Hoe zien games er over 5 jaar uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58
Mij leek het wel interessant om eens te praten over hoe de games er over 5 jaar uitzien, dus in 2007, en wat voor power je daar dan voor nodig hebt :)

Wat denken jullie bv over FIFA 2008 als die in october 2007 uitkomt, ziet het er superrealistisch uit, of nog lang niet.

En zal er ooit een tijd komen dat processoren niet meer sneller (voor games iig) gemaakt hoeven te worden? Misschien komt er wel een tijd waarin grafische kaarten niet meer sneller gemaakt hoeven te worden, omdat ze dan zoveel polygonen aankunnen, dat er in wezen geen verschil meer is tussen VR en real.

Misschien heb je over 5 jaar wel games die je ECHT in 3d kan doen, dus brilletje op, of een speciale monitor...

Laat hier je gedachtes gaan :)

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 20:28
Op dinsdag 02 juli 2002 00:49 schreef Saekerhett het volgende:
Mij leek het wel interessant om eens te praten over hoe de games er over 5 jaar uitzien, dus in 2007, en wat voor power je daar dan voor nodig hebt :)

Wat denken jullie bv over FIFA 2008 als die in october 2007 uitkomt, ziet het er superrealistisch uit, of nog lang niet.

En zal er ooit een tijd komen dat processoren niet meer sneller (voor games iig) gemaakt hoeven te worden? Misschien komt er wel een tijd waarin grafische kaarten niet meer sneller gemaakt hoeven te worden, omdat ze dan zoveel polygonen aankunnen, dat er in wezen geen verschil meer is tussen VR en real.

Misschien heb je over 5 jaar wel games die je ECHT in 3d kan doen, dus brilletje op, of een speciale monitor...

Laat hier je gedachtes gaan :)
Of zoon 3d-bol die laatst op T.net stond :9 Alleen dan groot enzo :).
Mjah, beginnen over de GeForce8 met 2gig DDR of watdanook schiet natuurlijk niet op. Maar iig iets met 3d (misschien iets langer dan 5jaar :?) Lijk me wel reeël. Ook zo gedetailleerde models met superhoge poly-counts dat het er veeeeeeeeeel realistischer uitziet... maar real-life? neej dat kan ik me echt niet voorstellen :)

Verwijderd

Ik lees iets te vaak'misschien', dus misschien is het wel een klein beetje flauwekul om daar over te praten. :9

• Saekerhett
Op dinsdag 02 juli 2002 00:53 schreef Deneb het volgende:
Ik lees iets te vaak'misschien', dus misschien is het wel een klein beetje flauwekul om daar over te praten. :9
2x misschien, maar waarom is het flauwekul? Leek me juist leuk om meningen en gedachtes uit te wisselen.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
ik denk het wel...Games gaan er zeker steeds mooier uit zien qua omgeving etc.

Ik denk dat we de komende jaren een groei zullen zien van Virtual Reality want IMHO blijft de grootste limiet van een pc toch het 2d aspect. Als je bijv in een game als OPF naar rechts kijkt zie je je kamer. Met een VR bril zie je dan ook echt iets ingame en dat is natuurlijk ten goede van het realisme.

Als die-hard flightsimmer hoop ik natuurlijk dat we gewoon ontzettend mooie omgevingen krijgen waar we in vliegen en vooral nog realistischere vliegeigenschappen enzo. Ook in de FS wereld zal VR ook een succes worden mits het betaalbaar is.

Voor FPS-en zullen we natuurlijk allemaal grappen krijgen als verbeterde lightning, real time rendering van gedetailleerde omgeving. Dus bijv een grasspriet ook echt afhankelijk van de wind laten bewegen etc. Ook hier lijkt me VR enorm cool om mee te spelen

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Het gaat steeds langzamer. Kijk maar eens naar een spel van vorig jaar, bijvoorbeeld OFP of Max Payne (die zijn dus ook van vorig jaar zomer). Het grafische verschil vind ik maar bar weinig met de games van nu. Dus nee, ik denk niet dat we in 2007 super realistische games hebben. Wel denk ik dat het in 2005 ff hard zal gaan, dan is het tijd voor de nieuwe generatie consoles en dan zullen we ongetwijfeld te maken krijgen met veel mooiere graphics. Maar tot die tijd zal het niet zo hard vooruit gaan met de graphics, denk ik.

Edit: Nog een mooi voorbeeld: Het grafische verschil tussen NFS3 en NFS4, is veel groter dan tussen NFS4 en NFS5.

• dvdgrs
maar met al die verbeterde graphics gaat het developen van games veel langzamer lijkt me, vergelijk maps voor ut2k3 maar bijv met maps voor duke3d, de tools zijn wel verbeterd enzo, maar toch duurt het volgens mij veel langer om bijv te mappen voor nieuwe games.

• Saekerhett
Zal er ooit een grafische kaart komen die 'oneindig' veel polygonen weer kan geven en dat ook op een acceptabele framerate @ bijbehorende acceptabele resolutie?

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 00:54 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

, maar waarom is het flauwekul? Leek me juist leuk om meningen en gedachtes uit te wisselen.
Ja kan leuk zijn, maar 5 jaar.. net als met proccesoren, je weet het niet.

Maar ik wil dit wel even kwijt. ;)
Het is al heel lang geleden dat je in films met een bril op je in een spel bevind. ( The X-files had hier een mooie aflevering over) Maar in werkelijkheid is daar maar weinig van te zien hedendaags.

