Toon posts:

bij verschillende 'a' styles ? Te simpel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stelde een vraag om bij de tags 'a' verschillende styles te gebruiken. Deze vraag werd weggehaald omdat het te simpel zou zijn. Nonsens. Want nu blijkt dat de geboden oplossing wel werkt bij XP (IE6) maar bij win98 (IE5.5) blijkbaar niet. Dus zo simpel ligt het helemaal niet. Graag weer als topic aanmaken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deze: [topic=539212]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Welke geboden oplossing werkt in IE6 en niet in 5.5?

Heb je gezocht naar die pseudo classes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die bedoel ik ! Heb zowel boot voor Win98 als Xp-professional. En bij de Xp werkt ie wel, en bij win98 niet. Zal dus wel liggen aan versie IE explorer. DE geboden oplossing lijkt ook vrij logisch. Maar vanaf welke versie dan ? Denk vanaf versie IE6. Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Dus dan ga je iets proberen te maken dat op allebei werkt met pseudo classes :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 12:35 schreef zmn het volgende:
Dus dan ga je iets proberen te maken dat op allebei werkt met pseudo classes :z
Je komt dan bij de kern van de vraag waar een forum voor dient. Want met zoeken vindt je altijd wel een oplossing.
Gaat er volgens mij toch om, om datgene waar je problemen mee ondervindt, en waar de standaard oplossing niet werkt, aan te kaarten. Daar leert iedereen van. Kan nog wel een ander voorbeeld noemen. Bij de nieuwste versie van IE kun je bijvoorbeeld over een I-frame andere zaken zetten, zoals DIV. In he tverleden kon dat niet. Het is best de moeite waard om bij problemen hierover dit aan te roeren toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<style type="text/css">
  a:link, a:visited {
    color: red;   /* bij color altijd ook background-color, en vice versa */
    background-color: inherit;
    font-family: Arial, Sans-serif;   /* altijd ook een generic font meegeven */
    font-size: 13px;   /* geen punten gebruiken voor scherm-maten */
    font-weight: bold;
    text-decoration: none;
  }

a:hover, a:active {
    color: blue;
    background-color: inherit;
  }

a.web:link, a.web:visited {
    /* insert styles here */
  }

a.web:hover, a.web:active {
    /* insert styles here */
  }
</style>

Dit kon je opmaken uit de posts van Takkie en Bosmonster.
code:
1
<a class="web" href="....">Linkje</a>

Dit kon je vinden in de post van Takkie.

En dat dit allebei erg basic CSS is, kon je lezen in de post van cutter.

Over CSS kun je hier meer lezen.
En als het hier niet mee kan, dan kan het überhaupt niet, want er zijn geen serieuze alternatieven, dus dan wordt het zelf scripten met javascript.

Dit is echt allemaal lees en probeerwerk, iedereen maakt fouten, maar als je niet weet hoe iets moet, dan hoor je éérst in de beschikbare documentatie te kijken, en als je er daarmee niet uit kunt komen, dan kun je je vraag wel kwijt.

Maar uit niets blijkt dat je zelf even hebt nagezocht hoe iets moet, of van alles hebt geprobeerd. Het lijkt erop alsof je bij een probleem metéén een vraag stelt.

Ik lees nog steeds regelmatig documentatie door van markup en script talen, omdat je er altijd wel iets nieuws tegenkomt, er staat echt véél informatie in, en zéker als het documentatie van w3.org of een browser producent betreft.

Kortom: niet meteen een topic openen, eerst in een reference guide kijken hoe iets ongeveer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Op dinsdag 02 juli 2002 12:44 schreef hans_knight het volgende:

[..]

Je komt dan bij de kern van de vraag waar een forum voor dient. Want met zoeken vindt je altijd wel een oplossing.
[..]
Of je met zoeken altijd een oplossing vind weet ik niet. Op GoT wordt echter wel een bepaald niveau verwacht. Als iedereen hier basic html/css vragen gaat stellen ben ik hier snel weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

De kern van de vraag is 'pseudo classes' en als je dat in google tikt kom je waar je wezen wil. De oplossing die Cheatah geeft is een juiste, waar je dan nog verder over wil discussieren ontgaat mij in het geheel. Dit zijn namelijk nogal basic html dingen. Ik ga ook geen discussie aan over de grondslag van de td tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

en dit gaat toch verder wel verdacht veel op zaken lijken die ik in dit topic geformuleerd heb:
[topic=489710/1/999]

Lees die maar eens door, staat ook een link naar een discussie over welk niveau er wel en niet besproken wordt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.