Fokzine interessant computer nieuws vaak eerder

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Even jullie aandacht...

Dit kan natuurlijk eigenlijk niet..op fokzine zeer interessant computernieuws lezen terwijl dat op tweakers.net vaak pas enkele dagen later gepost wordt..

Waarom deze posting? De druppel...in dit geval :

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20058

Zo is er elke paar dagen wel een zeer interessante nieuws item op fokzine die gewoon als eerste op tweakers hoort te staan (of op zn minst dezelfde dag als op fokzine..)

Het is notabene onze zustersite.....lijkt me kleine moeite om dit te coordineren, zodat relevant soft en hardware nieuws ook op de daarvoor bedoelde site terecht komt, en daar als eerste bekend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 14:35

Tjark

DON'T PANIC

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:40
Op dinsdag 02 juli 2002 09:39 schreef majic het volgende:
Zo is er elke paar dagen wel een zeer interessante nieuws item op fokzine die gewoon als eerste op tweakers hoort te staan (of op zn minst dezelfde dag als op fokzine..)
Maar je elke keer wel ff in dit topic posten als het eerder op FOK dan ok Tweakers staat.
Ben ik benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Op dinsdag 02 juli 2002 09:41 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
erm kijk eens hier: http://www.tweakers.net/nieuws/22352
Aha bedankt voor de tip, het leuke is ik heb dat artikel dus gelezen gisteren maar ik moet nogsteeds flink moeite doen om de vergelijking te leggen tussen de 2 postings

de ene (fokzine) is inhoudelijk netjes geformuleerd, duidelijk, die op tweakers.net zei me niet echt veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4106

Op dinsdag 02 juli 2002 09:44 schreef majic het volgende:

[..]

de ene (fokzine) is inhoudelijk netjes geformuleerd, duidelijk, die op tweakers.net zei me niet echt veel....
De posting op fokzine is een copy/paste van een site voor de gemiddelde Nederlander. Een posting op Tweakers.net is voor de gevorderde computergebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Op dinsdag 02 juli 2002 09:47 schreef RobinVR het volgende:

[..]

De posting op fokzine is een copy/paste van een site voor de gemiddelde Nederlander. Een posting op Tweakers.net is voor de gevorderde computergebruiker.
Laat ik nou net een gevorde computergebruiker zijn...

Maargoed veranderd niets aan mijn standpunt, dat er regelmatig op fokzine interessant computer gerelateerd nieuws is te vinden wat pas later op tweakers staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op dinsdag 02 juli 2002 09:50 schreef majic het volgende:

[..]

Laat ik nou net een gevorde computergebruiker zijn...

Maargoed veranderd niets aan mijn standpunt, dat er regelmatig op fokzine interessant computer gerelateerd nieuws is te vinden wat pas later op tweakers staat...
Concrete voorbeelden :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 juli 2002 10:25 schreef WHiZZi het volgende:
Eerlijk gezegd was het mij ook al opgevallen.
Vandeweek nog... FF kijken of ik het nog kan vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Moeten wij Fok! soms gaan verbieden om iets te posten voor wij er een artikel over hebben :?. Beetje loos dit, naast de historische relatie hebben we echt erg weinig met Fok! te maken.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 12:03 schreef Wouter Tinus het volgende:
Moeten wij Fok! soms gaan verbieden om iets te posten voor wij er een artikel over hebben :?. Beetje loos dit, naast de historische relatie hebben we echt erg weinig met Fok! te maken.
Mischien dat de nieuwsposters van FOK! een High-priority nieuws submit kunnen doen naar t.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wij doen ons eigen ding en Fok! doet z'n eigen ding. In ons geval houdt dat in dat wij alleen maar computer related nieuws doen en dan kan het gebeuren dat Fok! een bepaald nieuwtje eerder gecopy/paste heeft dan dat wij er een artikeltje over hebben kunnen schrijven. Ik vind het een slechte zaak om dat dan maar de prioriteit van onze queue aan te passen op het Fok! nieuws. Er kunnen dingen in onze queue staan die niet relevant zijn voor Fok! maar wel interessanter zijn voor t.net bezoekers dan het nieuws wat al op Fok! staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 02 juli 2002 14:31 schreef Plague het volgende:
Mischien dat de nieuwsposters van FOK! een High-priority nieuws submit kunnen doen naar t.net?
Ze submitten bij ons wel eens nieuws, net als er soms links naar Fok in onze submit staan die gewoon door bezoekers worden gestuurd. Vaak is het nieuws wat op Fok staat toch van een iets ander 'soort', maar op andere momenten komt het goed van pas (hoewel wij natuurlijk niet zomaar het Fok artikel kunnen copy-pasten, maar eerst moeten wachten tot er een nieuwsposter langskomt die er zelf iets over gaat schrijven) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14572

Op dinsdag 02 juli 2002 14:37 schreef Femme het volgende:
dan kan het gebeuren dat Fok! een bepaald nieuwtje eerder gecopy/paste heeft dan dat wij er een artikeltje over hebben kunnen schrijven.
:o flame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
En ze zijn volgens mij met een groter team, dus dan komt het ook eerder er op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37227

Kan deze niet dicht?
Ik heb in het verleden al meerdere van deze topics gelezen met uitgebreide antwoorden.

slotje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8160

Op dinsdag 02 juli 2002 10:25 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19571
http://www.tweakers.net/nieuws/22185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 19:57

