[w2k] Scheduled Task zonder ingelogd te zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Een vraagje (de search bood geen uitkomst helaas, www.microsoft.com):

Is het mogelijk om zonder ingelogd te zijn op een w2k server, scheduled tasks uit te voeren? Mijn probleem is dat een service niet goed functioneerd. Die server stuurt een java process aan, maar helaas draait hij niet zoals verwacht. Een scheduled task om dat java process 2x per dag te laten draaien met een user ingelogd is geen probleem, dat werkt gewoon.

Iemand een idee? Ik kan het hier zelf helaas niet proberen, het is namelijk een probleem van een klant. De server staat in een serverruimte, en vanwege veiligheid hebben ze liever geen user ingelogd.

Als iemand een link heeft, gaarne!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor zover ik weet gaat dat wel. Maar je kan bij een service zeggen dat 'ie automatisch opnieuw moet starten. Ook kan je ze bij twijfel laten de computer vergrendelen ipv uitloggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pasajo
De service draait wel alleen hij doet het soms wel en soms niet, vandaar dat ik liever een oplossing zonder de service heb.
Locken kan inderdaad ook, maar dat betekend dat alleen een admin de machine kan ontlocken.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10-2025

Nowhereman

Ygenweis

Je kunt deze toch als service draaien.
Het probleem (draait soms wel en soms niet) kun je ondervangen door via een script de service te stoppen en opnieuw te starten.

Wat je ook kan doen is via de taskscheduler een taak laten starten als SYSTEM, op die manier start de taak ongeacht wie er is ingelogd.

-Pwn the day-

• pasajo
nee kijk:

de service doet het wel, is started. Alleen de service start soms het java process wel op en soms niet. De service stoppen en starten helpt niet.

Werkt een scheduled task op system ook als er niemand ingelogd is?.. hier gaat het namelijk om.

Ik vind het zelf ook gezeur hoor, de machine staat in een hok waar niemand er bij kan, maar toch lopen ze te zeuren als er een user ingelogd moet zijn.

Ik snap ook niet dat op support@microsoft er niets over te vinden is...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02 22:57

TeeDee

CQB 241

je kan die scheduled task toch laten runnen via de system account?

/edit: hehehe... ff wat eerder submitten :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• pasajo
Yep net gelezen, bedankt!
iemand nog andere tips: graag ;)

Verwijderd

huh :?

je kunt bij een Scheduled Task toch gewoon opgeven onder welke user dit moet draaien?

Verwijderd

Probeer het volgende eens.

command prompt

at 0:00 /every:Su shutdown.exe -f -r

Dit is het commando om een sceduled task te plaatsen, die de taak runned onder het system account. werkt bij mij althans.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dit topic is uit 2002!!!!

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Gisteren laat geworden :)

Verwijderd

Da's goed gezocht, maar het is wel een erg oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.