MMore cd's maar op 12 speed?

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27
He mensen,

Ik heb vandaag een spindeltje gehaalt van die mmore multispeed (1-32x) cd's maar in nero kan ik maar tot 12x branden terwijl mijn fikker 24x is. Wie weet hoe dit kan?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Je haalt nooit het maximale, tenzij je alleen data brandt. En je kan het maximale van je CDrretjes natuurlijk sowieso niet overschrijden.

• Webgnome
euhm ik bedoel dat ik kan kiezen voor maximaal 12x terwijl er op die cd'tjes staat dat ze multispeed zijn.

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
help?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

je moet een hokje uitvinken ergens in nero
staat wel in de search

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 00:37 schreef RaViN het volgende:
Je haalt nooit het maximale, tenzij je alleen data brandt. En je kan het maximale van je CDrretjes natuurlijk sowieso niet overschrijden.
ow?
bak hier 24X MAX cdtjes lekker op 32 speed hoor :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
ten eerste: MMore sux :P ;)

maar dit komt door de beveiliging die ingebouwd zit in je writer, zodat je nooit cdtjes sneller beschrijft als waarvoor ze gecertificeerd zijn.
Maar soms is het zo dat je brander de nieuwere soorten media nogniet kent, en dan kiest hij dus een lage snelheid...

Je kunt dit oplossen door de beveiliging gewoon ff uit te schakelen :)

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

M4rtijn

Spinnin' around

Ik ken de MMORE recordables alleen als grote bagger. Die krengen heb ik vaak uit elkaar zien spatten, doordat ze niet stabiel draaien!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je brander (niet Nero, die luistert alleen maar naar je brander) wil niet sneller schrijven dan 12x op die plaatjes. Je kan de beveiliging wel uitschakelen en sneller schrijven, maar dan is wel de kans groot dat je je plaatjes niet meer kan teruglezen. Je kan dit eens proberen, maar ik zouy verder op 12x branden en de volgende keer andere platen kopen.

• Webgnome
en hoe zet ik dat uit? is dat justlink ofzo?

Strava | AP | IP | AW

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Niet uitzetten. Tenzij je cd's versplinterd uit je brander wilt peuren. MMore is zwak wat snelheid betreft. Ik kan ze maximaal op 16 speed branden, bij 32 knappen ze al. Rotzooi!

©zweitausendundsechs

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

MMore = LLess... >:)

Brand hier TDK CD-R Reflex Ultra gewoon op 48X en dat gaat goed.
Zet je die smartburn aan, dan gaat 'íe eigenwijs op 24X..

[edit]

Mmm, vreemd....

Brand nu een Maxell CD-R 74XL en die brand 'ie wel met smartburn aan op 48X in 2:51 minuut.. :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het hangt van je brander af, in principe hebben moderne branders een soort database in de firmware zitten die aangeven op welke snelheid ze CD-R's mogen schrijven wil de CD-R nog goed leesbaar zijn. Het kan zijn dat hij de MMore maar op die maximumsnelheid wil schrijven.

Soms kan een nieuwe firmware ook helpen, omdat de brander dan meer Media weet te herkennen.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Angels2
Ben het met Snikker eens. Zo wordt het gedaan. Dus als je drive 12x wil op je zogezegde 24x platen, dan 12x gebruiken. Behalve als je ze achteraf niet meer wil lezen.
Iedere CD-R prtoducent maakt andere CDs, dus het is volkomen normaal dat sommige plaatjes wel en andere niet op de aangegeven snelheid branden. Als er SmartBurn staat, kan je dat uitzetten, maar als het dan niet leesbaar is wat je schreef, dan is het je eigen schuld.
Dus: afhankelijk van producent plaat en brander.
Firmware upgrade kan soms helpen.
"Ik kan 48x branden op 12x plaatjes". Kan ik ook, is niets aan. Die plaatjes teruglezen (ook binnen een week of maand), dat is andere koek. Laat je dus niet verleiden tot het uitzetten van smartburn (of aanverwanten) en doe wat je brander je vertelt.

Verwijderd

had eerst ook pro store cd's (mediamarkt 4 euro :)) die fikken bij een maat van mij op 16x.. bij mij op 12 max.. :?

• Angels2
Phantom, welke brander heb jij en welke je maat?
Trouwens, van Pro Store heb ik nog nooit gehoord. Wie maakt die CDs?

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Mmm, rare toestanden.. :7

Ik had het gisteren toch over die Maxxell-cdr's.. (die overigens 16X compatible zijn...)
Nu valt mij op dat mijn Lite-on ze de ene keer op 24X wil branden, maar de andere keer een exemplaar uit hetzelfde doosje op 48X gaat bakken... :?
Dit allemaal met Smartburn gewoon aangevinkt in Nero.
(raar heb het idee dat Smartburn zit te slapen ofzo, of de ene keer wel werkt en de andere keer niet..)

IK heb ff met scandisk van CD-Speed na-gekeken, en die 48X bevat inderdaad fouten... :(
Die 24X weer niet.
Heb ik er net weer eentje uit hetzelfde doosje gepakt, wilde hij ook op 48X gaan branden.
Heb ik even een stokje voor gestoken, en hem voor de grap gewoon op 16X gezet. >:)

Resultaat in Cd-Speed 1 geel blokje, dus damaged... vreemd... :?

Het zijn zilverkleurige Cdr's van Maxell, eerder had ik altijd goudkleurige en die waren volgens mij dus veel beter.

Maar ter info nog ff, die TDK CD-R80 Ultra Reflex...
Diegene waar ik het in mijn bovenste post over had, die waren 12X compatible en werden dus op 24X gefikt met Smartburn aan.
De TDK's die ik nu heb zijn 24X compatible en die brand Nero met Smartburn aan gewoon op 40X zonder fouten. :)

Hebben jullie dat ook trouwens met Scandisk bij CD-Speed,
dat het laatste blokje altijd rood is..? (unreadable)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
als ik ga branden hoger dan wat op het doosje staat vaak bij wat mindere merken merk ik het met het opstarten van autorun al :) lang zo snel niet dus ik haal alleen nog maar platium :)

• Angels2
Dat is normaal omdat je drive moeilijkheden heeft om de plaat te lezen en dus langzamer gaat draaien.
Oorzaak: slechte brandkwaliteit.
Gevolg op korte termijn: langzamer lezen.
Gevolg op langere termijn: niet meer leesbaar.
Dus: Snel branden is niet altijd goed.

Trouwens: Platinum (die bedoel je toch) is nu echt niet bekend om zijn kwaliteit van CDRs.
Pagina: 1