Toon posts:

Freewarez.. geupload

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb chello maar als ik hier nu port 20 en 21 open heb staan, is er dan een risico dat iemand warez upload ?
Of doen ze dat nooit bij iemand met een chello lijntje.. die max 15 k upload heeft..

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 23:05
Over het feit of iemand misschien warez gaat uploaden, zou ik me niet zoveel zorgen maken...:D

Sommige internet services vereisen nu eenmaal een poort om te kunnen communiceren met de buitenwereld.
Als jij dit poort dus ergens voor nodig hebt kun je hem dus niet dichtzetten.

Wel kun je een personal firewall draaien om zo de rest wel goed af te schermen en in de gaten te kunnen houden wat er precies gebeurt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij chello mag je "officieel" geen server draaien.

Het lijkt mij dus persoonlijk niet echt handig om je ftp op poort 21 te draaien, omdat ze daar nog wel eens op scannen.

Ik zou hem gewoon op een wat hogere poort draaien 45678 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar zullen die "pub vullers" ook uploaden naar mensen met kabel :? port 21 vind ik zelf makkelijker nl. hoeft dan ook niet passive te lopen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 02 juli 2002 09:40 schreef Europeaan het volgende:
Ok maar zullen die "pub vullers" ook uploaden naar mensen met kabel :? port 21 vind ik zelf makkelijker nl. hoeft dan ook niet passive te lopen.
als je anonymous ftp open hebt staan wel ja.. of ze moeten eerst ff zien hoesnel je ftp is.. zo'n download test uppen en weer downen o.i.d

Twitter

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, zelf heb ik ook een lange tijd een FTP server gedraaid waar geen login + pass voor nodig was, en behalve de vele 'tagged en scanned by ....' mappen kwam er ook af en toe een half spel oid binnen. Als ik het zie cancel ik het dan maar, omdat het zielig is als iemand voor niks zit te uploaden.

Maar ze doen dat dus wel. :P

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb de ports alvast geopend :+

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 02 juli 2002 09:45 schreef DataBeest het volgende:
Ja, zelf heb ik ook een lange tijd een FTP server gedraaid waar geen login + pass voor nodig was, en behalve de vele 'tagged en scanned by ....' mappen kwam er ook af en toe een half spel oid binnen. Als ik het zie cancel ik het dan maar, omdat het zielig is als iemand voor niks zit te uploaden.

woei ik zet ook maar eens anonymous ftp aan is wel handig 0 day shit :D

Twitter

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 09:35 schreef [Airwolf] het volgende:
Bij chello mag je "officieel" geen server draaien.

Het lijkt mij dus persoonlijk niet echt handig om je ftp op poort 21 te draaien, omdat ze daar nog wel eens op scannen.

Ik zou hem gewoon op een wat hogere poort draaien 45678 ofzo.
Ik ben nu al 2 weken aan het uitzoeken hoe ik poorten van bijv. ftp op een andere poort neerzet...

Hoe doe je dat met een w2k systeem?
Of zijn daar bepaalde tools voor nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 10:34 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik ben nu al 2 weken aan het uitzoeken hoe ik poorten van bijv. ftp op een andere poort neerzet...

Gewoon andere port instellen op je ftp servertje ?
Zoals serv-u G6, raiden

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op dinsdag 02 juli 2002 10:34 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Das wel knap...

Kan gewoon binnen IIS, ff de properties opvragen en voila.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Zielig voor mensen die uploaden????

Ze zetten het toch zelf op jouw PC? Gewoon jammer voor hun en jij er een spel bij.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zet een ftp server nooit op port 21, omdat die 9 van de 10x niet fxpable is!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

Termy

valt er nog wat te fragge?

o? ik draai nu al een paar dagen een servertje (kheb planet adsl fast dus mag :P) en daar wordt regelmatig naar geFXPd zonder enig probleem. draait op poort 21...

enkel plaatjes van bloemtjes trouwens hor *D :+

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Op dinsdag 02 juli 2002 09:45 schreef DataBeest het volgende:

Als het iets is waar ik zelf nog wat aan heb laat ik het maar gaan... Pas als het helemaal binnen is verplaats ik het naar een directory buiten ftp bereik.
Ik ben dan wel weer zo netjes even een textfile met een bedankje achter te laten in die verder lege dir *D

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:03 schreef Operations het volgende:

[..]

Als het iets is waar ik zelf nog wat aan heb laat ik het maar gaan... Pas als het helemaal binnen is verplaats ik het naar een directory buiten ftp bereik.
Ik ben dan wel weer zo netjes even een textfile met een bedankje achter te laten in die verder lege dir *D
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Dear uploader,

Thank you for uploading this movie. 
It was missing from my collection. 
You've really made my day! 
If theres anything i can do in return, 
just let me know; 
except hosting the movie for other people ofcourse...
sucker!!!!

sincerely,

a not-so-stupid-guy

maarre ik zou me er geen zorgen over maken..als ze effe een speedtestje doen dan zijn ze zo weer weg zoals BrEeZeR al zei
Pagina: 1