ik heb een mini copper orb op m'n TB1400 maar ik wou een andere koeler en dus na beetje zoeken kwam ik bij de Vulcano 7+ het leek me wel een goeie koeler... toen ik de vulcano 7+ erop had gezet wou me pc niet opstarten met 1400mhz. toen heb ik hem op 1300mhz gezet en windows wilde wel opstarten. maar wel met een temp van 64C
is dit een dikke miskoop
en hoe kan het dat ik hem niet kan draaien op 1400mhz en als ik me mini cobber orb erop zet draait tie wel op 1400mhz... (heb 400 watt voeding)
Het lijkt er heel erg op dat je de cooler verkeerd hebt gemonteerd. Zo'n Vulcano 7+ is toch echt wel beter dan een mini copper orb...
Probeer de cooler er dus een goed op te zetten...
Dan heb je toch waarschijnlijk je volcano of niet goed aangesloten of je hebt hem op de verkeerde stand staan. Dit is echt vreemd. Hij moet het echt ruim winnen van jouw mini copper orb. Probeer het nog eens en zorg ervoor dat je zeker weet dat ie goed zit en dat de fan op genoeg snelheid draait. Succes ermee.
ja hij zit echt muurvast erop hoor en ik heb hem al op alle manieren aangesloten.. op 12 volt (max speed) word me cpu dan 64 graden... op 1300mhz dan... op 1400mhz start windows niet eens...Op maandag 01 juli 2002 23:33 schreef SH007 het volgende:
Het lijkt er heel erg op dat je de cooler verkeerd hebt gemonteerd. Zo'n Vulcano 7+ is toch echt wel beter dan een mini copper orb...
snelheid zit rond de 6200 a 6300 dus das wel okee... ik haaaat me TB1400 echtOp maandag 01 juli 2002 23:34 schreef M v Akkeren het volgende:
Dan heb je toch waarschijnlijk je volcano of niet goed aangesloten of je hebt hem op de verkeerde stand staan. Dit is echt vreemd. Hij moet het echt ruim winnen van jouw mini copper orb. Probeer het nog eens en zorg ervoor dat je zeker weet dat ie goed zit en dat de fan op genoeg snelheid draait. Succes ermee.
zit je clip er niet verkeerd op? draai hem eens 180°, zodat het drukpunt van de cooler op je core komt te duwen.
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
nee kan niet... zit aan de goeie kant... aan de andere kant zitten condensatoren...Op maandag 01 juli 2002 23:39 schreef Evil_Homer het volgende:
zit je clip er niet verkeerd op? draai hem eens 180°, zodat het drukpunt van de cooler op je core komt te duwen.
Verwijderd
Die Vulcano 7+ doe thet goed op mijn Athlon Xp 1700+
Dus volgens mij zit ie nie goed, of te veel koelpasta misschien.
Dus volgens mij zit ie nie goed, of te veel koelpasta misschien.
ook extra andere fans erin?Op maandag 01 juli 2002 23:59 schreef narfpower het volgende:
raar kep hier 39* met de Vulcano 7
oke sorry haha had het koelblok verkeerd om... ik keek even en ik zag dat de onderkant niet overal even hoog/laag is dus ik kijk ff naar dat beugeltje en ik zag zo dat als ik het koelblokkie nou eens om zou draaien dat dan het meeste druk in het midden zou komen en nu... kast dicht (normaal met me mini copper orb "altijd open anders 'alarm') en nu dus 58 graden op 7 volt
(medium fanspeed)
Verwijderd
uh ja van me overgeklokte GF2 MX en 3 casecoolersOp dinsdag 02 juli 2002 00:00 schreef erikv1983 het volgende:
[..]
ook extra andere fans erin?
zal het daar wel aan liggen...Op dinsdag 02 juli 2002 00:09 schreef narfpower het volgende:
[..]
