Radeon 7500 128MB en maar 2715 puntjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 18:18

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Hoi lieve forum luitjes! Volgens een paar vergelijkingen moet mijn kaart veel meer puntjes kunne halen! Hij is al over geklokt en krijg er niet meer uit dan dit. Kheb al de nieuwste drivers en ook VIA drivers...
Mijn systeem is een P3 800Mhz met 256 sdram
Mijn core staat op 290 HZ en memory op 340Hz
Hebben jullie een id wat je kan doen om hem hoger te krijgen? Ik kan verder weinig erover vinden in de rest van de forums. Alvast bedankt!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
2715 is niet echt veel, haal met een Geforce 1 al meer punten. Maar laten we effe denken. Je hebt uiteraard een fsb van 100, dus dat werkt al niet echt mee. 3Dmark houdt van hoge fsb settings. Verders zijn geheugentimings erg belangrijk. En verder kan je eventueel nog kijken naar AGP 4x, sidebandadressing en fast writes. Hoeveel scheelde het overigens tussen niet overklokt en overklokt. Lijkt dat je systeem ergens de bottleneck vormt.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Die score is dus normaal, een 7500 kopen is niet echt verstandig meer aangezien je een gf4ti4200 of radeon8500 hebt vanaf 200 Euro, die 64MB extra maken in het geval van de radeonI geen zak verschil, verkoop de kaart als je meer 3dmarks wilt en koop een gf4ti of r8500, voor te gamen zou die kaart het gewoon goed moeten doen, tis maar wat je belangrijker vind, goed gamen en lage punten oftewel zeer goed gamen, hoge punten en geld kwijt :z , voor mij zou de keuze iig snel gemaakt zijn.
Als je dan toch een nieuwe kaart zou halen, w8 dan nog 1-2maand op de r300, dan haal je zeker 9000 marks met jouw sysje.

• Daacuso
verticale sync uitzetten, dat is wat je eventueel nog kan proberen. Maar wat Corpseflayer zegt is ook wel een beetje waar. Tis nou niet echt een goede gamerskaart, dus wil je echt veel meer punten dan zal je een andere videokaart dienen aan te schaffen. Of een sneller systeem. Maar vergeet niet dat je je niet blind moet staren op 3dMark. Belangrijker is dat spellen netjes draaien.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 11:22 schreef Daacuso het volgende:
2715 is niet echt veel, haal met een Geforce 1 al meer punten. Maar laten we effe denken. Je hebt uiteraard een fsb van 100, dus dat werkt al niet echt mee. 3Dmark houdt van hoge fsb settings. Verders zijn geheugentimings erg belangrijk. En verder kan je eventueel nog kijken naar AGP 4x, sidebandadressing en fast writes. Hoeveel scheelde het overigens tussen niet overklokt en overklokt. Lijkt dat je systeem ergens de bottleneck vormt.
haha oke komt ie :)
wat is Fsb?
Wat bedoel je met geheugentiming.. en hoe kan ik dat beter maken?
Waar kan ik dat agp 4x zien? :p
en wat is dat sidebandadressing en fast writes :?
hier trouwens mijn link voor mijn score enzo van dat 3dmark
http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=3840156

of deze http://service.madonion.com/compare?2k1=3840156
ik weet niet precies welke jullie kunne zien.
Nou toch bedankt! ciao

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
je moet met die kaart toch zo'n 3500 punten kunnen halen volgens madonion.com

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Ja, dat is ook wel logisch aangezien je niet op de standaard resolutie test. 3DMark's uitkomsten zijn resolutie afhankelijk en kan je dus niet vergelijken zo.

Je moet op 1024x786x32bit testen en niet op 1152x864x16bit. Dan moet je zo rond de 4000 3DMarks krijgen. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
Op dinsdag 02 juli 2002 11:39 schreef janwillem_v het volgende:

[..]

of deze http://service.madonion.com/compare?2k1=3840156
ik weet niet precies welke jullie kunne zien.
Nou toch bedankt! ciao
je bent ook de ENIGE die op 1152*864*16 benched. |:(

Draai eerst maar eens een DEFAULT benchmark. :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 11:48 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

je bent ook de ENIGE die op 1152*864*16 benched. |:(

Draai eerst maar eens een DEFAULT benchmark. :Y)
Dat heb ik daarvoor ook gedaan... maar dan haal ik maar 2600 puntjes :'(

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 11:39 schreef Daacuso het volgende:
verticale sync uitzetten, dat is wat je eventueel nog kan proberen. Maar wat Corpseflayer zegt is ook wel een beetje waar. Tis nou niet echt een goede gamerskaart, dus wil je echt veel meer punten dan zal je een andere videokaart dienen aan te schaffen. Of een sneller systeem. Maar vergeet niet dat je je niet blind moet staren op 3dMark. Belangrijker is dat spellen netjes draaien.
Ja dat is ook wel zo... maar de radeon 8500 is wel in 1 keer 100 euro duurder! En dat vind ik iets teveel van het goeie... deze moet het beter kunne doen, dus dan ga ik geen andere aanschaffen ;)

Verwijderd

:{ Ik haal met mijn Geforce2 MX icm 800Mhz Athlon al 2774. Maar je kunt beter een stabiel systeem hebben met minder 3DMarks dan een instabiel systeem met veel 3DMarks :7

