Mijn site is opgebouwd uit frames. Maar nu wil ik het voorkomen dat een pagina rechtstreeks wordt opgevraagd. Is dit mogelijk??
Ja, maar hoe dat moet, moet je even bij de bovenburen vragen (W&G). Het was iets met document.top.location, maar wat precies week niet meer.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Je bedoelt dat men een 'framed' pagina rechtstreeks wil zien? Dan zul je het zo moeten maken dat je de frameset moet kunnen aanroepen met een soort id ofzo zodat de gewenste content kan worden weergegeven.
wat bedoel je precies???
De pagina die niet direct opgevraagd mag worden staat normaal in een frame... (wel handig om te weten)
De pagina die niet direct opgevraagd mag worden staat normaal in een frame... (wel handig om te weten)
Aha, dus je wilt dat het NIET kan, dan moet je ff checken wat er in de URL balk staat bovenin, als dit niet het enty point van je site is, gewoon de site reloaden.
Nope, je controleert of de 'locatie' van de pagina gelijk is aan de location van de parent; zo ja, redirecten naar de frames page, anders niet.
Was iets in de buurt van:
Verder denk ik dat je in W&G meer kans maakt
Was iets in de buurt van:
code:
1
2
3
| if (this.location == parent.top.location){
location.reload('framespages.html');
} |
Verder denk ik dat je in W&G meer kans maakt
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Zoiets zou kunnen werken:
En bij 'entrypoint' zet je natuurlijk de root van je site zoals je normaal wil dat mensen binnen komen. Ik heb niet getest of het werkt, dat moet je dan zelf ff doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <html>
<head>
<script language="JavaScript">
function checkIt(){
if(top.location.href != "entrypoint"){
top.location.href="entrypoint";
}
}
</script>
</head>
<body onload="checkIt()">
</body>
</html> |
En bij 'entrypoint' zet je natuurlijk de root van je site zoals je normaal wil dat mensen binnen komen. Ik heb niet getest of het werkt, dat moet je dan zelf ff doen.
edit:
De vorige oplossing hierboven is natuurlijk ook een erg nette methode en zelfs eenvoudiger.
De vorige oplossing hierboven is natuurlijk ook een erg nette methode en zelfs eenvoudiger.
Een beetje laat misschien, maar toch alsnog een move.
HTML is voor onze bovenburen, W&G.
P&W---->W&G
HTML is voor onze bovenburen, W&G.
P&W---->W&G
https://fgheysels.github.io/
Dat gaat wel problemen opleveren als andere mensen een frame in hun eigen frameset opvragen.. dan krijg je namelijk security-errors 
Weer zo'n suf scriptje dat het gevolg is van frames.
Weer zo'n suf scriptje dat het gevolg is van frames.
Als de site een PHP site is of een andere dynamische site dan kun je ook op de server dingen checken, zoals kijken of de referer van de opgevraagde pagina jouw site is. Heb je ook geen last van javascript errors als ze jouw pagina in een frame opvragen.
Heeey, buurman. Scriprequests hoeven echt niet over de schutting heen. Dit is bovendien erg basic. 
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF8&q=javascript+frame+protection&lr= zoeken op google levert genoeg stof tot nadenken op.
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF8&q=javascript+frame+protection&lr= zoeken op google levert genoeg stof tot nadenken op.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()