uh ja van me overgeklokte GF2 MX en 3 casecoolers
dit is nog heel veel hoorOp dinsdag 02 juli 2002 00:03 schreef erikv1983 het volgende:
oke sorry haha had het koelblok verkeerd om... ik keek even en ik zag dat de onderkant niet overal even hoog/laag is dus ik kijk ff naar dat beugeltje en ik zag zo dat als ik het koelblokkie nou eens om zou draaien dat dan het meeste druk in het midden zou komen en nu... kast dicht (normaal met me mini copper orb "altijd open anders 'alarm') en nu dus 58 graden op 7 volt(medium fanspeed)
ik heb er ook een gehad weg gegaan voor wc
maar die hiel mijn dondervogel 1400 @ 1600 mooi op 40 graden en 45 graden stresed
wat voor pasta zit er tussen ??
en die 10 gaden verschil licht echt niet aan een paar chase fans hoor kan op zijn max net 5 graden scheelen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
ja zal er nog ff wat koelpasta tussen doen... had er al wat op gedaan maar heb nu alweer dan die dan die dan die enz koeler opgedaan dus zit zo te zien niet echt wat op..Op dinsdag 02 juli 2002 00:13 schreef Shunt het volgende:
[..]
dit is nog heel veel hoor
ik heb er ook een gehad weg gegaan voor wc
maar die hiel mijn dondervogel 1400 @ 1600 mooi op 40 graden en 45 graden stresed
wat voor pasta zit er tussen ??
en die 10 gaden verschil licht echt niet aan een paar chase fans hoor kan op zijn max net 5 graden scheelen
zo dun mogelijk en ook een tip zorg er voor dat er geen vet op de proc nog de koeler zit want dit kan voor zulke temps zorgenOp dinsdag 02 juli 2002 00:19 schreef erikv1983 het volgende:
[..]
ja zal er nog ff wat koelpasta tussen doen... had er al wat op gedaan maar heb nu alweer dan die dan die dan die enz koeler opgedaan dus zit zo te zien niet echt wat op..ff dun laagje erop doen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
nu + koelpaste 56 graden... oke extra fans erin zette dus... is ook 1 dichte bende die kast van mij 
oja hoe kan ik aan de ide kabels zien wat voor type het is? snelheid enzo? (sorry offtopic)
oja hoe kan ik aan de ide kabels zien wat voor type het is? snelheid enzo? (sorry offtopic)
Ik ondervind ook hoge temps met de volcano 7+..
AMD XP 1800+ @ 1533mhz
Stressed met een behoorlijke case temp van 38C dan word de cpu 56c.. Dit op 6500rpm.
Denk dat ie niet goed zit ofzo.
Misschien moet je de onderkant van je koeler en je core oppervlak schoon poetsen en dan een heel dun laagje koelpasta opnieuw aanbrengen.
Als dit helpt dan hoor ik het graag want dan doe ik pas moeite met mijn kast compleet uit elkaar halen.
AMD XP 1800+ @ 1533mhz
Stressed met een behoorlijke case temp van 38C dan word de cpu 56c.. Dit op 6500rpm.
Misschien moet je de onderkant van je koeler en je core oppervlak schoon poetsen en dan een heel dun laagje koelpasta opnieuw aanbrengen.
Als dit helpt dan hoor ik het graag want dan doe ik pas moeite met mijn kast compleet uit elkaar halen.
gedaanOp dinsdag 02 juli 2002 00:37 schreef Semetrix het volgende:
Ik ondervind ook hoge temps met de volcano 7+..
AMD XP 1800+ @ 1533mhz
Dat kan ik zelf ook wel typen hoor: CME->DOC
probleem is opgelost, volgende probleem. Hoe maak je core schoon ? Is nagellak remover een goed idee ?
dikzak
pure alcohol..das besteOp dinsdag 02 juli 2002 12:34 schreef Chello200 het volgende:
probleem is opgelost, volgende probleem. Hoe maak je core schoon ? Is nagellak remover een goed idee ?
Heb zelf ook een TB1400 en een Volcano 7+, die wordt op stand Low idle 48 graden. Dus je hebt iets verkeerds gedaan. Gewoon ff je core schoonmaken met Wasbenzine of pure alcohol. Dan Arctic Silver II er heel dun op smeren, dan de koeler erop. En klaar is kees!!