• Daacuso
Hee een Newbie, nou welkom op G.O.T. Maar hier komt ie. Je fsb is dus de bussnelheid van je pc. Deze snelheid bepaalt de hoeveelheid gegevens die verwerkt worden door o.a. je cpu, geheugen en mobo. Een hogere fsb zal dan ook een algehele performanceverbetering van je systeem betekenen. Jouw P3 800 mhz is een processor die een multiplier van 8 heeft en een fsb van 100. Dus 8 x 100 maakt 800. Ga je bijvoorbeeld de FSB op 112 zetten zal je processor op 112 x 8 = 896 draaien. Je geheugen zal op 112 mhz draaien en de dataverwerking op je moederbord zal toenemen. Dit zal een grotere performancewinst zijn dan dat je enkel je processor hoger laat lopen. Dus bijv. 9 x 100. Dit is overigens niet mogelijk met jou P3 800, want deze zijn muliplier locked. AMD is wat dat betreft wat makkelijker. Van deze zijn in de regel wat makkelijker de MP te veranderen. Dus wat doen tweakers dan. De FSB verhogen, maar vaak kom je al snel op het punt dat je processor niet verder wil. Dus MP omlaag en FSB verder omhoog. En....mucho performancewinst. Overigens kan je niet de FSB omhoog blijven gooien. Vaak is allereerst het geheugen wat niet meer wil, en daarnaast moet je moederbord het aankunnen. Grote kans dat jij PC100 geheugen hebt en dat zal niet echt veel hoger komen dan 100. Maar nu weet je in ieder geval een beetje hoe het in elkaar steekt. Verders kan je de geheugentimings, sidebandadressing, fast writes en AGP settings in de bios veranderen. Er zijn overigens ook progjes die dit kunnen. Wat zijn je verdere specs overigens.

• Daacuso
Op dinsdag 02 juli 2002 12:01 schreef ImaStar het volgende:
:{ Ik haal met mijn Geforce2 MX icm 800Mhz Athlon al 2774. Maar je kunt beter een stabiel systeem hebben met minder 3DMarks dan een instabiel systeem met veel 3DMarks :7
En ja ik haal met m'n tweede syteem, een Geforce 256 32 mb DDR icm. een Duron 1000@1250 ook 3350 ptn.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Dat klopt dus niet !! hij hoort minimaal al 4000 punten te halen met jouw specs.
Ga naar je bios en zet je AGP Aperture Size op 32 of 64 MB. Dat zou veel moeten oplossen. Niet accepteren dat ie maar 2715 punten haalt.

EN Radeons kunnen het beste synchroon draaien. Dus core + mem op dezelfde snelheid houden voor optimale prestaties.

dikzak

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Hey ik vind het helemaal top dat jullie zo meedenken!
Maar toch wil het niet lukken ;(
Ik heb mijn agp op 4x staan in plaats van AUTO en staat op 32MB ingestelt.. maar dat maakte nix uit...
Is er soms een 1 of andere driver wat ik over het hoofd zie? Ik draai trouwens onder WinXP
en heb een MSI moederbordje ATX 6309 als ik me niet vergis.
Ook heb ik trouwens een BIOSflash gedaan naar de nieuwste versie en ook dat ging goed...

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 12:02 schreef Daacuso het volgende:
Hee een Newbie, nou welkom op G.O.T. Maar hier komt ie. Je fsb is dus de bussnelheid van je pc. Deze snelheid bepaalt de hoeveelheid gegevens die verwerkt worden door o.a. je cpu, geheugen en mobo. Een hogere fsb zal dan ook een algehele performanceverbetering van je systeem betekenen. Jouw P3 800 mhz is een processor die een multiplier van 8 heeft en een fsb van 100. Dus 8 x 100 maakt 800. Ga je bijvoorbeeld de FSB op 112 zetten zal je processor op 112 x 8 = 896 draaien. Je geheugen zal op 112 mhz draaien en de dataverwerking op je moederbord zal toenemen. Dit zal een grotere performancewinst zijn dan dat je enkel je processor hoger laat lopen. Dus bijv. 9 x 100. Dit is overigens niet mogelijk met jou P3 800, want deze zijn muliplier locked. AMD is wat dat betreft wat makkelijker. Van deze zijn in de regel wat makkelijker de MP te veranderen. Dus wat doen tweakers dan. De FSB verhogen, maar vaak kom je al snel op het punt dat je processor niet verder wil. Dus MP omlaag en FSB verder omhoog. En....mucho performancewinst. Overigens kan je niet de FSB omhoog blijven gooien. Vaak is allereerst het geheugen wat niet meer wil, en daarnaast moet je moederbord het aankunnen. Grote kans dat jij PC100 geheugen hebt en dat zal niet echt veel hoger komen dan 100. Maar nu weet je in ieder geval een beetje hoe het in elkaar steekt. Verders kan je de geheugentimings, sidebandadressing, fast writes en AGP settings in de bios veranderen. Er zijn overigens ook progjes die dit kunnen. Wat zijn je verdere specs overigens.
Jah dit klinkt interessant!!!! Hoe zet ik die Fsb omhoog??? En slijt mijn processor dan veel sneller??? Vertel even duidelijk waar ik dat in mijn bios kan vinden!
en ik heb trouwens wel geheugen van 133Hz niet 100
U r the best :p greetings j-w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.