Om dat ledje op je mobo uit te krijgen moet je de sekker er uit trekken.
Maak eens een foto van boven af, we kunnen hier opp deze foto niet zien hoe het koelblok vast zit aan je mobo of socket.
Maak eens een foto van boven af, we kunnen hier opp deze foto niet zien hoe het koelblok vast zit aan je mobo of socket.
dat word dan vanmiddag want zit nu op me werk, maar er zitten 4 schroefjes, en een soort van plastic ding (grijs) dat moeilijk te zien isOp dinsdag 02 juli 2002 08:53 schreef mlevd het volgende:
Om dat ledje op je mobo uit te krijgen moet je de sekker er uit trekken.
Is dit toevallig een compaq deskpro? Ben ik ook eens mee bezig geweest, de koeler is er redelijk lastig af te krijgen. Als je dat doet kan je volgens mij de processor ook wel weggooien... we gebruiken die types hier op mijn werk ook, en af en toe wordt er wel eens een weggegooid (lees: vaak)...slopen dus
Ziet er uit als een Compaq en dat is altijd best lastig, je moet wel voorzichtig zijn of je sloopt de hele boel.
edit:
Te laat
Te laat
mjah pctje was toch maar 100 euroOp dinsdag 02 juli 2002 08:58 schreef woutervs het volgende:
Is dit toevallig een compaq deskpro? Ben ik ook eens mee bezig geweest, de koeler is er redelijk lastig af te krijgen. Als je dat doet kan je volgens mij de processor ook wel weggooien... we gebruiken die types hier op mijn werk ook, en af en toe wordt er wel eens een weggegooid (lees: vaak)...slopen dus
specs:
P2 266 Mhz
128 mb intern
3,2 GB HD
36x CDROM
riser op moederbord
muis
toetsenbord
compaq v55 monitor 15"
Volgens mij als je die schroefjes loshaalt kan je die heatsink er wel afhalen. Het zit met een vaag soort plastic/rubberlaagje (compaqvorm van koelpasta ongetwijfeld) min of meer vastgeplakt. Als je er een beetje met beleid aan trekt moet het lukken. Ik heb het die heatsink nog ergens liggen thuis, ben van plan er nog iets mee te koelen, ik weet alleen nog niet wat
ik weet niet of ik er beter een koeler boven ken hangen of nietOp dinsdag 02 juli 2002 09:08 schreef woutervs het volgende:
Volgens mij als je die schroefjes loshaalt kan je die heatsink er wel afhalen. Het zit met een vaag soort plastic/rubberlaagje (compaqvorm van koelpasta ongetwijfeld) min of meer vastgeplakt. Als je er een beetje met beleid aan trekt moet het lukken. Ik heb het die heatsink nog ergens liggen thuis, ben van plan er nog iets mee te koelen, ik weet alleen nog niet wat
ligt eraan wat je ermee wil doen. Ik heb er zelf thuis een staan, pentium II 350, hetzelfde model, alleen een wat snellere processor. Ik draai er windows 98 op, en soms linux. Het is een beetje een computer om te experimenteren. Hij staat altijd open en ik voel die heatsink wel eens, maar heet is hij bij mij nog nooit geweest. Hij is best groot, en zit er niet nog een fan voorin die eroverheen blaast, of zit ik nu met een verkeerd beeld in mijn hoofd?
idd die blaast er overheen, er komt nog wel een fan boven me voeding maar dat is alleen voor me modOp dinsdag 02 juli 2002 09:12 schreef woutervs het volgende:
ligt eraan wat je ermee wil doen. Ik heb er zelf thuis een staan, pentium II 350, hetzelfde model, alleen een wat snellere processor. Ik draai er windows 98 op, en soms linux. Het is een beetje een computer om te experimenteren. Hij staat altijd open en ik voel die heatsink wel eens, maar heet is hij bij mij nog nooit geweest. Hij is best groot, en zit er niet nog een fan voorin die eroverheen blaast, of zit ik nu met een verkeerd beeld in mijn hoofd?
