Probleem file sharing XP<-->W98 SE

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 11:59

robbydw

live your life

Topicstarter
Ik heb deze topic zojuist ook al geplaatst, echter ik kan hem niet meer vinden in dit forum.

Nogmaals mijn probleem:
Ik heb twee W98 SE machines en één Windows XP NL (PRO) PC.
Op één van de W98 PC's is mijn ADSL verbinding aangesloten en deze verbinding is gedeeld dmv Winproxy. Op alle 3 de PC's werkt de inet verbinding goed.

Echter het file sharen is een probleem. Van alle 3 de PC's heb ik de HD's geshared. Het is geen probleem om de schijven van de W98 PC's te benaderen vanaf zowel XP als 98 Machines. Echter met de W98 PC's is het onmogelijk om de HD van de XP machine te radplegen. De volgende melding verschijnt als ik kies voor start-> uitvoeren-> \\mainserver : Geen toegang tot "mainserver"(is naam van de XP PC) Dit apparaat bestaat niet op het netwerk.

Wat is hier de oplossing voor?

Geen commentaar

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eerst eens in je ouwe topic: [topic=539783]

Klik op je username om je oude topics te zien.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Probeer dit eens voor de gein op je XP machine: Windows xp netwerk prob
Netbios over TCP forceren, sinds ik die aan heb staan heb ik zelf geen problemen meer met W98->XP connecties..

Pvouput live

Verwijderd

Heb je de gebruikersnamen waarmee je op je win98 machines inlog, ook op je XP machine als gebruiker toegevoegd (zelfde gebruikersnaam/wachtwoord) :?

• Krypt
Dan zou ie toch een request moeten krijgen voor Username & password voor de IPC$ share?? Als ie die niet krijgt moet er iets ms zijn verbinding oid.. (denk ik)

Pvouput live

Verwijderd

Gebruikt de XP machine misschien NTFS partities?
Die kan 98 volgens mij niet lezen

• Krypt
NTFS maakt niets uit.. het werkt toch via de redirector service van je serverende computer... werkt dus gewoon..

Hoe wil je anders verklaren dat je in een W9x-NT netwerk kan connecten naar je NT server en dat daar ook rechten op staan...

De redirector service spuugt het in normaal leesbare taal uit voor je ontvangende pc.. de client doet niets met die rechten, de server wel..

Pvouput live

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 23:07 schreef Krypt het volgende:
Probeer dit eens voor de gein op je XP machine: Windows xp netwerk prob
Netbios over TCP forceren, sinds ik die aan heb staan heb ik zelf geen problemen meer met W98->XP connecties..
Heb gekeken bij de geavanceerde opties maar kan de instelling die jij bedoeld niet vinden. Daarnaast, ik heb aan de hand van de info die Winproxy heeft gegeven handmatig IP nummers opgevoerd op de andere 2 PC's (1XP en 1W98 PC). Voordat ik Winproxy had geinstalleerd kreeg ik wel contact met mn schijven van de XP machine.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 23:36 schreef ULTRA_DMA het volgende:
Heb je de gebruikersnamen waarmee je op je win98 machines inlog, ook op je XP machine als gebruiker toegevoegd (zelfde gebruikersnaam/wachtwoord) :?
Zowel op de w98 PC waar mijn inet verbinding binnenkomt als op de XP PC log ik aan met "administrator" en vervolgens hetzelfde password. Dat moet volgens mij voldoende zijn.

Geen commentaar

• Krypt
Heb je wel goed gekeken?? moet er toch wel echt staan hoor..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/krypt/Netbios.JPG

Pvouput live

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Je kan NetBui (volgens mij schrijf je het anders) installeren op de computers als je dat nog niet hebt. Bij win98 kan je dat via de netwerkopties, bij XP moet je het van de installatie CD afhalen.

Hier zijn meerdere topics over geschreven

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 10:01 schreef Krypt het volgende:
Heb je wel goed gekeken?? moet er toch wel echt staan hoor..
Dit gebruik je toch alleen wanneer je automatisch een IP adres laat toewijzen? Dat begreep ik tenminste uit het verhaal van jou.
Of kan dit ook de oplossing zijn wanneer IP adressen zelf zijn opgegeven zoals in mijn geval? Dan zou dat idd de oplossing kunnen zijn.

Geen commentaar

• Krypt
If Static IP address is used or the DHCP server does not provide NetBIOS setting, enable NetBIOS over TCP/IP
Je kan het proberen dus, bij sommige DHCP servertjes gaat het fout.. vooral bij non-windows DHCP servers. Maar het moet blijkbaar dus ook als je een statisch adres hebt ingevuld..

Pvouput live

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Het werkt nu eindelijk. Heb handmatig IP adres aangeven gewijzigd in automatisch en nu werkt het ineens. Voorheen was dit ook gene optie. Snap er nix meer van maar goed.

Nou ja ik zeg het werkt, bijna helemaal. Vanaf beide W98 PC's kan ik de XP schijven benaderen. Echter op 1 van die PC's is het na ongeveer een kwartiertje weer gebeurt. Krijg dan weer de melding: Dit apparaat bestaat niet op het netwerk.

Dit terwijl ik de XP bak nog wel kan benaderen vanaf de andere W98 PC...

Wat doe ik fout :?

Geen commentaar

Verwijderd

ik heb ook dit probleem alleen dan zien ze elkaar niet (Win98 SE & WinXP prof) kben er ook nog niet uit wie kan ons helpen?

Verwijderd

haal t vinkje bij authentication onder je netwerk instellingen bij xp ff weg, waarschijnlijk verhelpt dat je probleem wel...
en natuurlijk de standaard dingetjes.. (kan je m pingen, kan je naar de share connecten met net use, ip config checken, etc. algemene netwerk dingen)
Pagina: 1