Breuls

Bad Wolf

Mag ik nog even voorzichtig toevoegen dat FOK! GEEN copy-paste site is?
Ook wij herschrijven onze berichten voor plaatsing. Wellicht iets minder uitgebreid, maar we doen het in 95% van de gevallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Op dinsdag 02 juli 2002 16:09 schreef Breuls het volgende:
Ook wij herschrijven onze berichten voor plaatsing. Wellicht iets minder uitgebreid, maar we doen het in 95% van de gevallen wel.
Ik denk om het heel bot te brengen dat Fok! zelfs iets meer herschrijft dan Tweakers, immers tweakers heeft altijd een stukje koppiepeest staan. Dat komt gewoon door de manier van posten op Tweakers :)

* rickmans submit zo nu en dan wat nieuws op T.net maar pas nadat het op Fok! staat ;)

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Bij ons staat het dan ook duidelijk als quote aangegeven (andere kleur èn ingesprongen). Bovendien zijn onze quotes grotendeels in het Engels. Door die drie dingen is het op Tweakers.net behoorlijk duidelijk dat het niet zelf geschreven is, terwijl die scheiding op Fok vaak erg ver te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

En direct beginnen ze in die Fok!-draad weer te kankeren dat Tweakers zielig zijn enzo... Ik word daar toch wel zo schijtziek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op dinsdag 02 juli 2002 18:43 schreef Wouter Tinus het volgende:
Bij ons staat het dan ook duidelijk als quote aangegeven (andere kleur èn ingesprongen). Bovendien zijn onze quotes grotendeels in het Engels. Door die drie dingen is het op Tweakers.net behoorlijk duidelijk dat het niet zelf geschreven is, terwijl die scheiding op Fok vaak erg ver te zoeken is.
De bron van ons nieuws is vaker nederlandstalig dan dit bij Tweakers het geval is. daardoor zal het herschrijven minder duidelijk zijn :). Dit komt omdat Fok! zich op een andere doelgroep richt als Tweakers. Daarnaast is het herschrijf element duidelijk aanwezig op de frontpage van Fok!. Dat wij geen quotes in andere talen neerzetten wil niet zeggen dat er niet herschreven is, immers de bron is zeer dikwijls opvraagbaar via het linkje rechtsboven
Op dinsdag 02 juli 2002 18:49 schreef m-m het volgende:
En direct beginnen ze in die Fok!-draad weer te kankeren dat Tweakers zielig zijn enzo... Ik word daar toch wel zo schijtziek van
Ach het zal grotendeels het onbekende zijn en het simpele feit dat de moderatie op Fok! iets losser is dan hier op Tweakers.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 02 juli 2002 19:03 schreef rickmans het volgende:
[..]

Ach het zal grotendeels het onbekende zijn en het simpele feit dat de moderatie op Fok! iets losser is dan hier op Tweakers.
rickmans
Stiekem Fok!ker
Overloper! :( :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 02 juli 2002 19:03 schreef rickmans het volgende:
De bron van ons nieuws is vaker nederlandstalig dan dit bij Tweakers het geval is. daardoor zal het herschrijven minder duidelijk zijn :). Dit komt omdat Fok! zich op een andere doelgroep richt als Tweakers. Daarnaast is het herschrijf element duidelijk aanwezig op de frontpage van Fok!. Dat wij geen quotes in andere talen neerzetten wil niet zeggen dat er niet herschreven is, immers de bron is zeer dikwijls opvraagbaar via het linkje rechtsboven
True, vooral die andere doelgroep :). Dat lijken veel mensen niet te snappen (met name diegenen die denken dat het Tweakers vs. Fok is ofzo, dat is zo'n domme instelling :P). Het zijn gewoon hele andere sites. Als Fok een nieuwtje eerder heeft dan ons; fijn, daar zitten we niet mee hoor :). Wij proberen onze nieuwsflow natuurlijk wel sneller te maken, maar puur om de site te verbeteren, niet omdat we strijden tegen Fok ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16277

Op dinsdag 02 juli 2002 16:09 schreef Breuls het volgende:
Geloof ik onmiddelijk, anders was het bericht juister geweest.
Volgens de register krijg je die EULA voor je snufferd alleen als je de patch van zdnet d/l.

Maw het is een proefballonnetje van MS.

En dit bericht stond als eerste op Tweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op dinsdag 02 juli 2002 19:12 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

True, vooral die andere doelgroep :). Dat lijken veel mensen niet te snappen (met name diegenen die denken dat het Tweakers vs. Fok is ofzo, dat is zo'n domme instelling :P). Het zijn gewoon hele andere sites. Als Fok een nieuwtje eerder heeft dan ons; fijn, daar zitten we niet mee hoor :). Wij proberen onze nieuwsflow natuurlijk wel sneller te maken, maar puur om de site te verbeteren, niet omdat we strijden tegen Fok ofzo :).
Jullie zitten er wel mee :D geef maar toe :P

Maar goed soms zijn wij eerder soms zijn jullie eerder daar kan je toch niets aan doen :)
jullie mogen heus wel koppiepeesten van Fok! hoor

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Sja... die Fokkers altijd... Ik vind hier een mooie quote van Hans Teeuwen wel op zijn plaats het gaat over het gedrag van de fokkers...: klik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 08:52

Dries Arnolds

*bling bling*

ok, dat was de laatste flame van deze draad. Ik vond Wouters woorden eigenlijk al een mooie afsluiting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.