Toshiba sattelite doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 22:33
Ik heb een Toshiba sattelite 4020cds
http://www.clipartgallery.com/electronics/computer_products/toshiba_laptop.gif
(owkeej oud model..maar perfect om onderweg ana je werkstuk te werken)

nou ik heb het volgende probleem..ik was aan ut internetten en keek een fimpje met Real Player.. en opeens viel alles uit..
ik d8 misschien ligt het aan de stroom maar dat kan niet want een laptop werkt op battery en ik had toen ook nog mijn battery aangesloten aan myn adapter dus stroom is niet het probleem(denk ik )

.Toen had ik de battery eruit gehaald en geprobeerd met alleen de adapter aan te zetten,maar dan doet ie ut ookal niet..

toen had de ik battery er weer in gezet en toen drukte ik op de start knop en brandde er alleen maar een lampje dat oranje was i.p.v. groen (wat normaal is als ie aan staat)

Nou toen br8 ik um naar een kennis die ut in Duitsland liet onderzoeken,en die wilden (paar maanden terug) 2000 D-mark ongeveer 2400 gulden.. omdat hetmoederbord was verbrand :?

.Ik heb het ook nog allemaal rondgevraagd aan mensen die er verstand van hebben en die zeiden allemaal dat het heel moeilyk is een moederbrond te verbranden zonder dat er een stroomstoring ontstaat.

Dit lykt my ook zeer onwaarschynlyk.
Aangezien myn cooler ut wel doet als ik um aanzet, Maar wat is het dan??En AL zou het,het moederbord treffen.waar moet ik die dan vinden :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

waarschijnlijk is of je mobo of je powerboard kapot.
het beste wat je kunt doen is deze weggooien en een nieuw kopen.

Verwijderd

2400 gulden is idd wat veel om zon oud beestje nog mee op te knappen. Ik heb laatst voor dat bedrag een laptop p3 850, 512 ram, wifi , enz gekocht.

Het lijkt me dus beter om wat verder te gaan kijken.

Verwijderd

heb je m al open gehaald. Ruik gewoon ff en geef je ogen de kost als iets echt verbrand is....tja dan zie je en ruik je het zo.

suc6

• Hi-Sintar
Op maandag 01 juli 2002 22:41 schreef letalis het volgende:
heb je m al open gehaald. Ruik gewoon ff en geef je ogen de kost als iets echt verbrand is....tja dan zie je en ruik je het zo.

suc6
Ja ik heb al een kykje genomen..maar ook niet meer dan dat..ik snap het tog neit..dalyk mol ik iets..maar ik zeg niets verbrands en rook ook nix..dus tjah.kweetnie..

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:20

Wizardtm

>>> H20 <<<

Ik heb ooit eens een vergelijkbaar probleem met mijn 4030cds gehad. De laptop wilde toen alleen maar op de batterij werken en absoluut niet op de net-adapter. Ook het opladen van de batterij was uit den boze.

Ik heb toen de laptop laten repareren bij Microfix (www.microfix.nl)

Was destijds een dure grap (kostte me rond de 500 piek) maar dat was het me wel waard.

Nu is spontaan mijn backlight "uit-gegaan".... pfff ;( ;( ;( ... Nu moet ik weer gaan nadenken , laten repareren of nieuwe kopen :? :? :?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• Hi-Sintar
Op maandag 01 juli 2002 22:49 schreef Wizardtm het volgende:
Ik heb ooit eens een vergelijkbaar probleem met mijn 4030cds gehad. De laptop wilde toen alleen maar op de batterij werken en absoluut niet op de net-adapter. Ook het opladen van de batterij was uit den boze.

Ik heb toen de laptop laten repareren bij Microfix (www.microfix.nl)

Was destijds een dure grap (kostte me rond de 500 piek) maar dat was het me wel waard.

Nu is spontaan mijn backlight "uit-gegaan".... pfff ;( ;( ;( ... Nu moet ik weer gaan nadenken , laten repareren of nieuwe kopen :? :? :?
Ja ik ga sowieso een nieuwe kopen (p4 2,2 ,512 ddr,16 dvd,32 brander,60 gb,geforce3 mmmx 440 enz. )
maar het is meer voor myn moeder..ze heeft voor wekr laptop nodig..maar ze wil geeen nieuwe kopen en de mijne ligt daar maar te verroten terwyl hy niet zo slecht is Pentium 2 466 ,64 mb :( ,24 peed Cd-rom,5 Gb dus kan ze uitstekend gebruiken voor Word enzow..en ff surfen zonder te downloaden.tog??

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je spelling is echt om te huilen, sorry dat ik het zeg, maar dit is echt onleesbaar...

Enige tip die ik voor je heb is om met Getronics of Toshiba te bellen en om advies te vragen. Toshiba zit over het algemeen wel redelijk in technische kennis en personeel om dergelijke problemen op te kunnen lossen. Echt goedkoop zal het niet zijn als je hardware echt op dat niveau kapot is, maar je kan altijd eerst laten testen WAT er nou precies kapot is. Aangezien het spul zo specifiek is zal je toch uiteindelijk bij Toshiba aankomen en kun je dus eigenlijk net zo goed meteen daar aankloppen.
Stuur ze eens een mail (alhoewel... :+ ) of bel ze eens.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Zoiets verbrandt niet zomaar!! Heb je de ventilator ofzo niet afgesloten??

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 23:20

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topictitel aangepast
En een paar gratis [enters] zodat de topicstarter zn verhaal wat overzichtelijker kan neerzetten:
>
>
>
>
>
>
:)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1