Verwijderd

Ik denk dat er alleenmaar enorme KUT spellen komen, ik denk dat je wel weet waarom! :(

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:01 schreef MasterOverdrive het volgende:
Ik denk dat er alleenmaar enorme KUT spellen komen, ik denk dat je wel weet waarom! :(
neej, geen idee :?

• Saekerhett
Op dinsdag 02 juli 2002 01:01 schreef MasterOverdrive het volgende:
Ehhh nee? Denk je dat de gameplay hard gaat zuigen ofzo?

Verwijderd

Het zou wel fijn zijn als er over 5 jaar geen brakke servers meer zijn. *D

Verwijderd

mja grapics zullen beter worden. Maar ik denk dat we nooit meer zulke goede games zullen tegenkomen als cs 1.3 oid. Aangezien tja, alles veschlechterd langzaamrand. Alles is al gedaan enzo. GTA III en Warcraft III zijn prachtige games. Maar de meeste games die op dit moment uitkomen zijn totale shit.

Volgens mij gaat de game industrie meer uit op geld, dan de games zelf. Ook de illigale handel wordt veel tegroot. Ik bedoel, de game-makers krijgen 100 X zoweinig geld als eerder. En dat wordt ook alleenmaar slechter.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:04 schreef Saekerhett het volgende:
Ehhh nee? Denk je dat de gameplay hard gaat zuigen ofzo?
Hij bedoeld natuurlijk dat de game-industrie geen geld meer heeft door al het gekopieer enz.

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:12 schreef MasterOverdrive het volgende:
mja grapics zullen beter worden. Maar ik denk dat we nooit meer zulke goede games zullen tegenkomen als cs 1.3 oid. Aangezien tja, alles veschlechterd langzaamrand. Alles is al gedaan enzo. GTA III en Warcraft III zijn prachtige games. Maar de meeste games die op dit moment uitkomen zijn totale shit.
uhm, dit is onzin... waar baseer je dit op? Kwamen er vroeger alleen maar fantastische spellen na elkaar uit aan de lopende band? Das een hele dikke nee :) Psies etzelfde als nu...

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:13 schreef Bong-One het volgende:

[..]

uhm, dit is onzin... waar baseer je dit op? Kwamen er vroeger alleen maar fantastische spellen na elkaar uit aan de lopende band? Das een hele dikke nee :) Psies etzelfde als nu...
nouw jah, vroeger waren de games lang, en leuk. Nu heb je ze 1..2..3 binnen 1..2..3 uitgespeeld

tis dus echt wel verranderd

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:18 schreef MasterOverdrive het volgende:
nouw jah, vroeger waren de games lang, en leuk. Nu heb je ze 1..2..3 binnen 1..2..3 uitgespeeld

tis dus echt wel verranderd
kijk, etzelfde als net... waar baseer je dit op? Spellen van nu in 1-2-3 uitgespeeld..? uh... neej, niet minder/meer dan vroeger. GTA3 en bijv online games houden je wel even zoet hoor ;)

Verwijderd

Ach daar maak ik me niet druk over , mischien flikkert der morgen wel een komeet op de aarde en heb ik m`n tijd aan iets besteden waar ik andere dingen mee had kunnen doen :z

:+

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
mja grapics zullen beter worden. Maar ik denk dat we nooit meer zulke goede games zullen tegenkomen als cs 1.3 oid.
LOL, dream on ofzo.

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOL, dream on ofzo.
haha idd, die zijn er nl allang :+

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 02 juli 2002 00:56 schreef 007:
Edit: Nog een mooi voorbeeld: Het grafische verschil tussen NFS3 en NFS4, is veel groter dan tussen NFS4 en NFS5.
Sorry, maar da's onzin :) NFS4 draait op exact dezelfde engine als NFS3, met wat kleine uitbreidingen. NFS5 ziet er *wel* stukken beter uit dan z'n voorganger (alhoewel daar de meningen over verdeeld zijn).

Verwijderd

Dit jaar schijnt een TOPjaar te worden kwa spellen die uit gaan komen, ik denk dat 2003 dan tegen zal gaan vallen omdat de ontwikkelaars ook weer aan het werk moeten ;)

2004 (ga ik voor de zekerheid maar van uit) zal doom 3 verschijnen, tegen die tijd zal een geforce 4 al net zo standaard zijn als een geforce 2 van nu (geen mx versie) dus we hoeven ons eigenlijk helemaal geen zorgen te maken wat de specs kwa doom 3 betreft :P

En dan die nieuwe warfare engine van o.a. unreal 2 en 2k3 en donderdag ook america's army, dat stelt helemaal geen f*ck voor vergeleken met doom 3.

Maar 2007 he ;) kwa hardware zijn er dan misschien wel bolvormige beeldschermen, niet zo'n bol als op tweakers stond, maar gewoon een platte zoals je nu ziet maar dan wat groter en bolvormig om je heen (flatscreen).

Videokaarten heb ik niet zo'n zin aan om over te gaan speculeren, vind ik totaal niet interessant omdat ik denk dat het altijd TOCH WEL voorop gaat lopen t.o.v. de games.

