[fBSD] DHCLIENT killed=nogsteeds netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja ja...ik maak m'n eerste stapjes met fBSD nu maar 1 ding wat ooit zo vertrouwd was is mij ineens een raadsel geworden.
Onder linux, als ik mijn dhcpcd kill dan is mijn netwerk verbinding MORS DOOD, da's mijn bedoeling. (Maakt niet uit hoe: 'dhcpcd -k' of 'kill $PID' of 'kill -9 $PID' ze werken allemaal prima)

Nu wil ik m'n netwerk verbinding afbreken op fBSD; dus ik kill het dhclient process maar mijn netwerk verbinding blijf vrolijk doorwerken. Misschien heeft dit iets te maken met een stukje text dat ik voorbij zie flitsen tijdens startup: "KEEP_ALIVE" o.i.d.??
Ik zie i.i.g. geen proces meer die mogelijkerwijs iets te maken zou hebben met mijn /dev/xl0 connectie.
Weet iemand wat er hier aan de hand is?
Moet ik die "KEEP_ALIVE" ergens weg halen en zo ja waar? Een rc.config bestand ergens?
TIA.

• Habbie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 13:40
Op dinsdag 02 juli 2002 11:41 schreef MBMarduk het volgende:

<linux dhcpcd uitmoorden is verbinding dood>
<freebsd dhclient uitmoorden is niet verbinding dood>
Ik vermoed dat linux dhcpcd als je 'm uitgooit doelbewust het adres van je netwerkadapter afhaalt, mogelijk omdat men vond dat DHCP-IP's niet echt "vast" zijn. FreeBSD dhclient ziet het allemaal veel simpeler: hij probeert een lease te krijgen, en als dat lukt stelt-ie alles in en noteert dat in een file (zie 'man dhclient'). dhclient kun je ook eenmalig draaien (dhclient -1) en dan heb je dus niet eens een daemon draaien. dhclient 'sloopt' dus niks als-ie zelf uitgaat of klaar is.

Zie het als een feature :) Als je je netwerk echt down wilt, 'man ifconfig
kan je verder helpen.

-- Peter van Dijk

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
|:(
'ifconfig xl0 down'??? How could I forget!?
GRRRR:mad:
Effe proberen dan.