Ik zou hem maar lekker laten zitten. Hij is koel zat. Zo'n hete processor is het nou ook weer niet volgens mij. Ga je hem nog overklokken (als dat uberhaupt al mogelijk is met dat ding, het blijft een compaq he)?Op dinsdag 02 juli 2002 09:14 schreef Phant0m het volgende:
[..]
idd die blaast er overheen, er komt nog wel een fan boven me voeding maar dat is alleen voor me mod
moet mogelijk zijn maar die pc is alleen om te internetten dus is niet echt nodig, en ik moet nog ergens een 2e HD (2 GB ofzo) vandaan halen waar ik linux op kan zetten, dan kan ik daarmee kloten als ik zou weten welke versie ik het beste zou kunnen nemenOp dinsdag 02 juli 2002 09:16 schreef woutervs het volgende:
[..]
Ik zou hem maar lekker laten zitten. Hij is koel zat. Zo'n hete processor is het nou ook weer niet volgens mij. Ga je hem nog overklokken (als dat uberhaupt al mogelijk is met dat ding, het blijft een compaq he)?
Die HD moet wel te vinden zijn, 2 GB kan je al bijna op straat zien liggen tegenwoordig. Er is toch bijna niemand meer die zo'n ding wil hebben. Gewoon ff tweedehands ergens zoeken ofzo. En wat linux betreft. Alles kan, ik gebruik zelf RedHat, maar ook soms Suse, want die hebben een handige bootable cd, makkelijk als je op je werk op een pc zit waar je eigenlijk geen linux mag installeren, dan kan je toch linux draaien. (Suse Live Eval maakt alleen een paar bestanden aan op de Fat partitie).Op dinsdag 02 juli 2002 09:18 schreef Phant0m het volgende:
[..]
moet mogelijk zijn maar die pc is alleen om te internetten dus is niet echt nodig, en ik moet nog ergens een 2e HD (2 GB ofzo) vandaan halen waar ik linux op kan zetten, dan kan ik daarmee kloten als ik zou weten welke versie ik het beste zou kunnen nemen
ik zoek dus een gebruiksvriendelijke versie of ik zet er MAC opOp dinsdag 02 juli 2002 09:22 schreef woutervs het volgende:
[..]
Die HD moet wel te vinden zijn, 2 GB kan je al bijna op straat zien liggen tegenwoordig. Er is toch bijna niemand meer die zo'n ding wil hebben. Gewoon ff tweedehands ergens zoeken ofzo. En wat linux betreft. Alles kan, ik gebruik zelf RedHat, maar ook soms Suse, want die hebben een handige bootable cd, makkelijk als je op je werk op een pc zit waar je eigenlijk geen linux mag installeren, dan kan je toch linux draaien. (Suse Live Eval maakt alleen een paar bestanden aan op de Fat partitie).
Als je nooit eerder in aanraking met linux bent geweest is het verstandig om mandrake linux te downloaden ook redhat.Op dinsdag 02 juli 2002 09:24 schreef Phant0m het volgende:
[..]
ik zoek dus een gebruiksvriendelijke versie of ik zet er MAC op
Hier kun je allerlei iso`s downloaden en op cd fikken:
http://www.linuxiso.org/index.php
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
redhat of mandrake?Op dinsdag 02 juli 2002 09:27 schreef aard het volgende:
[..]
Als je nooit eerder in aanraking met linux bent geweest is het verstandig om mandrake linux te downloaden ook redhat.
Hier kun je allerlei iso`s downloaden en op cd fikken:
http://www.linuxiso.org/index.php
dit had je dus ook in je andere topic kunnen vragen
[topic=539987/1]
[topic=539987/1]
dit topic gaat ergens anders over, niet over het overzetten, ik vroeg me af of het nu had die heatsink eraf te halen en er een koeler op te plaatsenOp dinsdag 02 juli 2002 09:41 schreef SimplyMe het volgende:
dit had je dus ook in je andere topic kunnen vragen
[topic=539987/1]
De heatsink zit vast met twee of vier schroefjes. Gewoon los draaien en dan kan je je eigen koeler er op zetten.Op dinsdag 02 juli 2002 09:45 schreef Phant0m het volgende:
[..]
dit topic gaat ergens anders over, niet over het overzetten, ik vroeg me af of het nu had die heatsink eraf te halen en er een koeler op te plaatsen
Is standaard een slot1 processor.
zo'n antwoord zat ik nou op te wachtenOp dinsdag 02 juli 2002 09:47 schreef SimplyMe het volgende:
[..]
De heatsink zit vast met twee of vier schroefjes. Gewoon los draaien en dan kan je je eigen koeler er op zetten.
Is standaard een slot1 processor.
Pagina: 1