Eigenlijk wilde ik het meteen posten, maar ik las de NOS-FAQ nog eens door en dacht, ach waarom ook niet, eerst maar eens zelf proberen 
Mijn systeem zag er zo uit:
• Mandrake 8.1 met grafisch lilo opstartscherm
• WinXP
• Win2k
Als ik opnieuw opstart en dan weg loop, start altijd Linux op, dus ik wilde lilo default Windows laten opstarten.
Lilo ziet er zo uit:
• Linux
• Linux 'in veilige modus'
• Failsafe (oid)
• Windows
• Floppy
Toen ik /etc/lilo.conf ging editen en er een backup van maakte, als root, stond er bij default: "linux" en de caption van de windows option was gewoon "windows" dus ik maak van die default "windows" maar toen ik opnieuw opstartte, deed Lilo niets meer!
Ik dacht dat ik dan gewoon een linux promt kon krijgen zodat ik de backup kon terugzetten, maar goed.
Om een lang verhaal kort te maken: hoe moet ik lilo.conf wél editen, nu heb ik namelijk heel Mandrake opnieuw moeten installeren.
Als het makkelijker is dat ik de hele file hier post, boot ik wel ff hoor
Mijn systeem zag er zo uit:
• Mandrake 8.1 met grafisch lilo opstartscherm
• WinXP
• Win2k
Als ik opnieuw opstart en dan weg loop, start altijd Linux op, dus ik wilde lilo default Windows laten opstarten.
Lilo ziet er zo uit:
• Linux
• Linux 'in veilige modus'
• Failsafe (oid)
• Windows
• Floppy
Toen ik /etc/lilo.conf ging editen en er een backup van maakte, als root, stond er bij default: "linux" en de caption van de windows option was gewoon "windows" dus ik maak van die default "windows" maar toen ik opnieuw opstartte, deed Lilo niets meer!
Ik dacht dat ik dan gewoon een linux promt kon krijgen zodat ik de backup kon terugzetten, maar goed.
Om een lang verhaal kort te maken: hoe moet ik lilo.conf wél editen, nu heb ik namelijk heel Mandrake opnieuw moeten installeren.
Als het makkelijker is dat ik de hele file hier post, boot ik wel ff hoor