Ik heb zojuist een oude P100 twee keer proberen op te tuigen met een recente Linux release. Mijn eerste poging was een installatie van Mandrake 8.2. De installatie ging heel soepeltjes, maar Mandrake weigerde goed met mijn netwerkkaart samen te werken. Okee, Mandrake er af en even een andere distrubutie geprobeerd, Peanut Linux 9.3 dit keer. Maar helemaal hetzelfde probleem met de netwerkkaart.
Hier wat specs:
Netwerk-kaart: Realtek 8139, waarbij de chip door Linux wordt herkend als RTL-8139B
De 8139too driver: 0.9.24
Linux kernel: 2.4.19
Toegekende IRQ: 10
IP en zo: Statische IP, 192.168.1.3, subnet: 255.255.255.0
Ik kan eigenlijk helemaal geen reden bedenken waarom de kaart dus WEL herkend wordt, maar niet zou willen communiceren. Ping naar een andere machine in hetzelde subnet zegt dus leuk dat die andere machine niets terug zegt. Ook onder ifconfig wordt het zaakjes netjes voor me opgesomd, maar het vreemde is dat daar de RX en TX op 0 blijft staan terwijl ik dit in andere Linux ervaringen redelijk hard heb zien oplopen.
Toen ik Win98 op diezelfde PC draaide was er geen wolkje aan de lucht. Ik snap er helemaal niets meer van en heb bijna alle paginas die ik kon vinden over deze netwerk-kaart al afgestruind.
Iemand nog een tip voor me?
Hier wat specs:
Netwerk-kaart: Realtek 8139, waarbij de chip door Linux wordt herkend als RTL-8139B
De 8139too driver: 0.9.24
Linux kernel: 2.4.19
Toegekende IRQ: 10
IP en zo: Statische IP, 192.168.1.3, subnet: 255.255.255.0
Ik kan eigenlijk helemaal geen reden bedenken waarom de kaart dus WEL herkend wordt, maar niet zou willen communiceren. Ping naar een andere machine in hetzelde subnet zegt dus leuk dat die andere machine niets terug zegt. Ook onder ifconfig wordt het zaakjes netjes voor me opgesomd, maar het vreemde is dat daar de RX en TX op 0 blijft staan terwijl ik dit in andere Linux ervaringen redelijk hard heb zien oplopen.
Toen ik Win98 op diezelfde PC draaide was er geen wolkje aan de lucht. Ik snap er helemaal niets meer van en heb bijna alle paginas die ik kon vinden over deze netwerk-kaart al afgestruind.
Iemand nog een tip voor me?