En dan moeten we nog iets verzinnen over de toetsenbord/muis, persoonlijk mag het van mij zo blijven, misschien nog een koptelefoon zodat je actueel kunt praten met je online teammates waar je op dat moment mee zit te spelen, ik ga d'r ook vanuit dat zowat iedereen in NL tenminste wel minimaal een 10mbit lijntje dan heeft liggen.

Games en applicaties die je van het internet koopt en daarna direct download i.p.v. naar de winkel te moeten zie ik ook wel gebeuren rond die tijd, alleen er moet iets anders verzonnen worden op de creditscards ;)

Het geluid, nog meer boxjes die nog meer surround naar je toe brengen :P ik bedenk me nu ook ineens dat een echte gamesysteem dan ook niet meer in de woon of slaapkamer past maar dat je als 'echte' gamer hiervoor speciaal een eigen ruimte moet hebben om het optimale te bereiken kwa belevenis.

Al met al vind ik het moeilijk om nou echt te zeggen hoe een game er nou uit gaat zien 5 jaar GELEDEN kon ik me het huidige allemaal ook nog met geen mogelijkheid indenken.

Wat ik zelf mooi zou vinden is een Flight Simulator die actueel satelliet data (foto's e.d. van de grond) door zou geven naar je comp. en zo de wereld overvliegen, en actuele vliegverkeer e.d. maar dat zal wel niet realistisch gedacht zijn i.v.m. met veiligheid enzo :+

Leuk topic overigens :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:31 schreef Lighteye het volgende:
Dit jaar schijnt een TOPjaar te worden kwa spellen die uit gaan komen, ik denk dat 2003 dan tegen zal gaan vallen omdat de ontwikkelaars ook weer aan het werk moeten ;)

2004 (ga ik voor de zekerheid maar van uit) zal doom 3 verschijnen, tegen die tijd zal een geforce 4 al net zo standaard zijn als een geforce 2 van nu (geen mx versie) dus we hoeven ons eigenlijk helemaal geen zorgen te maken wat de specs kwa doom 3 betreft :P

En dan die nieuwe warfare engine van o.a. unreal 2 en 2k3 en donderdag ook america's army, dat stelt helemaal geen f*ck voor vergeleken met doom 3.

Maar 2007 he ;) kwa hardware zijn er dan misschien wel bolvormige beeldschermen, niet zo'n bol als op tweakers stond, maar gewoon een platte zoals je nu ziet maar dan wat groter en bolvormig om je heen (flatscreen).

Videokaarten heb ik niet zo'n zin aan om over te gaan speculeren, vind ik totaal niet interessant omdat ik denk dat het altijd TOCH WEL voorop gaat lopen t.o.v. de games.

En dan moeten we nog iets verzinnen over de toetsenbord/muis, persoonlijk mag het van mij zo blijven, misschien nog een koptelefoon zodat je actueel kunt praten met je online teammates waar je op dat moment mee zit te spelen, ik ga d'r ook vanuit dat zowat iedereen in NL tenminste wel minimaal een 10mbit lijntje dan heeft liggen.

Games en applicaties die je van het internet koopt en daarna direct download i.p.v. naar de winkel te moeten zie ik ook wel gebeuren rond die tijd, alleen er moet iets anders verzonnen worden op de creditscards ;)

Het geluid, nog meer boxjes die nog meer surround naar je toe brengen :P ik bedenk me nu ook ineens dat een echte gamesysteem dan ook niet meer in de woon of slaapkamer past maar dat je als 'echte' gamer hiervoor speciaal een eigen ruimte moet hebben om het optimale te bereiken kwa belevenis.

Al met al vind ik het moeilijk om nou echt te zeggen hoe een game er nou uit gaat zien 5 jaar GELEDEN kon ik me het huidige allemaal ook nog met geen mogelijkheid indenken.

Wat ik zelf mooi zou vinden is een Flight Simulator die actueel satelliet data (foto's e.d. van de grond) door zou geven naar je comp. en zo de wereld overvliegen, en actuele vliegverkeer e.d. maar dat zal wel niet realistisch gedacht zijn i.v.m. met veiligheid enzo :+

Leuk topic overigens :)
Samenvatting :+ ?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-01 17:15
Erm... mooi? :? :P

Steam

Verwijderd

nee :X

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:33 schreef DazZta het volgende:

[..]

Samenvatting :+ ?
Heehee, ga slapen ofzo :z

Heb niks te doen, ben totaal niet moe, en de sof2 MP beta begint ook een beetje te vervelen :P

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:31 schreef Lighteye het volgende:
Hmm zoon bol om je heen lijkt me niet fijner of functioneler en het is ook niet een echte vooruitgang waar alle knappe koppen 5 jaar over moeten nadenken... nee, ik gahoop voor 3d :Y)

• twi
  • Laatst online: 30-12-2025

twi

Ik hoop van niet. Ik denk dat er heel wat psychische problemen zullen volgen als games nog twee slagen realistischer worden en de werkelijkheid zo nabootsen dat je geen verschil meer kunt zien. Ik denk dat Doom III hier zelfs al erg ver in zal gaan. Het enige genre wat van mij zo realistisch mogelijk mag zijn, is sportspellen.

