[OC] Laatste vraagjes ivm Peltier.

Pagina: 1
Acties:

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Ik heb sinds kort een peltier, een 172 watt om precies te zijn. Nu ben ik bezig met het monteren.

Wat ik al heb gedaan is: socket van binnen geisoleerd met neopreen. Van buiten heb ik hem langs de randen afgekit met kit die geschikt is tussen -50 en +270, dus dat zit wel goed. De onderkant van het mobo, onder de socket dus komt een stuk neopreen van 1cm dik.

Bovenop de cpu heb ik vaseline gebruikt (afgekeken van Dabit volgens mij). Daarmee heb ik ook de randjes langs de zijkant van de cpu ingesmeerd. Toen de coldplate erop.

Op de coldplate komt het peltier. Daaromheen ook neopreen en dan het waterblok. Nu heb ik om de coldplate en peltier aan de buitenkant ook nog isolatie zitten (neopreen). Zeg maar een rechthoek waar ik precies de grootte van mijn coldplate uit heb gehaald. Die laat ik over het waterblok heen vallen zodat hij om de coldplate en peltier zit.

Als dit niet duidelijk is zal ik straks nog een poging doen om het uit te leggen ofzo.

Maar, wat mijn vraag is. Zal ik die isolatie voor eromheen tot de onderkant van de coldplate laten lopen, en dan het peltier en een stukje waterblok meepakken, of kan ik hem beter zo ver mogelijk naar beneden doen. Dus dat alleen de coldplate van buiten is geisoleerd en dat het neopreen tegen mijn mobo aanzit?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is niet helemaal duidelijk voor mijn(als je een plaatje kunt maken, graag :P).
Zoals ik het nu begrijp wilt je dus weten of je de isolatie alleen de coldplate zal laten raken, of ook het mobo. Ik zou gewoon alleen de coldplate isoleren.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik heb het laatste gedaan. tussen coldplate en waterblok komt toch geen condens dus gewoon lekker nar beneden drukken zodat alles van coldplate tot mobo volledig lucht dicht is...

Vaseline is idd erg handig spul :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 10:47 schreef SH007 het volgende:
Het is niet helemaal duidelijk voor mijn(als je een plaatje kunt maken, graag :P).
Zoals ik het nu begrijp wilt je dus weten of je de isolatie alleen de coldplate zal laten raken, of ook het mobo. Ik zou gewoon alleen de coldplate isoleren.
Ik kan ff geen plaatje maken, heb geen beschikking over een eigen pc.
Op dinsdag 02 juli 2002 12:30 schreef KryTech het volgende:
Ik heb het laatste gedaan. tussen coldplate en waterblok komt toch geen condens dus gewoon lekker nar beneden drukken zodat alles van coldplate tot mobo volledig lucht dicht is...

Vaseline is idd erg handig spul :)
Hmmm, ik dacht al dat er aan de warme kant/waterblok geen condens zou komen. Bedankt voor de tip, vanavond zou het moeten draaien namelijk.

Ik druk het gewoon lekker naar beneden zodat iig de coldplate goed geisoleerd zit.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Op dinsdag 02 juli 2002 12:47 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Ik kan ff geen plaatje maken, heb geen beschikking over een eigen pc.
[..]

Hmmm, ik dacht al dat er aan de warme kant/waterblok geen condens zou komen. Bedankt voor de tip, vanavond zou het moeten draaien namelijk.

Ik druk het gewoon lekker naar beneden zodat iig de coldplate goed geisoleerd zit.
kan je pics maken als je dan gaat testen?
anyway, veel suc6

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Ik kan het me wel goed voorstellen, heb zelf precies het zelfde gedaan en ik heb zegmaar het omhulsel helemaal tot onderop het mobo laten lopen, dat is namelijk het belangrijkste, en zorg ervoor dat het hoog genoeg is om je coldplate mee te pakken

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 12:51 schreef Cooliez het volgende:

[..]

kan je pics maken als je dan gaat testen?
anyway, veel suc6
Ik zal kijken of ik nog ergens batterijen heb voor de digicam, zoniet is het jammer, ik wil eerst weer draaien zodat ik me eigen pc heb. Heb nu niks en ben afhankelijk van derden :(

Verwijderd

Als ik uberhaupt zou beginnen met peltier ...zou ik 2 172Watt pelts gebruiken, anders blijf je nog steeds vrij hoge temps krijgen. 1 172Watt pelt op een XP@1800Mhz+ en 2.1V zul je nooit onder de 30 a 35 graden komen...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op dinsdag 02 juli 2002 22:51 schreef NoStra het volgende:
Als ik uberhaupt zou beginnen met peltier ...zou ik 2 172Watt pelts gebruiken, anders blijf je nog steeds vrij hoge temps krijgen. 1 172Watt pelt op een XP@1800Mhz+ en 2.1V zul je nooit onder de 30 a 35 graden komen...
ahum?

dat valt reuze mee denk ik
ik weet niet precies hoeveel zo'n XP produceert aan warmte, maar dat kan 130watt zijn oid. Hmm, zou idd wat krap kunnen zijn, maar volgens mij niet. Ik denk dat je nog wel onder de kamertemp kommt. Je zal idd geen sub-0 halen.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 22:51 schreef NoStra het volgende:
Heb je weleens nagedacht wat voor voeding je voor 2 172 Watt peltiers je moet gebruiken??

Ik denk dat ik nu al ruzie krijg ivm de stroomrekening.

Resultaten weet ik niet, misschien dat Dabit ofzo iets kan posten. Hij had dit peltier eerst in gebruik met een XP 1800+
Op dinsdag 02 juli 2002 23:29 schreef epsilon het volgende:

[..]

ahum?

dat valt reuze mee denk ik
ik weet niet precies hoeveel zo'n XP produceert aan warmte, maar dat kan 130watt zijn oid. Hmm, zou idd wat krap kunnen zijn, maar volgens mij niet. Ik denk dat je nog wel onder de kamertemp kommt. Je zal idd geen sub-0 halen.
Volgens mij produceer ik iets van 110 Watt ofzo. Heb het geloof ik een keer uitgerekend.

Verder, ik denk dat er wat vaseline wat op de cpu rondom de core zit op de core is gekomen samen met koelpasta. Ik ga dus nog 1x alles uit elkaar halen als laatste controle. Ik hoop vanavond te draaien, lukt dat niet dan word het na het weekend. Heb het te druk eigenlijk. Maarja als ik het draaiende heb dan post ik het gelijk uiteraard.

Verder kan ik dan ook wat foto's verzorgen!!

Pagina: 1