Toon posts:

[PHP/JS]slidebar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gemakt die een mp3speler aanstuurt maar nu heb ik nog het volgende probleem:

Voor de volume control heb ik nu een dropdownbox met de waarden 1 tm 100 %... lelijk dus :)

Hiervoor zoek ik een analoge optie zoaks in kmixer/volumecontrol van windhoos.

Het lijkt me dat dit moet gebeuren in java(script).

Iemand enige idee-en hoe ik dit kan verwezelijken ?

Verwijderd

Zelf een maken, aan beide kanten een button met < en > en in het midden aangeven op welk volume dat ie zit. Als er op < geklikt wordt met eentje verminderen en bij > eentje erbij tellen. Lijkt mij de makkelijkste manier..
Je kunt hem dan ook zo gevoelig maken als je wilt (ipv van 1 optellen of aftrekken 0.5 optellen of aftrekken bv)

Verwijderd

of 100 plaatjes van een pixel breed op een rij en dat je er dan op 1tje klikt en dattie zo de waarde aanpast, kun je alleen niet schuiven

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Volgens mij kun je wel een custom scrollbar maken, http://www.xs4all.nl/~peterned/ kan je daar misschien mee helpen. Moet zeggen dat ik er zelf nog nooit naar gekeken heb. Zo'n 'zou wel eens handig kunnen zijn link'

oogjes open, snaveltjes dicht

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zal weinig te maken hebben met php zelf, aangezien het JS gedeelte alleen de uitgevoerde html betreft.
Move P&W -> W&G

Verwijderd

Is op zich wel lastig, omdat je clientside wat uitvoert en deze data moet versturen naar de server.
Je hebt dus een form nodig..

Gewoon een scrollbalk maken die bij een verandering de nieuwe waarde verstuurd (m.b.v. de form uiteraard)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 01 juli 2002 23:23 schreef Tizzwat het volgende:
Is op zich wel lastig, omdat je clientside wat uitvoert en deze data moet versturen naar de server.
Je hebt dus een form nodig..

Gewoon een scrollbalk maken die bij een verandering de nieuwe waarde verstuurd (m.b.v. de form uiteraard)
Precies... Ga je het volume regelen serverside :? :?

Waarom maak je niet gebruik van de streaming afspeelmogelijkheden van Flash?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat de MP3 streaming van de server komt, maar het volume (plug-in) zal toch client-side geregeld moeten worden.
Daar topicstarter al aangeeft dat 'ie daar al een dropdown voor heeft neem ik aan dat die techniek hier niet besproken hoeft te worden.
Ik zou voor een DHTML slider gaan; een layer met daarin weer een draggable layer. Aan de hand van de positie bepaal je dan het huidige volume...

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 09:10 schreef crisp het volgende:
voorbeeldje :)
whoa thank you so much :)

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

Ik heb geen idee hoe zoiets te maken, maar is het niet een idee om een iframe van 15 pixels breed en 100 pixels hoog neer te zetten, met in die frame een transparant plaatje van 1000 px hoog, en dan javascript de positie van de scrollbar te laten verkrijgen? ik heb ooit eens gelezen hoe je dat kan doen met javascript.. (iets met document.frame.scroll.iets ... ik zal nog wel ff zoeken..

(gaat meer om de uitdaging hoor, die van crisp is ook wel een mooie oplossing)

8 bitterballen = 1 byterbal

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 08:22 schreef Bosmonster het volgende:
Ga je het volume regelen serverside :? :?
Ik bedoelde dat die het volume clientside aanpast, maar deze geg. dan wel verstuurd moeten worden naar de server..

/me drukte zich misschien wat ongelukkig uit :?

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een mp3 speler voor op een lan :)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 22:30 schreef C001JU135 het volgende:
het is voor een mp3 speler voor op een lan :)
bij welk bedrijf??
ik zie dat je linux based ben...
ben je toevallig "muziekdoosje" aan het updaten???

wild guess..
Pagina: 1