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:40 schreef twi het volgende:
Ik hoop van niet. Ik denk dat er heel wat psychische problemen zullen volgen als games nog twee slagen realistischer worden en de werkelijkheid zo nabootsen dat je geen verschil meer kunt zien.
[flashback]
Dat zeiden ze bij doom1 ook al :)
[/flashback]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op dinsdag 02 juli 2002 01:00 schreef Saekerhett het volgende:
Zal er ooit een grafische kaart komen die 'oneindig' veel polygonen weer kan geven en dat ook op een acceptabele framerate @ bijbehorende acceptabele resolutie?
tsja zijn er elk jaar niet weer van die kaarten verkrijgbaar? alleen zijn ze na een tijdje weer oud vuil omdat de ontwikkeling doorgaar. antwoord op je gedachte nee, we willen altijd meer

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 01:43 schreef StraracZ het volgende:
tsja zijn er elk jaar niet weer van die kaarten verkrijgbaar? alleen zijn ze na een tijdje weer oud vuil omdat de ontwikkeling doorgaar. antwoord op je gedachte nee, we willen altijd meer
hmz, denk je dat we nooit tegen een muur aan zullen lopen? Ik bedoel, het gaat ooit ophouden met de nabootsing van de realiteit, als we zoals al eerder genoemd het spel niet kunnen onderscheiden van real-life... wat valt er dan nog te verbeteren?

• twi
  • Laatst online: 30-12-2025

twi

Op dinsdag 02 juli 2002 01:41 schreef Bong-One het volgende:
[flashback]
Dat zeiden ze bij doom1 ook al :)
[/flashback]
Bij Doom 1 zie je geen gezichtsuitdrukkingen en fotorealistische slachtpartijen. Ik denk dat na uren gamen best het één en ander in je hoofd kan blijven rondspoken wanneer jij een beetje fanatiek gamed m.b.v. grote schermen, verbeterde controls en wellicht goed werkende virtual reality-sets.

• raptorix
Ik vermoed dat game types meer en meer zullen samenvloeien in elkaar, dus combinaties van adventures en shooters.

Jammer genoeg vind ik dat er de laatste tijd weinig nagedacht wordt over goede spelconcepten, ook zie je dat er bar weinig gebruik wordt gemaakt van Peer to Peer technologieen terwijl dat qua MP gaming heel interessant kan zijn.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-01 17:15
Op dinsdag 02 juli 2002 01:45 schreef twi het volgende:

[..]

Bij Doom 1 zie je geen gezichtsuitdrukkingen en fotorealistische slachtpartijen. Ik denk dat na uren gamen best het één en ander in je hoofd kan blijven rondspoken wanneer jij een beetje fanatiek gamed m.b.v. grote schermen, verbeterde controls en wellicht goed werkende virtual reality-sets.
Wel eens TV gekeken? Bios misschien? :P

edit:
misschoen |:(

Steam

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik denk dat monitoren zullen verdwijnen en dat er over gestapt wordt op projectie... via hologrammen oid B-)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• IceStorm
  • Laatst online: 26-01 20:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik gok dat we nog steeds met 'gewone' beeldschermtechnieken zitten. Ik zie binnen 5 jaar geen hologram/3D/virtual reality technieken ECHT doorbreken.

Neemt niet weg dat de games uiteraard grof gaan veranderen de komende jaren. Ik gok dat er in 2007 eindelijk spellen zijn met 'echte' levende steden/enorme vlaktes/real life achtige dingen (met als hoogtepunt, bomen die er ook als bomen uitzien :)).
Daarnaast gok ik dat RPG's in ieder geval terrein blijven winnen (is ook hoop hoor ;)) gewoon vanwege het feit dat juist RPG's geschikt zijn voor grote gedetailleerde omgevingen en voor massive online vermaak.

Uiteraard zal online gaming alleen maar steeds 'groter' worden en ik zie het ook wel gebeuren dat we over een paar jaar lekker met 256 man op 1 map UT 2005 kunnen spelen oid.

Ik denk eigenlijk dat naast graphics steeds meer fabrikanten gaan beseffen dat gameplay veel belangrijker is en dat we dus naast de 'standaard' grafische vooruitgang ook weer een 'gameplay-inhaalslag' zullen gaan zien.

Oh, iets waar ik sowieso vanuit ga, er zullen steeds meer games komen met cd-keys die nodig zijn om het spel te kunnen spelen. Ik zie het er zelfs wel van komen dat games min of meer 'persoonsgebonden' worden oid.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 12:53
hopelijk komt er eens echt iets nieuws
anders zitten we straks met quake7, warcraft 8 en final fantasy 21
wie weet komen ze nog eens met een totaal vernieuwend speltype, dat lijkt me wel wat, de meeste spellen van nu zijn eigenlijk gebaseerd op spellen van 5 jaar geleden, zoals wolfenstein en dune2
en ze kunnen nog heel wat doen aan de a.i., dat gaat langer duren dan de beeldkwaliteit opkrikken tot bios-kwaliteit denk ik

