Ik begin binnenkort bij een nieuwe baas, daar moet ik nogal wat rijden. Nou zat ik er in eerste instantie aan te denken om een PDA met gps te kopen, maar ik heb al een nieuwe laptop die ik eigenlijk ook wel als plattegrond kan gebruiken. Ik heb de search bekeken, echter waren alle postings redelijk gedateerd en ga ik er vanuit dat deze technologie al weer aardig verbeterd is.
Oke wat wil ik:
- Software: routeplanner waarin ik minimaal 25 adressen in kan voeren en dat hij de snelste route berekend. Gesproken beschrijving op basis van gps. en regelmatig updates via i-net met files, wegopbrekingen e.d.
- PCMCIA gps module, mag eventueel USB als dat veel goedkoper of beter is.
Nou ben ik via google nog wat sites tegengekomen die spreken over een gps handmodule, die ook mail kan versturen en ontvangen via de ORBCOMM sateliet... Is er ook een pcmcia of usb module die dit kan?
Bovendien vraag ik me af of je een bepaald abbonement moet afsluiten om gebruik te mogen maken van die gps satelieten of dat dat bij de aanschaf al betaald is.
Graag hoor ik jullie tip & ervaringen!!!
Oke wat wil ik:
- Software: routeplanner waarin ik minimaal 25 adressen in kan voeren en dat hij de snelste route berekend. Gesproken beschrijving op basis van gps. en regelmatig updates via i-net met files, wegopbrekingen e.d.
- PCMCIA gps module, mag eventueel USB als dat veel goedkoper of beter is.
Nou ben ik via google nog wat sites tegengekomen die spreken over een gps handmodule, die ook mail kan versturen en ontvangen via de ORBCOMM sateliet... Is er ook een pcmcia of usb module die dit kan?
Bovendien vraag ik me af of je een bepaald abbonement moet afsluiten om gebruik te mogen maken van die gps satelieten of dat dat bij de aanschaf al betaald is.
Graag hoor ik jullie tip & ervaringen!!!