[SETI] IP / lokatie achterhalen ingeleverde unit?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een beetje wazig verhaal:
Een teamlid is op vakantie geweest en toen ie terug kwam was er bij hem ingebroken.
Nou had ik em net op MSN te pakken en vroeg hoe zijn vakantie was.
Dat was dus snel duidelijk.

MAAR toen ik em vroeg hoe het dan kon dat ie een uurtje geleden nog een resultaat had ingeleverd bij seti, zei hij dat de "dieven" dus zijn pc aan het gebruiken moesten zijn. Klinkt redelijk toch?
Is het mogelijk, vraag ik me af, om via zo'n result te traceren waar vandaan het verstuurd is? (IP-adres)
In de file zelf zal wel niets staan, want die is afgerond op het moment van sturen, maar zou Berkeley zoiets loggen?
Ik vraag het hier omdat ik vrij weinig afweet van dat soort zaken.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Berkeley kan dat wellicht wel uitzoeken, maar de vraag is of ze hier wel aan mee willen werken. Dit om meerdere redenen. Tijdsgebrek als eerste, maar vooral uit privacy overwegingen. Ze kunnen nooit checken of jullie verzoek terecht is en kunnen dan niet zomaar dit soort privact gevoelige informatie prijsgeven.

Is natuurlijk wel een optie: Als je via een setiqueue flushed, kan je daarlangs altijd zien vanaf welk IP adres het komt. Dan wordt het een stuk makkelijker ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 10:40
Klikt logisch dat zij zijn computer dus hebben gebruikt. Tevens weet je dus dat ze over een internet verbinding beschikken. Misschien kan Berkeley je hiermee verder helpen.

Verwijderd

BlackTide: Ik zou in ieder geval SNEL een mailtje sturen. Van de ingestuurde resultaten wordt niet heel lang bewaard wie 'm ingestuurd heeft (omdat ze naar meerdere mensen worden uitgestuurd). Daarom zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met:

Dr. David P. Anderson: davea@ssl.berkeley.edu
Dr. Eric Korpela: korpela@ssl.berkeley.edu

Of ze dit soort informatie vrijgeven, vraag ik me af maar het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen!

• DarkTide
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 11:34 schreef Rickman het volgende:
BlackTide: Ik zou in ieder geval SNEL een mailtje sturen. Van de ingestuurde resultaten wordt niet heel lang bewaard wie 'm ingestuurd heeft (omdat ze naar meerdere mensen worden uitgestuurd). Daarom zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met:

Dr. David P. Anderson: davea@ssl.berkeley.edu
Dr. Eric Korpela: korpela@ssl.berkeley.edu

Of ze dit soort informatie vrijgeven, vraag ik me af maar het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen!
Ik ga NU een mail versturen. We zien net dat er weer een unit is ingeleverd!!!

Verwijderd

Je vriend flushte zeker niet via een SetiQueue? Dat zou nog handiger zijn geweest! ;)

• DarkTide
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 11:39 schreef Rickman het volgende:
Je vriend flushte zeker niet via een SetiQueue? Dat zou nog handiger zijn geweest! ;)
Ja dat gaan we nu in de toekomst dus wel doen !!

Verwijderd

Ik deinstall nooit meer mijn koetje, levensgevaarlijk :P

Hou ons op de hoogte of jullie die )_#(@&*%)9 kunnen vinden!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Misschien wou zijn irritante broertje wel gewoon rustig kunnen online gamen, en de pc dus verhuist naar zijn kamer :P

Juist

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij Distributed.net hebben ze op die manier al eens computers teruggevonden:
When the thieves started to use the computers, RC5 continued to process keys and connect to Distributed.net servers, sending in completed work and fetching new keys. And when the stolen computer communicated with the server, it logged in using the thief's IP address.

The Distributed.net administrators tracked down the IP address back to the thieves' ISPs, and in turn were able to determine who was using that IP address when the keys were sent.

In separate incidents, in May 1998 in Sweden, and this year at Oregon State University in Corvallis, Oregon, police were able to recover the computers, said David McNett, a programmer who runs Distributed.net.

• DarkTide
  • Niet online
Ok, ik krijg net te horen dat ze de dieven gepakt hebben! Hij kan zijn spullen gaan ophalen, ook zijn computer!!!!

Gelukkig :P

En nee, hij leverde niet in via setiqueue oid, maar gewoon.
Ook gebruikte hij maar 1 pc voor te crunchen.

Maarja, toch zou ik nog graag het antwoord op de vraag willen hebben!

Ik houd jullie nog op de hoogte hoe het dadelijk is als ie zijn PC terug heeft...

Oja... hoe kwamen die dieven nu op internet met zijn PC?

Nou, Matt (zo heet die gast) heeft ADSL... maar daarmee zijn ze niet op internet gekomen... moet via inbelaccount ofzo zijn gebeurt... niet echt te traceren dus...

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hoe hebben ze die jatters nou gepakt? Gewoon puur toeval, of toch door SETI?

Juist

• DarkTide
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 23:36 schreef Jeldert het volgende:
Hoe hebben ze die jatters nou gepakt? Gewoon puur toeval, of toch door SETI?
De politie was ze op het spoor en hebben ze gepakt. Hij heeft zijn spullen terug. Ik zal straks es vragen hoe het allemaal verlopen is.

Verwijderd

Gefeli met de terugkomst van de PC :)

Eind goed al goed? Of format c:? :{

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Wow... de politie was ze op t spoor..
Doen ze dus toch daadwerkelijk nuttig werk daar :)

(No flame intended, heb zelf familie, kennissen en vrienden bij de politie :o)

XBO: Michaël#3318

• DarkTide
  • Niet online
Reactie:

Nou euhm het ip adres hebben ze blijkbaar niet nodig gehad. De gasten die
het gedaan hebben waren al langer bekend bij de police, het waren junkies.
Ze hebben zich blijkbaar die dag erg verdacht gemaakt of zo, want ze hebben
niet de kans gehad iets te verpatsen. Alles was nog compleet en
ongeschonden.
Geluk bij een ongeluk blijkbaar.
Pagina: 1