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Als ik even over mijn hele gameplay carrier kijk en ik begon met spellen als Pitstop 2 (commodore 64), accolade grand prix (commodore 64), daarna overstap naar pc met bizar betere graphics en tussendoor avontuurtjes op de Commodore Amiga (Lost Patrol *kwijl toen*).
Als ik dus gp1 vergelijk met wat ik vorig jaar zag in Superbike 2001 (ja ik speel veel racegames) en dit jaar ook in f1 2002 lijkt het al veel en veel echter in de laatste 15 jaar. Dus over 5 jaar zal het nog en stukkie echter eruit zien. Misschien wel videobeelden met daaroverheen "sprites" door de player bestuurd.
Wat ook veel beter zal worden zal force feedback zijn omdat toch steeds meer mensen het "echte" gevoel willen hebben. De force feedback van tegenwoordig laat toch vaak te wensen over. Een spel dat grafisch niet geweldig is maar een geweldige force feedback heeft is mechwarrior4. Superbike had een aardige force feedback maar nog neit geweldig.
Dit zijn een beetje mijn ideen over gamen over 5 jaar maar iets wat ik hoop is dat de games toch ook "simpel" blijven. Er zijn nu al teveel games waar een total newbie niet zomaar meer even mee speelt. En ik ken genoeg mensen die maar 1 of 2 uur gamen per week en die hebben dus geen 30 - 40 uur om in een spel te komen en te wennen aan de besturing dus van mij mag het instapniveau makkelijker voor die mensen ... overslaan voor hardcore gamers natuurlijk.
Misschien dat AI en schaalbaarheid van games hoger wordt. Ik ben een absolute dumbo met FPS zoals UT en verlies het dus altijd online en er is dus geen lol aan... misschien dat computer over 5 jaar mij kunnen helpen terwijl de hardcore gamers niet geholpen worden en het misschien moeilijker gemaakt wordt zodat het voor iedereen leuk blijft en een uitdaging... denk aan rekening houden met wind voor de hardcore gamers met richten van wapen en zwaartekracht... en hulp met aimen voor newbies....
Et zijn maar ideen of het werkelijkheid word zullen we over 5 jaar zien.....

Verwijderd

hoop voor ze dat ze nu eens een medium nemen wat niet kopierbaar is, ten geode van de gamedevelopers.
Kijk het is toch belachelijk als je weet dat mensen cds rippen en warez maken.
MAak dan iets zoals pay per game. Je betaalt per spel (duh) maar je downlaod het rechtstreeks bij de developer(meer controle). als ze dat nou met ze alle afspreken dan krijgje geen gezeik meer dat de verkoop terug loopt.
Echter is het wel het groot niet te vermeiden, game kopieerders. MAar hoe eht nu gaat kan het niet meer.

• GTA3
  • Niet online
Realiteit is wat telt, dit gaat hee erg vooruit. In het spel Soldner kan je bijvoorbeeld als je geen schuilplaats hebt dan kun je 2 bomen of meer omschieten in dan in de bladeren gaan zitten en schieten, het is een leger sim met levels van een grote van 64X64 km, dus egt groot en superrealistsch.

Verwijderd

Je krijgt, onder andere, enorm grote interactieve omgevingen om maar een voorbeeld te geven; zoals hierboven ook al gezegd werd. GTA3 en Mafia (dat laatste moet nog gereleased moet worden) zijn al voorbeelden van welke kant het op gaat.

Er zal dus heel veel aandacht worden besteed aan realisme en dat is maar goed ook want daar houd /me wel van. ;) Dat je dus bijvoorbeeld een hele poos in een groot gebied kan lopen zonder tegen een onzichtbare muur op te lopen. En dan gebieden die echt werkelijk leven en waar die AI ook nog extreem hoog is van die omgevingselementen, gecombineerd met de graphics van 'Game 4: Nature' uit 3DMark 2001. :9 Bij GTA vond ik dat nog wel enigszins tegenvallen. Als je je een beetje buiten de stad bevind loop je zo tegen die welbekend onzichtbare muur op, maar gelukkig heb je op sommige plaatsten ook nog wel wat vrijheid (zie pics). Hier heb ik dus een 'hele berg' voor moeten beklimmen en das nou juist het leuke; dat verkennen en dat gaat gelukkig in de toekomst komen in grote mate. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/view_of_city_V.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/view_of_city_III.JPG

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Clyde, nou nog boven op die bol van het Francis Int. Airport komen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 12:53 schreef Rafe het volgende:
Clyde, nou nog boven op die bol van het Francis Int. Airport komen >:)
Hmm.... dat zal wel wat ingewikkelder worden. :P

Maar ik ben bezig met hoogste punt van die stad te bereiken. Daar staat namelijk een 'sterrenwacht-observatie-telescoop-achtig-huisje', helemaal bovenop de top van die berg. En als je daar staat zul je waarschijnlijk een prachtige view over de gehele stad hebben :9 , van dat 3e eiland dus. Maar te voet haal ik het niet omdat er een bergje van ongeveer 2 meter ofzo in de weg staat, waar ik uiteraard niet overheen kom. Ik ben daarom dus bezig een vliegtuigje naar boven te halen (naar waar ik dus sta op die pics) en vanuit daar probeer ik over dat bergje heen te vliegen, waardoor vervolgens te voet weer verder kan gaan naar dat uhm.... 'sterrenwacht-observatie-telescoop-achtig-huisje' dus. :P

Ach jah.... je moet wat doen he, als je alle missies al voltooid heb. ;)

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik denk dat je in steeds meer spellen meer interactie met de omgeving krijgt, dus dat je alles kapot kunt schieten etc.. zoals in Red Faction. Want in de meeste spellen van nu kun je 1000 raketten op de muur schieten en zie je hooguit wat brandplekken |:(

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Op dinsdag 02 juli 2002 13:54 schreef kNarf het volgende:
Ik denk dat je in steeds meer spellen meer interactie met de omgeving krijgt, dus dat je alles kapot kunt schieten etc.. zoals in Red Faction. Want in de meeste spellen van nu kun je 1000 raketten op de muur schieten en zie je hooguit wat brandplekken |:(
JAH! Echt een complete stad in de as leggen (en dat er ook echt paniek uitbreekt met complete evacuatie ensow) Lijkt me wel kicke :9

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Op dinsdag 02 juli 2002 13:54 schreef kNarf het volgende:
idd en betere physics zoals je nu al in UT2k3 ziet.

