Toon posts:

[php/mysql]SET votes=votes+1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als code heb ik
code:
1
mysql_query("UPDATE votelist SET votes=votes+1 WHERE ID = '$ID'");

alleen gooit ie er elke keer 2 votes op ipv 1 :(

/me snapt et niet :)
|:(

Verwijderd

Wordt niet stiekum die code 2x uitgevoerd? :)

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de waarde van votes voor de query al verhoogd is. Gewoon voor de query even de waarde van votes printen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, hier de hele code :)
PHP:
1
<?include($DOCUMENT_ROOT . "/includes/header.inc.php");if ($ID != ""){    mysql_query("UPDATE mp3 SET votes=votes+1 WHERE ID = '$ID'");    echo "<table width=100%><tr><td><b>Voted...</b><table width=100%><tr><td>";    echo "You have voted<br><p>";    echo "<center><a href=\"index.php\">Back to main page</a></center>";    echo "</td></tr></table></div></td></tr></table>";}include($DOCUMENT_ROOT . "/includes/footer.inc.php");?> ?>

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ik zie een ( en ) die er niet hoeven en ook ' die er niet horen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
ik hou het zelfde probleem :)

Verwijderd

UPDATE mp3 SET votes=(votes + '1') WHERE ID = '$ID'
MySQL is een vriendelijk dier, zo'n vage assignment zou ik weigeren uit te voeren. Je werkt met getallen, behandel ze dan ook zo en maak er geen string van.
Niet dat je probleem opgelost wordt door dit te veranderen, is dit echt de hele code? Ik kan het me niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 10:58 schreef Zef het volgende:

[..]

MySQL is een vriendelijk dier, zo'n vage assignment zou ik weigeren uit te voeren. Je werkt met getallen, behandel ze dan ook zo en maak er geen string van.
Niet dat je probleem opgelost wordt door dit te veranderen, is dit echt de hele code? Ik kan het me niet voorstellen.
jah dit is de hele code nada ik alles er af gestript heb waar volgens mij het probleem in zat :)
en zo draait het nu ook op me webserver, (check www.cj-multisoft.nl )ff search en dan vote...

Verwijderd

ik vote net en hij telde er toch echt maar 1 bij op. Als je naar je 1e post kijkt lijkt me dat ook goed, omdat je code lijkt te kloppen...

Verwijderd

Topicstarter
wtf!

als ik vote gaan er echt 2 bij :(

nu word het wazig....

kan het komen doordat ik Konqueror gebruik ?

ff opera installeren :)

Verwijderd

En als je die waarde nu voor de query verhoogt?

Iets als:

$votes=$votes+1; // moet je wel eerst ff de waarde van votes opvragen
mysql_query("UPDATE mp3 SET votes='$votes' WHERE ID = '$ID'");

konqueror rules btw :)

Verwijderd

Geen idee of het aan je browser ligt, maar als ik stem (IE) komt er echt maar 1 vote bij hoor :)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Mag ik? :D
Op dinsdag 02 juli 2002 10:56 schreef C001JU135 NIET het volgende:
PHP:
1
<?include($DOCUMENT_ROOT . "/includes/header.inc.php");if ((isset($ID)) &amp;&amp; (is_numeric($ID))){    mysql_query("UPDATE mp3 SET votes=votes+1 WHERE ID = $ID");    echo "<table width=100%><tr><td><b>Voted...</b><table width=100%><tr><td>";    echo "You have voted<br><p>";    echo "<center><a href=\"index.php\">Back to main page</a></center>";    echo "</td></tr></table></div></td></tr></table>";}include($DOCUMENT_ROOT . "/includes/footer.inc.php");?>
Thenx :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 11:09 schreef ReneLies het volgende:
En als je die waarde nu voor de query verhoogt?

Iets als:

$votes=$votes+1; // moet je wel eerst ff de waarde van votes opvragen
mysql_query("UPDATE mp3 SET votes='$votes' WHERE ID = '$ID'");

konqueror rules btw :)
dat had ik eerst ook, ik ben nu alleen nog de code aan het opschonen en wil dus zo min mogelijk query's hebben :)

Ik had evengoed hetzelfde probleem btw.

/edit ook is dit veiliger :)
Op dinsdag 02 juli 2002 11:10 schreef Nokia het volgende:
Geen idee of het aan je browser ligt, maar als ik stem (IE) komt er echt maar 1 vote bij hoor :)
Ik heb het net ff op school :r geprobeerd en daar werkt het ook goed.
Op dinsdag 02 juli 2002 12:35 schreef elviver het volgende:
Mag ik? :D
[..]

Thenx :)
ehhh
Drugs are bad mkey

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

TheDane

1.618

refresh je stiekem die pagina een keer ? dan is de kans groot dat ie dat statement 2 keer uitvoert, ergo votes +=2

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 02 juli 2002 12:38 schreef C001JU135 het volgende:
ehhh
Drugs are bad mkey
Nou.. ALs ik jou was zou ik er toch nog ff heel goed naar kijken want zijn code is een stuk netter dan die van jou!

Het enige dat ik er zelf nog aan zou aanpassen is ipv ID = $ID" ID = ".$ID gebruiken...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1