Winroute: Connection is refused

Pagina: 1
Acties:

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:51
Gisterochtend een verse install gedaan op mijn server. Vervolgens daar winroute opgezet, en zoals gewoonlijk draaide die prima. Vervolgens allerlei upgrades gedaan voor win2k, en nu geeft winroute de melding: connection is refused als ik de administration wil inloggen.

Winroute-engine draait niet, en als mogelijke oplossing geeft ie aan dat ik mijn firewall uit zou moeten zetten.
?Winroute zou mijn firewall moeten worden! ? Er draait helemaal geen firewall verder.

Iemand een idee? Op de search kon ik het niet vinden, als je een goede query hebt, ben ik ook blij :)

Het is vast wel mooi weer buiten.

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
WinRoute bestaat uit 2 verschillende onderdelen: De Engine die het werkt doet en een Client die je in je taakbalk ziet en waarmee je kan inloggen om de boel in te stellen.

De client maakt een verbinding met de engine via het internet protcol op poort 44333 (dacht ik, maar ik kan er 1 naast zitten). De connection refused komt dus omdat de client probeer te connecten naar de engine en die engine draait dus niet.

Dus moet je de engine aan de praat krijgen. Heb je al geprobeerd de WinRoute Service handmatig te starten (Control Panel -> Administrative Tools -> Services)? Staat Microsofts ICS misschien per ongelijk aan?

Verwijderd

Ik heb ook zoiets recentelijks op mijn pc gehad, bleek aan de onderstaande patch van MS te liggen. Nadat ik deze gedeinstalleerd had, werkte alles weer.
Waarschijnlijk dat er nog een andere methode is om en de patch te installeren en de WinRoute aan praat te houden.
Daar heb ik alleen niet naar gekeken...

MS02-029: Unchecked Buffer in Remote Access Service Phonebook Allows Code to Run (Q318138)

edit:

In hetzelfde document staat beschreven hoe dit probleem op te lossen. Ze verwijzen naar een andere ms-fix.. (again!) :r
(Q324908) VPN Connections May Require Administrator Permissions After You Apply MS02-029 (Q318138)

• Batje4
Die poort komt me bekend voor, daarover werd ook iets gezegd in de melding. Ik kon dat al niet plaatsen. Ik zal vanavond even de patches draaien, 'ns kijken wat dat oplevert ;)
Ik houd jullie op de hoogte :)

• Batje4
Ik heb:
- de services die niet noodzakelijk waren, uitgezet
- de patch van MS gedraaid
Resultaat:
- geen verbetering

Iemand nog een idee?

• Batje4
O ja, en ook nog:
- nee, er draait geen ICS
- ook geen IIS

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, de genoemde patch van MS moet je dus niet installeren...
dus de-installeren !!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Uninstall winroute es & install het weer.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• D_D_KING
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05-2022

D_D_KING

Payin' the cost to be the

Welke Winroute versie?
Site van tinysoftware (.com) leverd wel eens aardige oplossingen aan.

Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor

• Batje4
Alle settings nog eens nagelopen, maar die kloppen nu.
Vervolgens nog maar weer eens gereinstalled. Nu geen SP2 geinstalleerd: resultaat nog steeds niet goed, met weer diezelfde melding.
Toen ging mij een lampje branden - Winroute draait op mijn d-schijf, en daar had ik wat mee zitten rommelen qua rechten. En jawel: System had geen enkele rechten op de D-schijf. System volledig rechten gegeven en
hop :+
winroute draait als een zonnetje.

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken! Maar zoals zo vaak lag de fout toch echt bij de systeembeheerder |:(

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 07:24 schreef Batje4 het volgende:
...
Hartelijk dank allemaal voor het meedenken! Maar zoals zo vaak lag de fout toch echt bij de systeembeheerder |:(
LOL.. back to basic.. |:(

• Batje4
Blij dat u er ook de humor van inziet :+
Na een verse install is het altijd goed voor het zelfvertrouwen dat alles lekker loopt. De server waar winroute op draait - allemaal eigen onderdelen die ik al tijden gewoon in de kast liet liggen.
En dat heb ik geweten. Toen ik de kast in elkaar ging zetten en inplugde - no way opstarten.
Mijn ervaringen:
- brak geheugen
- brak geheugen videokaart
- brak L2 geheugen CPU
- kapotte harddisk
- kapot mobo
Ik was de afgelopen week erg blij met mijn vrienden - zij die mij met hardware in staat stelden vergelijkende tests uit te voeren :D

Pagina: 1