VR lijkt me trouwens wel leuk maar niet voor thuis..
ben je net lekker Tekken 980 aan t spelen maak je een mooie spinkick staat je vriendin achter je..

Bier, Whiskey en Metal!!

• raptorix
Op dinsdag 02 juli 2002 14:02 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

idd en betere physics zoals je nu al in UT2k3 ziet.

VR lijkt me trouwens wel leuk maar niet voor thuis..
ben je net lekker Tekken 980 aan t spelen maak je een mooie spinkick staat je vriendin achter je..
NU? De volledige karma engine zat niet in die demo, zeker niet de filmpjes gezien met die ton die heen en weer stuitert of dat lijk wat van de trap valt.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Op dinsdag 02 juli 2002 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

NU? De volledige karma engine zat niet in die demo, zeker niet de filmpjes gezien met die ton die heen en weer stuitert of dat lijk wat van de trap valt.
die heb ik juist gezien :)
of was dat U2 :?

Bier, Whiskey en Metal!!

• Johny58
  • Laatst online: 20-01 22:00
Ik denk dat over 5 jaar spellen er wel een stuk realistischer gaan uitzien...
Ik denk alleen dat de spellen die op consoles uitkomen er steeds realistischer gaan uitzien. Zeker als er over 5 jaar weer een nieuwe generatie consoles uitkomt (ps3?, xbox2?). Dit zijn tenslotte de machines die puur een alleen maar worden gebouwt met als enige doel het spelen van spellen. Maar onderscheidt tussen real-life en een spel zal er 'voorlopig' (=totdat KI extreem verder is ontwikkeld) iig zeker blijven bestaan.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Een stoel met force feedback icm vr bril en stuurtje.

:9~

en dan wel een echte F1 stoel he!

Verwijderd

Hmmz, de droom is natuurlijk om zo'n Star-Trek achtig holodeck te hebben, maar ik denk niet dat ik dat nog zal meemaken.

Ivm de spelgenres denk ik ook wel dat we op alles zowat uitgekeken zijn, het enige gebied dat nog veeeeeeel ontwikkeling nodig heeft is de AI, en dat zal de komende jaren hopelijk verbeteren, en dit zal ook voor betere games in de meeste genres zorgen.
Want al blijven de graphics in kwaliteit toenemen, gameplay moet ook goed zijn. (bv. Half-Life nu is nog 10x beter dan enkele recente shooters)

Buiten de AI is natuurlijk de extra mogelijkheid en power om extravagant grote werelden te tonen binnen een jaar of 5 goed meegenomen :)

Verwijderd

Nu ff serieus:

Ik denk dat er veel rip-off vervolgen komen.

Silent-hill 1: vet creepy, was er 4 weken mee bezig
Silent-hill 2: geen reet aan, binnen een paar uurtjes mee klaar.

Ik denk dat er nog meer van zulke rip-offs gaan komen helaas :(

Verwijderd

Games met een omgeving als de nature demo in 3DMark. :9

• dvdgrs
Op dinsdag 02 juli 2002 10:18 schreef JesterRace het volgende:
Ik ben een absolute dumbo met FPS zoals UT en verlies het dus altijd online en er is dus geen lol aan... misschien dat computer over 5 jaar mij kunnen helpen terwijl de hardcore gamers niet geholpen worden en het misschien moeilijker gemaakt wordt zodat het voor iedereen leuk blijft en een uitdaging... denk aan rekening houden met wind voor de hardcore gamers met richten van wapen en zwaartekracht... en hulp met aimen voor newbies....
Laat dat alsjeblieft niet gebeuren, dan heb je er geen donder aan om al die tijd erin te steken om je skillz op te krikken als je door 1 of andere n00b wordt afgeknald ;)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 19:58

Eraser127

Nijkerk

nou, iets als SoF2 met VR lijkt me errug :9~

VR: je hebt een VR bril op, loopt op een loopband en schiet met een 'echt' wapen in je hand :)

My Discogs

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 14:57

T-8one

take it easy, take a sisi

i want screenies ;)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 10:18 schreef JesterRace het volgende:
Ik ben een absolute dumbo met FPS zoals UT en verlies het dus altijd online en er is dus geen lol aan... misschien dat computer over 5 jaar mij kunnen helpen terwijl de hardcore gamers niet geholpen worden en het misschien moeilijker gemaakt wordt zodat het voor iedereen leuk blijft en een uitdaging... denk aan rekening houden met wind voor de hardcore gamers met richten van wapen en zwaartekracht... en hulp met aimen voor newbies....
:{

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 12:53
het idee is toch dat je er direkt bij bent als het spel uitkomt, dan kan niemand het nog en valt het wel wat mee met dat harde sterven
als ze newbies gaan helpen dan gaat iedereen dat misbruiken als cheat
voor de newbies zijn er bots op alle nivo's om op te oefenen, waarna men in elk geval fatsoenlijk kan beginnen met online gamen, dan kun je tenminste al mikken en ontwijken.
alleen de tactieken zul je toch echt online moeten leren

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik heb hierover een topic geopend (weet de url niet meer :P )

Maar ik hoop dat je tegen andere games kunt battelen..

