[LCD] Backlight vervangen gaat niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik heb laatst ff mijn Seiko 4 * 20 LCD uit elkaar gerukt om te kijken of ik er een blauwe backlight in kan bouwen, maar dat gaat niet lukken :(
De backlight is namelijk een soort sticker met daar in LEDs gemaakt en die kan je dus niet vervangen :( Wel heb ik nu 3 van die LEDs gemold :(

Iemand een alternatief voor iets dat je achter de LCD kan plakken (heb gelook ik een keer EL-folie oid gezien) :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volgens mij helpt SMD aan de zijkant plaatsen. Alleen heb je dan niet een mooie gelijkmatige verdeling van het licht.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

kan je niet zelf op die stikker gaan solderen???? kun je die leds vervangen door blauwe SMD uitvoering (als je aan beetje kan solderen natuurlijk)

Anders haal je die sticker eraf en maak je zelf iets ofzo...

Electronics development

• Demo

Demo

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 10:59 schreef 3lmowww het volgende:
kan je niet zelf op die stikker gaan solderen???? kun je die leds vervangen door blauwe SMD uitvoering (als je aan beetje kan solderen natuurlijk)

Anders haal je die sticker eraf en maak je zelf iets ofzo...
Heb ik ook aan zitten denken, een printplaatje er onder met LEDs er op... maar ik weet niet of dat gaat lukken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 18:36
gewoon van dat EL folie halen hebben ze wel bij de conrad

• Demo

Demo

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 13:16 schreef The_Resetter het volgende:
gewoon van dat EL folie halen hebben ze wel bij de conrad
Kan je dat spul bijknippen eigenlijk? Want dan is het wel een mooie oplossing... anders past het waarschijnlijk niet :(

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

Op woensdag 03 juli 2002 10:45 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Kan je dat spul bijknippen eigenlijk? Want dan is het wel een mooie oplossing... anders past het waarschijnlijk niet :(
ja, dat kan, ff linkje opzoeken, heb ik pas nog ergens gezien...

edit:

ze hebben het dus bij regenboog, en ja het is knipbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/assets/big/CaseMod%20GloPlex%20bleu.jpg
linkje:
http://www.regenboog.net/docs/pd-968942946.htm[quote]
Matje, flexibel materiaal, naar eigen ontwerp te knippen met een gewone schaar of je tekent of plakt je eigen ontwerp er op.
[/quote]

kost trouwens 30 euro

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 18:36
Op woensdag 03 juli 2002 10:45 schreef Demoniac het volgende:

[..]

zie post hierboven btw conrad is goedkoper :p
Pagina: 1