Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
In een schakelende voeding moet ALTIJD een smoerspoel gebruikt worden voordat de spanning naar de elco's gelijd wordt. Van een schakelende trafo -> schakelende diode komt meestal een meest-ranzige spanning, deze moet even binnen de perken gehouden worden met een smoerspoel. Wat de waarde van deze spoel moet zijn hangt uiteraard van de chakelfreq. en gebruikte spoelopbouw (draad,windingen,spaties,kern) af. Tip. gebruik gewoon dezelfde schakelfreq's in normale schakelende pc voedingen, en kies dezelfde smoorspoel ;-)
Suc6 met de bouw!
Suc6 met de bouw!
Ik bedoelde eigenlijk of het niet nuttig is in een ongeschakelde voeding (trafo met gelijkrichter)...
Maar is het mogelijk om zelf een geschakelde voeding te bouwen?
Maar is het mogelijk om zelf een geschakelde voeding te bouwen?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
Tuurlijk, met voldoende kennis en middelen tot je beschikking kan dat vast wel.
Kan je er niet beter eentje kopen. Zo spectaculair lijkt me het bouwen ook niet....
Kan je er niet beter eentje kopen. Zo spectaculair lijkt me het bouwen ook niet....
Echt veel nut heeft het volgens mij niet..
Die tec vraagt namelijk niet om een zo net mogelijke spanning, als het maar enigszins op een gelijkspanning lijkt met niet te grote pieken, dan is het al goed..
Die tec vraagt namelijk niet om een zo net mogelijke spanning, als het maar enigszins op een gelijkspanning lijkt met niet te grote pieken, dan is het al goed..
Tuurlijk, ik kan er een kopen. Maar dikke voedingen kopen is duurOp dinsdag 02 juli 2002 14:14 schreef ovi_ivo het volgende:
Tuurlijk, met voldoende kennis en middelen tot je beschikking kan dat vast wel.
Dus als ik er eentje zelf kan bouwen en dat kost minder dan doe ik dat liever...
Ik heb een schema liggen van een 24 Volt 22 Ampere Geschakelde voeding. Interresse? Ben er zelf ook mee bezig voor mijn 2 Tecs.
Op woensdag 03 juli 2002 20:53 schreef roedie het volgende:
Ik heb een schema liggen van een 24 Volt 22 Ampere Geschakelde voeding. Interresse? Ben er zelf ook mee bezig voor mijn 2 Tecs.
http://www.qsl.net/xq2fod/Electron/PS40/Figure1.gif
Dit is het 13.8 volt exemplaar. Ik heb een lijst met veranderingen. Die ga ik voor je hier neer zetten, maar heb nu nog ff geen tijd....
Dit is het 13.8 volt exemplaar. Ik heb een lijst met veranderingen. Die ga ik voor je hier neer zetten, maar heb nu nog ff geen tijd....
Pagina: 1