Teletubbies tegen GTA ofzo.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Misschien worden games meer op je persoon afgestemd. Was een keer op discovery dat ze een soort foto-automaat (van die dingen op het station ) hadden voor complete 3d models en die kon je dan in quake 3 stoppen.
Het plan was om die overal neer te zetten als service dat je van jezelf een 3D foto kan krijgen.
Maar als je dan slim aan het programmeren slaat, dan kan je als speler de games aanpassen aan je eigen omgeving enzovoorts.

Of zoals op Cloudmakers krijgen we meer van dat soort online / reality spellen
jamespittstories.com of Alias, of Majestic maar deze zijn nog niet zo bekend en er moet voor worden betaald (sommige).

of niet natuurlijk..

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Holodeck, maar dat gaan wij niet meer meemaken denk ik.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 15:45 schreef Flipje_ het volgende:
Holodeck, maar dat gaan wij niet meer meemaken denk ik.
Daar kunnen onze toekomstige achterkleinkinderen zich aan gaan amuseren. :)

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Alles is al gedaan enzo. GTA III en Warcraft III zijn prachtige games. Maar de meeste games die op dit moment uitkomen zijn totale shit.
Alles is al gedaan enzo....
dan geeft ie voorbeelden van wel goede games en dan noemt hij WC3, een game in zo ongveer het meest uitgemolken genre ever, als er iets al gedaan is zijn het games als WC3, betekend dat dat WC3 slecht is? integendeel.

anyways vond dit wel ironisch eigenlijk, niet bepaald een goed voorbeeld ;)

www.simsport-racing.com

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 21:01
Het ultieme spel voor mij. Zou het multiplayer spel zijn waarin je echt met duizenden mensen een complete oorlog speelt. Met z'n alleen tegelijk.
Dus gewoon landmacht luchmacht enzv enzv

En dat je je ook daarbij door je skills langzaam in rang kan stijgen.

En dan wel een oorlog met realistische wapens enzo. Geen sciense fiction.

Het mooiste lijkt me nog de 2e wereldoorlog ofzo.

• Saekerhett
Op woensdag 03 juli 2002 12:16 schreef PLAE het volgende:
Het ultieme spel voor mij. Zou het multiplayer spel zijn waarin je echt met duizenden mensen een complete oorlog speelt. Met z'n alleen tegelijk.

Mij lijkt het erg kewl om net als in MoH:AA de Omaha beach scene over te doen, alleen dan wel met 500 tegen 500 ofzo :9~

Dus echt dat je al moeite hebt om uit het bootje te stappen zeg maar.

Verwijderd

iedereen loopt met een reciever/tranciever, die je ergens op je schedel kan aanbrengen rond, een soort van optical implant (ja ja ik hou van star trek)

en dat je met je hersenen een game kan besturen....

• GTA3
  • Niet online
Realiteit is the key. Gewoon, een echte werled hebben, met echte mensen enzo, republik revolution is zo'n spel, het is een stad met 10000000 inwoners die zelf een eigen character hebben enzo. Je moet in dat spel een politieke partij vormen doormiddel het zorgen van aanhangers en zo de republiek over te nemen, echt mooi en koel.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 10:54
Yup, games worden groter en massaler via internet spelen. Daar is niet alleen meer processorkracht voor nodig, maar ook veel meer brandbreedte, iets waaraan nu druk gewerkt wordt (veel nieuwe technieken, via stroom, glasvezel wordt steeds meer aangelegt, alleen gaan al die kut bedrijven failliet :( :P )

Doom III wordt echt een nieuwe mijlpaal. Hoelang is het geleden dat Quake III uitkwam en UT? Sindsdien gebruikt meer dan 50% van alle fps die engine's. Bij rpg gaat men nu pas echt meer over naar 3d (ook fps, maar ook topview (nwn)).
Ik denk dat flightsims ook steeds mooier worden, maar de gameplay zal niet heel veel veranderen, het is toch al realistisch. Nu nog zo maken dat alles dichtbij de grond ook een beetje klopt, maar dat is nog wel een poosje van ons verwijdert.

Je ziet ook steeds meer dat textures mooier worden, zoals in halo, heel veel zijn gewoon nog plat en saai. Maar zoals ijs en sommige muren zijn een lust voor het oog. Ook water is bijna altijd wel mooi (morrowind), maar dat steekt in schril constract af tegen de textures van de wal, die kaal zijn met af en toe een grassprietje.
Begroeiing gaat ook realistischer worden, en dan bedoel ik meer beweging, en meer variatie.
De games gaan levendiger worden, met vogeltjes etc, en vlindertjes.
Steden zullen levendiger worden, nog meer als in gtaIII, want die mensen daar hebben geen doel, en nauwelijks ai.
De ai zal sterk verbeteren, en niet alleen van je tegenstanders, maar ook van je teammates, want dat wil op het moment nog niet zo heel goed lukken, het kan beter.
En dan heb je ook nog dat games (niet allemaal) meer op films kunnen gaan lijken (mijlpaal: max payne op pc, en metal gear solid 2 op ps2), maar dit is niet voor elke game weggelegt.

Persoonlijk denk ik dat er veel toekomst zit in mmog, en daarnaast blijft ook de singleplayer ervaring op een meer cinematische wijze bestaan.

