Toon posts:

[js] Info over ActiveXObjecten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
var fileSystem = new ActiveXObject('Scripting.FileSystemObject');
var exel = new ActiveXObject('Excel.Application');

Hierboven 2 voorbeelden. Bij allebei krijg je een object terug. Maar hóe kun je weten welke waarden je bij het eerste argument kunt meegeven (dus bijv. Scripting.FileSystemObject en Exel.Application)?

En als je eenmaal achter de naam bent gekomen, hoe weet je dan welke methoden en eigenschappen het object heeft? :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar die had ik zelf ook al gevonden ;)

Maar wat ik dan dus niet snap, hoe kun je vinden welke objecten ActiveXObject kan aanmaken? Hoe moet je dat zeg maar weten, is dat ergens te vinden welke hij allemaal aankan?

Die 2 objecten waren maar een voorbeeld van een ActiveXObject.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

waar heb je het voor nodig?
ik weet er niet superveel van af, maar volgens mij zijn het er een heleboel :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet nu persé nodig, maar ik vroeg me zo is af wat de logica van die naamgeving bij ActiveXObjecten is ;) En als ik weet welke objecten er bestaan kan ik ze misschien leuk gebruiken :7

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 22:58 schreef Triyazo het volgende:
Ik heb het niet nu persé nodig, maar ik vroeg me zo is af wat de logica van die naamgeving bij ActiveXObjecten is ;) En als ik weet welke objecten er bestaan kan ik ze misschien leuk gebruiken :7
Dat hangt geheel van het programma af. Als ik een verbinding leg met het object ApplicationWord dan heb ik een aantal argumenten/dll's tot mijn beschikking waaronder, convert, import, print, saveas, open, mailto, etc.

Dit zijn functies die in het programma zijn geprogrammeerd en zodoende aanspreekbaar zijn indien mogelijk gemaakt door het object.

Argumenten zijn dus niet zozeer opvraagbaar, maar komen aan de orde door documentatie van de objecten en beschikbaarheid binnen de functies hiervan.

Verwijderd

Topicstarter
Een soort API dus? Als ik dat woord tenminste goed begrijp.

Er staat me bij dat er programma's zijn die díe dll's kunnen doorzoeken? Zodat je weet welke methodes/eigenschappen zijn. Of is dit onzin? Zoekt vast op google.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 23:08 schreef Triyazo het volgende:
Een soort API dus? Als ik dat woord tenminste goed begrijp.

Er staat me bij dat er programma's zijn die díe dll's kunnen doorzoeken? Zodat je weet welke methodes/eigenschappen zijn. Of is dit onzin? Zoekt vast op google.
Nee is geen onzin, ik gebruik daar zelf oleviewer voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dat is wat ik zocht! *D
Pagina: 1