Toon posts:

Waar op te letten bij PC kopen + enkele vraagjes..

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om begin september een eigen computer te kopen. Nu ben ik natuurlijk al aan het rondkijken wat er zoal te koop is en ben er inmiddels wel uit dat ik zelf wil gaan samenstellen. Een al samengestelde pc voldoet niet aan mijn wensen en is veel te duur wat mij betreft voor wat ik er voor krijg...
Nu heb ik bij MyCom online al een samenstelling gemaakt (http://home.wxs.nl/~weerd634/computer.html) maar daar heb ik nog wel wat vraagjes over:
Hebben mensen hier (vast wel) goede of slechte ervaringen met MyCom, Zijn er nog meer bedrijfjes die aan zelf samenstellen doen, Waar moet ik absoluut op letten en ook vooral zijn er nog nieuwe ontwikkelingen gaande op PC gebied waar ik absoluut meer van moet weten alvorens een pc te kopen?

Wat wil ik? Ik wil gewoon een goede computer kopen die een flink aantal jaartjes meegaat (zeker ruim 3 jaar, met latere upgrades 4/5). Natuurlijk mag het wat kosten (zeg €2000,-) en ook heel belangrijk voor mij is aansluiting op het al bestaande ADSL bij mij thuis. De bedoeling is om een netwerkje te maken (dat moet niet al te moeilijk zijn) en via het netwerkje de ADSL te gebruiken.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik maak namelijk gebruik van een usb modem (jaja.. stom maar bij aanschaf wist ik dat niet) en weet niet of het daarmee ook kan. Zijn er hier dus specifieke dingen waar ik op moet letten???

Eyeopener

PS. Ik kom hier maar zo af en toe dus ik weet niet of dit hier helemaal goed staat op het juiste forum... Maar dit leek mij het beste forum :)

Verwijderd

Hoe wil je dat ADSL gaan delen? Als je het aansluit op jou computer kan je het heel makkelijk delen, vraag het hier maar zodra je je nieuwe pc hebt.

Het beste is om ergens een oud pc'tje vandaan te halen (waar wel USB op zit), en daar je i-net op te delen. Anders moet jou computer de hele dag aanstaan om andere mensen van i-net te voorzien.

Voor de rest ziet dat pc'tje wat je hebt samengesteld er goed uit, heb er niks op aan te merken. Het is waarschijnlijk wel goedkoper als je het zelf bouwt, of als je het iemands anders laat bouwen. Een tip is misschien ook wel een keer langs Paradigit te gaan, die zijn waarschijnlijk goedkoper.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Voor ervaringen met de verschillende (online) winkels kan je het beste even in de Shop survey kijken, ik persoonlijk heb overigens goede ervaring met MyCom.

Verwijderd

[topic=218256/1/50] + de reactie van Morty

Dit topic is gesloten.