Toon posts:

abit kg7r problemen in het nederlands !! :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry van die eerste engelse post, heb die post op meerdere forums gezet en was ff vergeten dat dit een nederlands forum is :D

vertaling:

heb juist een nieuwe abit kg7 raid .. heb een amd athlon 1400 + 512 ddr (256x2) ingestoken

heb alles aangesloten, inclusief een harde schijf waar al win2k opstond van een andere pc, ik had verondersteld dat win2k gewoon de nieuwe hardware zou overnemen en installeren, ik zou kunne zweren dat ik dit ooit nog gedaan heb.

als ik win2k opstart, krijg ik dit : the file ntoskrnl.exe is missing or corrupt pls install a new copy of this file

dan maar besloten om win2k of xp terug erover te installeren. als ik vanaf een boot diskettje start krijg ik de error, command.com is missing ...

nu als ik het zelfde disketje, met dezelfde disk drive + zelfde hd op een ander mobo steek, werkt het perfect ...

dan maar booten van een een cdtje, win2k en xp geprobeert.
bij winxp krijg ik dit, "pls press any key to boot from cd", doe ik dan .. en dan reboot hij zomaar ineens. Met de win2k cd geraak ik wel in het blauwe install menu, maar na enkele seconden reboot hij ook zonder iets te zeggen.

het rare van dit al is, die cd's/disketten werken perfect op een andere box, met dezelfde cdrom / disk drives, zelfde kabels, het enige verschil is de cpu/mem/mobo.

sinds ik niet in dos kan booten kan ik de bios ook niet updaten. ben ten einde raad, heb zowat alles geprobeert, en krijg telkens de raarste resultaten. ik zou idd mijn hd kunne formatten en dan clean beginnen, maar dan verlies ik teveel data die ik op dit moment niet ergens anders kan zetten. plus niets wijst erop dat het iets met het bestaande OS op de hd te maken heeft, sinds de pc gewoon reboot na het kiezen voor vanaf cd te booten... heb dit mobo juist gekregen in ruil voor een abitkg7 die doorgefikt was. zou dus perfect in orde moeten zijn, althans volgens de winkel. het zou natuurlijk ook kunnen dat toen het vorige mobo doorfikte ofwel de cpu of mem ook beschadigd zijn geraakt.

alhoewel de pc toch "normaal" boot, dus de cpu toch zou moeten werken, 1 latje mem eruit halen, en ze daarna nog is verwisselen maakt ook niks uit. dus ..

zoals ik al zei ten einde raad.

enige voorstellen ?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

even die hd in een andere bak hangen, zaakje kopieeren en formatteren, install doen, netwerk enzo en data terug zetten

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
die mogelijkheid heb ik dus spijtig genoeg niet ..

en dan nog, zoals ik al zei, waarom wil hij niet van disk/cd booten, heeft toch niets met die hd te maken, ofwel ?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Daar ging het mij ook ff niet om, maar puur om toch even de data te bewaren en het is misschien best mogelijk dat op een of andere vage wijze je hd roet in het eten gooit, lijkt me stug trouwens, enfin, er is volgens mij iets mis met je mobo, laat het eens testen ofsow, fabrikanten en leverancier hebben daar speciale apparatuur voor enzo, misschien kost het wel wat, maar dat weet je waar het aan ligt, min of meer

edit

zou idd kunnen dat je cpu is doorfikt of mem, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk. BTW, je hebt em toch niet overgeclocked? En zo nee, zet alle instellingen es wat lager, multiplier, voltage enzo, werkt misschien ook wel

/edit

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
nooit overclocked, en instellingen lager zetten hebben we ook al gedaan

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Waarschijnlijk een combinatie van allemaal bijna kappotte onderdelen. Als ik jou was zou ik alles terugsturen en nieuwe mem etc. vragen. Ik hoop voor je dat het nog allemaal binnen de garantie periode is

Pagina: 1