Toon posts:

[dig video bewerking]Tekenen in Video?

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een beetje rond gezocht maar kan het niet vinden. Ik zoek namelijk een programma waarmee ik pijlen en zo kan tekenen in de video (zoals bij sport weleens te zien is). Het is namelijk om een video te maken over sport waarbij ik allemaal tips kan aanbrengen in de video zelf.

Welk programma kan dit?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Dat zal nog niet meevallen dat gaat normaal met een overlay. Ik ken wel wat proggies maar zou niet weten waar je dat makkelijk mee kan voor consumenten :?

Ben wel benieuwd of iemand een brilliant idee heeft :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik heb wat gekliert met een tv-in en tv-out daar overheen een zelf gebakken programmatje die de chroma key van de tv kaart als achtergrond had. Ik had zelfs scrollende text... en probeer dat maar is zonder computer flikker naar de video te krijgen :r

Zou je Adobe Aftereffects hier niet voor kunnen gebruiken?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ja opzich kan het daar wel mee maar of dat nou snel en handig is ? Maar ja ik heb niet echt een beter idee :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Als je dit van te voren in de video-file wil meerenderen dan kun je Adobe Premiere gebruiken. Door een alpha-opacity plaatje te gebruiken waar de pijlen alvast op de juiste positie staan aangebracht.

Zou je het in real-time willen doen dan heb ik helaas geen flauw idee.

Download my music on SoundCloud

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

als je over een tv-in/out beschikt is het redelijk snel te maken en kan het ook zeker mooi gebeuren.

Gewoon een paar functie toetsen in bakken en klaar is kees.

realtime == overlay >> chromakey op pc instellen

Verwijderd

Topicstarter
als je over een tv-in/out beschikt is het redelijk snel te maken en kan het ook zeker mooi gebeuren.
Gewoon een paar functie toetsen in bakken en klaar is kees.

realtime == overlay >> chromakey op pc instellen
Ik heb geen tv-in alleen tv-out en firewire. Kun je het trouwens iets gedetailleerder uitleggen (beetje newbie op videobewerking gebied)

Het liefst doe ik het real time, waarbij je een soort overlay gebruikt. Als ik een frame moet bewerken kan ik net zo goed een foto ervan maken en daarna lles tekenen.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ff vraagje: wat voor apparatuur gebruik je om te editen? prof video recorders? DV?
wat je kunt doen is namelijk het volgende:
-je tekend de pijlen etc en maakt alsware sheets, waneer je gewoon afspeeld
-je herhaalt dit proces alleen laat je nu een recorder mee lopen die je computer output opneemt en je drukt op bijvoorbeeld spatie als er een nieuw beeld komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik DV en was van plan alles op cd'tje te zetten of eventueel VHS om te gebruiken bij mijn theorie lessen. Ik wil dus zelf materiaal maken.

Jouw methode is wat omslachtig maar zou eventueel kunnen maar het wordt wel moeilijk timen in een wedstrijd om de sheets op tijd te plaatsen. Voor korte stukjes video kan het wel goed zijn.

(welk prog om sheets tijdens een video erover te laten zien?)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

dan kom je toch op adobe premiere uit met plaatjes die je over de video heen legt...

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Video Paint in MediaStudio Pro 6.5. :)

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Pinnacle Commotion Pro
Is gemaakt voor dit soort dingen, wordt in veel films ook gebruikt zoals bijv. gladiator enzo. Gewoon 2D tekenen over video met brushes enzo kun je heel easy doen. Met dit pakketje kun je ook kabels/touwtjes wissen zodat je dingen kunt laten vliegen :) (of net als in the matrix over muren lopen :P)

Als je nog geavanceerder bezig wilt zijn moet je Combustion maar es proberen (crouching tiger hidden dragon, titanic etc. is daar ook voor groot deel mee ge-postprod.) en wordt voor veel dingen ingezet in de filmindustrie

In God I trust, everyone else pay cash.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Als je het real-time wil doen, ben je echt veel geld kwijt. De simpelste manier is in adobe premiere ofzo de film transparant maken en via paint ofzo een pijl tekenen die je als ondergrond gebruikt.

Ulead MSP heeft een ingebouwd tekenprogramma, maar daar moet je het volgens mij beeldje voor beeldje doen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 01 juli 2002 23:20 schreef Zarar het volgende:
Ik heb ff een beetje rond gezocht maar kan het niet vinden. Ik zoek namelijk een programma waarmee ik pijlen en zo kan tekenen in de video (zoals bij sport weleens te zien is). Het is namelijk om een video te maken over sport waarbij ik allemaal tips kan aanbrengen in de video zelf.

Welk programma kan dit?
Adobe After Effects

Pinnacle Commotion

Discreet Combustion

Anders layers maken in photoshop en die over je video heenzetten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Oké kan ik aan de slag, bedankt!
Pagina: 1