ik niet dat hij onder de 11v komt anders kan ik de motor niet meer starten :)
ik zal hem denk ik zelf moeten maken, maar ik heb er niet zoveel verstand van. dus zou iemand voor mij een schema kunnen maken hoe ik dit in elkaar kan zetten.
ik heb vroeger wel velleman kits in elkaar gezet en kan redelijk schema`s lezen. zet er aub ook een onderdelen lijstje bij. mocht er iemand een link naar een site hebben is dit ook goed.

alvast bedankt,

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Koop gewoon zo'n accubewaakding bouwpakketje bij een conrad/display of je lokale electr.boer..

Zelf bouwen kan ook, een paar transistoren en weerstanden en je bent een heel eind.. gewoon op basis van spanningsval over een weerstandje icm een transistor een ontwerpje bouwen.

Keuze aan jouw :)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kijk eens bij Conrad, die hebben complete kits hiervoor.
Je kan ook zoeken naar een accu beschermer (weet niet zeker of het zo heet). Je hebt nl. een apparaatje dat controleert wat je accuspanning is, als deze onder de 11 Volt komt schakeld het alle stroomverbruikers uit. Kan je geloof ik zelfs bij de Halfords kopen.

I play my enemies like a game of chess...

• klbob
Technische spec.: Voedingsspanning 12 V accu · Schakelstroom max. 16 A · Verbruikersbelasting max. 200 W · Verbruikersuitschakeling $GRGL 10,8 V, verbruiker weer inschakelen bij $klgl 12,5 V · Not-in bij een spg. van $klgl 10,8 V · Stroomverbruik ca. 1,8 mA · Afm. 92 x 67 mm.
Bouwpakket

dit heb ik gevonden bij conrad 19,95 euro
maar volgens mij sluit hij de stroom af bij 10,8v ik zou liever willen dat er een zoemer af gaat. is dit te maken?

• DJSmiley
Op dinsdag 02 juli 2002 12:56 schreef klbob_ het volgende:
Technische spec.: Voedingsspanning 12 V accu · Schakelstroom max. 16 A · Verbruikersbelasting max. 200 W · Verbruikersuitschakeling $GRGL 10,8 V, verbruiker weer inschakelen bij $klgl 12,5 V · Not-in bij een spg. van $klgl 10,8 V · Stroomverbruik ca. 1,8 mA · Afm. 92 x 67 mm.
Bouwpakket

dit heb ik gevonden bij conrad 19,95 euro
maar volgens mij sluit hij de stroom af bij 10,8v ik zou liever willen dat er een zoemer af gaat. is dit te maken?
Schakelt ie de stroom uit via een relais ?

Zo ja: modden en zet er ff een buzzer/sirene/autotoeter/luchtalarm op.. net zohard als je wilt..

• klbob
Op dinsdag 02 juli 2002 12:59 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Schakelt ie de stroom uit via een relais ?

Zo ja: modden en zet er ff een buzzer/sirene/autotoeter/luchtalarm op.. net zohard als je wilt..
weet ik niet, wat er ik gepost heb is alles wat er staat. er is wel een duitse beschrijving maar ik ken geen duits

• DJSmiley
Op dinsdag 02 juli 2002 13:03 schreef klbob_ het volgende:

[..]

weet ik niet, wat er ik gepost heb is alles wat er staat. er is wel een duitse beschrijving maar ik ken geen duits
Ik kan ook geen duits, maar een relais zie ik wel.. plaatje kijken heet dat :)

gooi anders ff dat pdfje via google door een translator...
anyway: dat relaitje ombouwen moet je toch wel lukken??

• klbob
Op dinsdag 02 juli 2002 13:16 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ik kan ook geen duits, maar een relais zie ik wel.. plaatje kijken heet dat :)

gooi anders ff dat pdfje via google door een translator...
anyway: dat relaitje ombouwen moet je toch wel lukken??
gewoon die relais er af halen en er een zoemer er zetten?

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
[LUL MODE]als hij zoemt onder de 11v dan start hij toch niet meer ?je zou dan 11.5 ofzo moeten nemen[/LUL MODE]

• klbob
Op dinsdag 02 juli 2002 13:27 schreef Djeen het volgende:
[LUL MODE]als hij zoemt onder de 11v dan start hij toch niet meer ?je zou dan 11.5 ofzo moeten nemen[/LUL MODE]
hij start nog wel bij 10v maar ik wil een veiligheid marge inbouwen. als hij op 11v staat zet ik de motor aan en laad de accu weer op.

• klbob
op het plaatje kan zien dat er 5 aansluitingen zijn aan de relais, ik moet er 2 hebben voor de zoemer. welke moet ik hebben dan?
Pagina: 1