ik heb het volgende probleem
ik woon in een studentenhuis waar ze een linux server hebben met verbinding met adsl. die pc is dus de router.
pc1 = router
pc2 = athlon pc waar ik nu achter zit
pc3 = duron pc (mijn 2e pc)
ik draai windows XP op pc2 en windows 98 op pc3
er loopt een utp lijn van de router naar mijn kamer naar pc2
in pc2 zat 1 nic. werkte prima, ik kon internetten en bestanden bekijken enzo (ging trouwens wel erg traag voordat ik op een andere pc kon kijken maar goed dat even buiten beschouwing)
ik heb nu een coax lijntje liggen tussen pc3 en pc2.
in pc2 heb ik nu 2 nics die allebei werken.
het gekke is nu dat ik in pc2 de duron wel zie maar verder niks. ik heb dus geen acces enzo.
als ik dan op de duron klik krijg ik het volgende verhaal:
-----------
workgroup not accesible. no permission to use network resoure. contact network administrator for acces permission.
en daaronder: list of servers for this workgroup is not avaible
-------------
ik kom er dus gewoon niet op
hoe los ik dit op?
het ip van nic 1 (internet nic) is 192.168.0.4
en subnet is 255.255.255.0
gateway is 192.168.0.168
nic 2 weet ik dus niet wat ik moet instellen.
ik heb de search gebruikt en heb veel gevonden maar niks helpt tegen dit probleem. iedereen heeft namelijk een iets ander probleem.
wie helpt??
ik ben ten einde raad heb namelijk 4 uur lang zitten kloten en het helpt gewoon niet
hier een plaatje voor de duidelijkheid:
ik woon in een studentenhuis waar ze een linux server hebben met verbinding met adsl. die pc is dus de router.
pc1 = router
pc2 = athlon pc waar ik nu achter zit
pc3 = duron pc (mijn 2e pc)
ik draai windows XP op pc2 en windows 98 op pc3
er loopt een utp lijn van de router naar mijn kamer naar pc2
in pc2 zat 1 nic. werkte prima, ik kon internetten en bestanden bekijken enzo (ging trouwens wel erg traag voordat ik op een andere pc kon kijken maar goed dat even buiten beschouwing)
ik heb nu een coax lijntje liggen tussen pc3 en pc2.
in pc2 heb ik nu 2 nics die allebei werken.
het gekke is nu dat ik in pc2 de duron wel zie maar verder niks. ik heb dus geen acces enzo.
als ik dan op de duron klik krijg ik het volgende verhaal:
-----------
workgroup not accesible. no permission to use network resoure. contact network administrator for acces permission.
en daaronder: list of servers for this workgroup is not avaible
-------------
ik kom er dus gewoon niet op
hoe los ik dit op?
het ip van nic 1 (internet nic) is 192.168.0.4
en subnet is 255.255.255.0
gateway is 192.168.0.168
nic 2 weet ik dus niet wat ik moet instellen.
ik heb de search gebruikt en heb veel gevonden maar niks helpt tegen dit probleem. iedereen heeft namelijk een iets ander probleem.
wie helpt??
ik ben ten einde raad heb namelijk 4 uur lang zitten kloten en het helpt gewoon niet
hier een plaatje voor de duidelijkheid: