Harddisk wil niet in slaapstand (win2k)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21
Als ik dit instel bij power options in windows 2000 pro blijft m'n harddisk gewoon doordraaien... Het enige wat nog actief is, is i.share (voor delen internet), icq en een actieve inbelverbinding. Met m'n vorige p200mmx en at voeding ging dit wel.

Of moet ik dit ook in de bios instellen?

Ik merk wel dat de harddisk af en toe ff actief is, ook al zit ik er niet op te werken. Er draait geen virusscanner o.i.d.

Wie weet hier een oplossing voor?

Systeem: AOpen HQ45, P3-550E, 128MB, Abit BE6-II, IBM dpta372050 20GB.

thanx, Bureno

Verwijderd

Als je een SCIS HD hebt temiste..!!

Als je op je SCSI HD een jp hebt ingestelt dat ie moet opspinnen dan blijft ie draaien ookal heb je dan in de BIOS staan dat ie na 20 min nix doen moe stoppe met draaien.. je moet da jp er gewoon afhalen en dan in de BIOS van je SCSI kaart spinup enablen
als dat nog nie werkt.....

• bureno
't is geen scsi, gewoon ide...

maar als het in de bios niet aanstaat en in windows wel, werkt het dan niet?

dan zal ik het in de bios eens aanzetten

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Dit probleem heb ik ook. Het probleem is dat er één of ander proces iets logt op je HD. Onder NT 4.0 kon je het oplossen door ergens in het register onder reliability timestampinterval op 0 te zetten, maar onder Windows 2000 staat hij bij mij al op 0. Wat ook nog wel een beetje helpt is een aantal vage services uitzetten.
Uiteindelijk is het me wel gelukt om hem te laten down spinnen, maar hij gaat ook vaak weer zomaar aan.
Op hoeveel minuten staat je time-out?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• bureno
ik heb 'm nu op 3min gezet, om te testen.
Waar zit die reliability in het register?
Ik zal anders eens een screenshotje van alle processen die draaien posten; Misschien zien jullie de dader erbij staan...

Hier staat hij:Taskmanager in Win2k

• basset
  • Laatst online: 09:09
Is ook niet errug belangrijk, zoveel trekt een harde schijf geloof ik toch niet en het slijt allemaal wat harder als een schijf iedere keer weer moet opspinnen.

Bovendien dacht ik dat nieuwere harde schijven zelf al een soort powersave hadden, waar ze naar verloop van tijd inkomen.

Hop,hop,hop!

• bureno
het gaat ook niet om stroombesparing of slijtage, maar het gaat om het geluid...

Als ie niet draait maakt ie toch wat minder herrie (7200rpm), en da's wel zo fijn als je d'r vlak naast moet slapen ;-)

• basset
  • Laatst online: 09:09
Zorg dan wel dat je gaat slapen als ie uitstaat anders wordt je wakker omdat het in ene stil wordt :)

Of je gaat niet met je PC naar bed dan heb je hem ook niet naast je hoofd ;) (ik weet het, hij is flauw)

Met IDE schijven moet je ook in BIOS je powersave instellingen aanpassen. Wellicht idd ook met SCSI schijven

Hop,hop,hop!

Pagina: 1