Toon posts:

Samba file server in 2000 domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil (als test) een samba file-server inrichten in een Windows 2000 domain (dus niet samba als domain controler). Hiervoor maak ik gebruik van SuSE 8.0 met Samba 2.2.3a. Nu zie ik mijn server wel op het netwerk en kan ook de shares benaderen, maar echter als ik iets in de map wil plaatsen, dan geeft hij aan dat ik geen rechten heb. Nu weet ik ook niet of samba de usernames van het 2000 domain overneemt. Ik weet ook niet precies hoe dit moet, want volgens mij versleuteld 2000 de passwords en kan Samba dit (standaard) niet aan. Ik wil op de 2000 bak niet de optie aanzetten om wachtwoorden als clear tekst te verzenden. Weet iemand een oplossing hoe ik dit allemaal kan aanpakken ? *D

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
smb.conf toch wel goed geedit enzo :?
post de inhoud eens :?

Verwijderd

users aangemaakt op je samba ??? want hoe wil je in vredes naam connecten als je samba server niet eens weet wie er mag connecten

Verwijderd

Topicstarter
Jullie begrepen mij een beetje verkeerd, maar ik heb de oplossing al gevonden. Samba pakt nu automatisch de users van het 2000 domain. Niets geen users aanmaken op de linux doos. Veel makkelijker voor de systeembeheerders :)

De link is:http://asia.cnet.com/itmanager/netadmin/0,39006400,39050042,00.htm

Succes !