Nog zat ruimte voor verdere evolutie lijkt me :)

Gameplay is iets wat niet kan evolueren, maar gewoon simpel elke keer opnieuw moet worden uitgevonden. Anders verliest de game en vervolgdelen zn gameplay (ok voor vervolgdelen is enige verbetering wel mogelijk, maar naar een poosje wordt het toch meer van het zelfde).
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat er nog genoeg creative minds rondlopen op deze aardkloot.

• DarkShadow

Je ziet dat dit steeds meer komt, het begon in singleplayer in het klein met h&d, toen in de multiplayer in het klein met mohaa, world war II online kwam een paar jaar te vroeg, het had beter gemoeten. En nu zijn we toe aan battlefield 1942 met 64 man, en voertuigen etc.
Voor 5 jaar terug droomde ik hier nog van, om de landing na te spelen. Wie weet wat we over 5 jaar wel niet hebben.

• GTA3
  • Niet online

Met skillz is er al een spel, een shooter met skillz enzo, superrealistisch, hij heet : Team Factor

• DarkShadow
Team Factor schijnt toch te zuigen??
OF moet ik toch maar eens een demo downen.

Naja america's army belooft ook een stap in de goede richting te worden!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

als je over 5 jaar een nieuwe videokaart koopt dan krijg je geen videokaart maar een nieuwe implant in je achterhoofd, je weet wel zo'n lekkere dikke scart plug :)daardoor krijgen je hersen de info door en die vertalen dat door dmv een beeld en gevoel... reken maar dat iedereen dan bij tekken 12 of virtua fighter 14 de moeilijkheid op "beginner" zet ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou weleens willen zien dat ik in een real life achtbaan zit, als de Efteling is een keer per ongeluk dicht is ofzo. Je weet wel, die spanning als je bovenaan bent en dan naar beneden flikkert...alleen je voelt de G-Force niet dan maja.

Verwijderd

knock knock, the matrix has found u, over 5 jaar zullen we spellen spelen die net zo mooi eruit zullen zien als de special effects die nu in films gebruikt worden. over 20 jaar staan we elkaar op een holodeck te fraggen, let op mijn wijze woorden! binnen 20 jaar! :9~

Verwijderd

Ik zou niet weten hoe het over 5 jaar uit zou moeten zien. 5 jaar geleden droomde ik niet eens over games als MOHAA. Dus Teslaatje wacht gewoon gezellig af.

Verwijderd

Hmm, misschien zoiets? :9 (ingame uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://www.execpc.com/~mlee1/art/ffm10.jpg

(klik voor full size)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 12:32 schreef GTA3 het volgende:
Realiteit is the key. Gewoon, een echte werled hebben, met echte mensen enzo, republik revolution is zo'n spel, het is een stad met 10000000 inwoners die zelf een eigen character hebben enzo. Je moet in dat spel een politieke partij vormen doormiddel het zorgen van aanhangers en zo de republiek over te nemen, echt mooi en koel.
Een soort tycoon jah, bruut.

Dat je ook moet leren, een uur ook echt een heel uur echte tijd is, dat je onderop begint... /me droomt verder

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:50 schreef Loempia het volgende:
Hmm, misschien zoiets? :9 (ingame uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://www.execpc.com/~mlee1/art/ffm10.jpg

(klik voor full size)
dat is altijd moeilijk te zeggen, ant elke keer als ik een spel zie dan denk ik in de zin van Žhet kan niet mooierŽ maar toch zie je dan later dat het nog veel mooier kan..
maar dat plaatje van Final Fantasy zou wel heel goed kunnen, ziet er wel realistisch uit

• ZiegoM
  • Laatst online: 08:43

ZiegoM

Yammie R1

Ik verwacht een soort real-life game waarin je een nieuw leven begint in een virtuele (online) wereld. De hele aardbol gaat masaal dit spel spelen en je ziet echt iedereen thuis komen van zn werk en dan weer ff verder met zijn dubbelleven.

Dit spel is ook het einde van de wereld: Mensen willen geen echt leven meer en doen alleen nog maar het spel.

\_Specs_/

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik verwacht eigenlijk dat binnen afzienbare tijd de overstap van polygonen naar realtime raytracing wordt gemaakt. Dan worden dingen als die Final Fantacy omgevingen realtime mogelijk.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 14:28 schreef Eraser127 het volgende:
nou, iets als SoF2 met VR lijkt me errug :9~

VR: je hebt een VR bril op, loopt op een loopband en schiet met een 'echt' wapen in je hand :)
Ik denk dat het niet echt zo veel opschiet over 5 jaar. Het gaat er niet om wat er dan mogenlijk is maar meer om wat de gemiddelde consument kan (en wil) uitgeven aan het digitale gebeuren. Het kost enorm veel tijd om de veranderingen te krijgen waar we allemaal stiekum van dromen. Iets komt er uiteindelijk pas echt (betaalbaar) als de massa het aanschaft (zie b.v. mobiele telefoontjes).

Als iemand trouwens iets kan zeggen over de ontwikkeling van VR-brillen dan hoor ik het graag. Het zou het mooist zijn als die reactie gepost wordt in de toppic:

8-) Spielerij / Wanneer komen die VR-helmen nu eens?

Dit om deze topic niet te veel uit de koers te laten varen.
Pagina: 1